Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en chemo?

<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 10 Jun 2016 18:20

Zwanger en chemo?

Hallo allemaal, een vriendin van mij heeft verdrietig genoeg kanker en ondergaat momenteel chemotherapie. Ikzelf ben zwanger en vroeg me af of iemand mij kan vertellen of ik rekening moet houden in de omgang met haar. Ik heb het aan mijn verloskundige gevraagd en zij gaf aan dat het geen kwaad kan voor mijn kindje, maar in mijn omgeving hoor ik toch verschillende geluiden waardoor ik er een beetje onzeker over ben. Ik wil mijn vriendin natuurlijk absoluut niet mijden, maar ook ons kindje niet in gevaar brengen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee of meer informatie over? Alvast bedankt!
2014 2016
<<

Anoniem161

Bericht 10 Jun 2016 18:23

Re: Zwanger en chemo?

Jouw vriendin moet het even navragen want de ene behandeling is de andere behandeling niet. Straling is volgens mij erger? Weet niet meer zeker, heb het de vorige zwangerschap meegemaakt bij een broertje van vrienden. Daar mocht ik niet bijkomen.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2016 18:37

Re: Zwanger en chemo?

Een vriend van mij zat ook aan de chemo toen ik nog zwanger was en heb er in de omgang helemaal geen rekening mee gehouden. Ook totaal niet bij stilgestaan.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 10 Jun 2016 18:46

Re: Zwanger en chemo?

Mijn schoonvader zit aan de chemo en wordt ook bestraald.
Ik heb hier ook helemaal niet aangedacht en dus ook geen rekening meegehoiden.
Volgens mij kan het geen kwaad.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 10 Jun 2016 18:51

Re: Zwanger en chemo?

Bedankt voor jullie reacties! Volgens de verloskundige kan het bij chemo geen kwaad, bij bestraling echter wel. Ook hoor ik vaak dat mensen die chemo ondergaan thuis ook tekening moeten houden met sommige dingen, zoals de wc extra doorspoelen met de deksel dicht etc. Vandaar mijn vraag. Elisa, ik zal het bij haarzelf nog even navragen.
2014 2016
<<

Anoniem161

Bericht 10 Jun 2016 18:53

Re: Zwanger en chemo?

Ja idd, de wc moet naderhand extra schoon gemaakt worden enz. Sterkte voor jouw vriendin! Als vriendin is het ook moeilijk om machteloos toe te kijken.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jun 2016 18:54

Re: Zwanger en chemo?

Volgens mij is het alleen direct gevaarlijk als je met van dat contrastvloeistof bent ingespoten. Dat is radio-actief geloof ik. Maar correct me if I'm wrong!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Jun 2016 19:57

Re: Zwanger en chemo?

Toen ik zwanger was en mijn moeder chemo's kreeg mocht ik op bepaalde momenten niet teveel lijfelijk contact met haar hebben. Voor de rest waren er geen restricties.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 10 Jun 2016 20:00

Re: Zwanger en chemo?

Lady schreef:Toen ik zwanger was en mijn moeder chemo's kreeg mocht ik op bepaalde momenten niet teveel lijfelijk contact met haar hebben. Voor de rest waren er geen restricties.


Was hier met mijn schoonmoeder inderdaad ook zo
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers