Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


En wat zijn bij jullie thuis de regels?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Jun 2016 14:59

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Ik denk dat ik een hele strenge moeder ben/wordt... stempelverf op de tv? Echt niet dat dat gebeurt. Ook al krijg je het er nog zo makkelijk af...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem236

Bericht 08 Jun 2016 15:23

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Avond eten met bestek eten, maar bij vermoeidheid ga ik de strijd niet aan
Groente niet opeten is geen toetje (groentes die hij echt niet lust uitgezonderd)
Als er leverworst op brood zit dan aan de eettafel eten en niet bij de salon tafel
Niet springen op de bank

Verder gewoon met respect met spullen omgaan, kan wel beschrijven dat hier de regel is niet op de tv te kleuren, maar dat spreekt hier voor zich.

Verder zijn we vrij makkelijk met weinig regels maar ook een kind dat nooit echt rare dingen doet.
<<

Anoniem250

Bericht 08 Jun 2016 15:35

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Sam schreef:Ik denk dat ik een hele strenge moeder ben/wordt... stempelverf op de tv? Echt niet dat dat gebeurt. Ook al krijg je het er nog zo makkelijk af...


Als dat de eerste keer gebeurt, geef je dan straf of zeg je dat het niet mag. En word je boos? Vanaf welke leeftijd word je eigenlijk boos? Ik ben nog nooit boos geweest.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jun 2016 15:42

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Poes schreef:
Yadira schreef:Nou op de laptop staan vind ik niet echt een 'probeer het maar eens' aanrader.


Tuurlijk niet maar straffen is ook niet altijd het beste andere uiterste wil ik ermee zeggen.


Maar als je ze op de trap zet om na te denken is dat toch ook een soort straf?

Ik denk dat ik ook heel streng zou zijn maar daar ga ik vast nog wel op terug zou komen.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Jun 2016 15:46

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

HollyGolightly schreef:
Sam schreef:Ik denk dat ik een hele strenge moeder ben/wordt... stempelverf op de tv? Echt niet dat dat gebeurt. Ook al krijg je het er nog zo makkelijk af...


Als dat de eerste keer gebeurt, geef je dan straf of zeg je dat het niet mag. En word je boos? Vanaf welke leeftijd word je eigenlijk boos? Ik ben nog nooit boos geweest.


Eerste keer zou ik zeggen dat het niet mag.
Als hij het begrijpt en doet het nog eens zou ik hem wel een standje geven. Denk dat dat vanaf jaar of 2.5 is?
Respect voor mens, dier en spullen vind ik belangrijk. Kijk je mag altijd eens een foutje maken. Maar het moet niet steeds moedwillig herhaald worden.

Ik heb zelf eigenlijk nooit straf gehad als kind. Of slaag of wat. Maar wel redelijk strenge regels.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem250

Bericht 08 Jun 2016 15:51

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Sam schreef:
HollyGolightly schreef:
Sam schreef:Ik denk dat ik een hele strenge moeder ben/wordt... stempelverf op de tv? Echt niet dat dat gebeurt. Ook al krijg je het er nog zo makkelijk af...


Als dat de eerste keer gebeurt, geef je dan straf of zeg je dat het niet mag. En word je boos? Vanaf welke leeftijd word je eigenlijk boos? Ik ben nog nooit boos geweest.


Eerste keer zou ik zeggen dat het niet mag.
Als hij het begrijpt en doet het nog eens zou ik hem wel een standje geven. Denk dat dat vanaf jaar of 2.5 is?
Respect voor mens, dier en spullen vind ik belangrijk. Kijk je mag altijd eens een foutje maken. Maar het moet niet steeds moedwillig herhaald worden.

Ik heb zelf eigenlijk nooit straf gehad als kind. Of slaag of wat. Maar wel redelijk strenge regels.


Ik vind het interessant hier over na te denken. Ik haal ze nu altijd uit de situatie en leg uit dat iets niet mag. Uit de situatie halen is niet ze in de gang of in een hoek zetten. Uit de situatie halen zou in dit geval betekenen dat ik de stempelspullen (of wat was het) weg zou halen. Maar ik zou (nog) niet boos worden. Ik merk sowieso aan mezelf dat ik heel lief/geduldig/rustig ben. Ik had gedacht dat ik strenger zou zijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Jun 2016 15:53

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Ik heb op het moment echt geen geduld en mijn man nog minder. Tijd dat ik beval!
Ik word ook zo gek van stout na stout na stout.. Hij kan geen half uur zonder dat er gemopperd of gedreigd moet worden. Echt super gezellig.
R. 2013
D. 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Jun 2016 15:53

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Ja zoiets zou ik ook doen denk ik. Maar jij laat het toch ook niet toe? Ik begrijp uit Poes haar reactie beetje van: laten doen..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 08 Jun 2016 15:54

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

- Niet rennen/springen op de bank.
- Niet gillen/schreeuwen in huis, buitenshuis mogen speelgeluiden maar niet express gillen.
- Eten en drinken doen we aan tafel, salontafel of buiten.
- Als de hond op zijn mand ligt laten we hem met rust.
- Niet gooien met spullen die daar niet voor bedoelt zijn.
- 3 keer gewaarschuwd is naar de trap (samen met mij/man om er over te praten).
- we blijven zitten aan tafel tot iedereen klaar is. Tenzij we visite hebben en uitgebreid tafelen, dan mogen ze eerder van tafel.
- Elkaar geen pijn doen en het mij komen vertellen als een ander dat wel doet zodat we het samen kunnen oplossen.
- Samen opruimen (dus iedereen die mee heeft gespeeld).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem250

Bericht 08 Jun 2016 16:01

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Sam schreef:Ja zoiets zou ik ook doen denk ik. Maar jij laat het toch ook niet toe? Ik begrijp uit Poes haar reactie beetje van: laten doen..


Nee want dat gedrag is natuurlijk helemaal niet wenselijk. Maar ik word (nog) niet boos. Er is geen straf (consequentie), behalve dan dat ik de situatie stop. Dus spullen of kind weghaal. Dat doe ik ook bij gevaarlijke situaties.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Jun 2016 16:05

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Met de leeftijd van jouw kindjes beseffen ze dat ook nog niet denk ik.. denk je wel?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem250

Bericht 08 Jun 2016 16:17

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Nee ik ook niet. Ik denk dat ze heel erg zouden schrikken als ik boos zou worden. Dat is nog nooit gebeurd. Ik ben er wel mee bezig met opvoeden en positieve aandacht. Ik vind interessant te lezen/ horen hoe anderen het doen. Ik doe het op gevoel.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 08 Jun 2016 16:25

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Wij hebben niet zo heel veel regels geloof ik. Iig:
-Elkaar niet expres pijn doen
-Geen spullen van elkaar afpakken
-Geen spullen expres stukmaken
-Niet gooien met spullen die daar niet voor bedoeld zijn
-Aan tafel blijven tot iedereen klaar is met eten

Verder wordt hier regelmatig de woonkamer verbouwd (bank uit elkaar om een tent van te maken), wordt er binnen gefietst, mogen ze op de vensterbank staan. En ik word ook wel eens boos, maar dat is vooral als ze elkaar de hersens in slaan.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 08 Jun 2016 17:11

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Spencer schreef:
Elliot schreef:Haha Spencer! Niet naakt rondlopen als de gordijnen open zijn :D Ik moest hardop lachen!


Het is natuurlijk veel makkelijker als je net zindelijk bent om je broek niet op te trekken maar uit te schoppen :palm: Hij mag nu 's nachts bloot slapen en bloot ontbijten :palm: :palm: :palm: En dan moet zijn broek aan. Vindt hij echt totaal niet acceptabel :nopompom:


hahahah N heeft ook die tik gehad!! Zodra we thuis kwamen riep hij "mag ik in de blotert??". Ik kan je geruststellen, het gaat ook weer over :smile: levert wel hele schattige foto's op, leuk voor later ook :thumbup:
Mother of 3 adorable children
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Jun 2016 17:29

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

In de blotert. Wat schattig!
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Jun 2016 17:58

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

klimmen of van af springen. op banken/stoelen/tafels en vensterbanken.
Niet elkaar pijn doen
Van tafel als iedereen klaar is
Zand in de zandbak (in iedergeval niet over het hele gras heen verspreiden :thumbdown: )
Spullen na het spelen opruimen
Niet schreeuwen tegen elkaar

Dit is wat ik zo kan bedenken. Ik ben verder niet zo van regels voor tv of ipad. Ze zitten er niet zo vaak achter en ik vind beslis gewoon wanneer het wel mag en wanneer ze moeten stoppen en dat levert geen problemen op. En de ene dag ben ik er makkelijker mee dan de andere dag.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem168

Bericht 08 Jun 2016 21:34

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 29 Aug 2016 18:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Jun 2016 07:35

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Niet echt regels hier. Ze moet we aan tafel blijven tot iedereen uitgegeten is maar verder kan ik niet echt iets bedenken. Op zich is ze vrij braaf/rustig de laatste tijd dus hoeven we niet teveel bij te sturen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Jun 2016 07:35

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Door het andere topic ging ik al bijna denken dat ik heel raar was omdat onze zoon ook tot 7 uur in bed blijft, maar nu lees ik dat heel veel ouders dat hier dus doen. Qua slapen ben ik denk ik heel duidelijk, we hebben een avondritueel wat eindigt met voorlezen en een liedje en daarna ga je slapen, dat doet hij ook echt altijd, anders gaan we naar hem toe voor een aai over zijn bol, hem neer te leggen en eventueel een speen, maar praten niet tegen hem en maken er geen feestje van. Slapen is wat mij betreft heilig!

Daarnaast wil ik dat het eten gezellig is, dus wij bepalen wat er gegeten wordt, S hoeveel hij eet, hij krijgt altijd yoghurt en ook weleens een schep meer als hij slecht gegeten heeft, maar geen echt alternatief als hij niet eet. Als hij gaat klieren met eten dan heeft hij ook geen honger meer, dus dan halen we het weg en negeren we het verder inderdaad.
Hij wil nu graag zelf eten, dat is nog best lastig met bijvoorbeeld een lepel maar dan laat ik hem gewoon gaan, hij heeft zo'n Ikea schort/ slab voor en die spoel ik achteraf wel uit/ maak de vloer weer schoon. Wat dat betreft moet hij ook de kans krijgen om het te leren en dan maar vies worden, dat vind ik niet erg.
S zit nu natuurlijk nog in de kinderstoel tijdens het eten, wij betrekken hem ook echt in onze gesprekken en tot nu toe vind het hij geen probleem om tot het eind van de maaltijd aan tafel te zitten. In de toekomst heeft dat wel mijn voorkeur maar als we een keer langer tafelen vind ik het denk ik geen probleem als hij van tafel gaat.

Wij bieden hem nu eigenlijk alleen nog eten aan in de kinderstoel, voor fruit gaan we gezellig even aan tafel zitten met een kopje thee bijvoorbeeld. Alleen een soepstengel of een rijstwafel krijgt hij weleens in zijn hand en dan maakt de plaatst van opeten me ook niet uit, die kruimels heb ik met de kruimeldief zo weg gehaald.

Nu liggen de potloden, verf enz. nog buiten zijn bereik, als we er mee gaan spelen zit hij ook aan tafel. Ik denk dat ik dat in de toekomst ook blijf doen, of hem aan zijn eigen tafeltje zetten, maar niet met de stempels of verf door het huis lopen.

Ik wil dat meubels gebruikt worden waar ze voor zijn, dus niet op de tafel klimmen of de vensterbank, in de eerste plaats omdat ik het gevaarlijk vind. Hij klimt nu op de bank ( niet op de leuningen of zo) en dat vind ik prima, een keer springen zou ik ook geen ramp vinden maar ik vind niet dat de bank structureel als springkussen gebruikt hoeft te worden.

Hij mag van mij nu nog al het speelgoed pakken wat hij wil en alles over hoop halen, aan het eind van de dag moet hij me helpen om het op te ruimen. Dat doet hij nu nog heel enthousiast omdat we elke keer als hij iets in zijn bak doet heel hard voor hem klappen.

Qua tv of tablet hebben we nog geen regels, lang kijkt hij er toch niet naar qua concentratie en als we de afstandsbediening en de tablet uit zijn zicht leggen dan vraagt hij er ook niet om.

Tijdens mijn zwangerschap hebben we een ouderschapscursus gedaan, daar was 1 les een vaderschapsdeskundige. Die man vertelde dat geen enkele ouder altijd consequent kan zijn en dat dat ook niet hoeft, als je maar consequent bent in het niet consequent zijn. Dus stel je kind mag een keer later naar bed, dat je dan zegt:" Normaal gesproken ga je om 19:00uur naar bed, maar vandaag is het een feestje en omdat het een speciale dag is mag je later naar bed".
Dit is natuurlijk wel een extreem voorbeeld maar dat heb ik wel onthouden, ik denk dat het voor een kind zo wel heel duidelijk is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 09 Jun 2016 11:20

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Mijn vriend en ik zijn de laatste tijd hier mee bezig. Als er iets gebeurd dan overleggen we wat we willen doen of belangrijk vinden, vanuit daar ontstaat dan een regel.
Dingen die ik niet wil hebben zijn: de hond plagen, gooien met eten of speelgoed. En vast nog meer dingen, maar echt veel super starre regels zijn er niet.
Oja wel: het bedritueel wordt niet onderbroken (gister wilde mijn vriend hem mee naar buiten nemen om naar de tractor te kijken na het tandenpoetsen. En ik probeer altijd minimaal 1,5 uur buiten te spelen.
<<

Anoniem245

Bericht 09 Jun 2016 14:29

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Ik ben altijd ook wel vrij streng geweest. Niet voor een bepaalde tijd uit bed, alleen als ik het zei mocht hij uit bed komen, en gek genoeg heeft hij zich daar altijd aan gehouden.
Als peuter en kleuter zijnde wist hij wel precies wat wel en niet mocht. Zoals nergens zomaar aankomen. Niet lopend eten en drinken (niks zo vervelend als een wandelende peuter met een boterham en vieze handjes die overal aankomen). Zitten en liggen op de bank, niet springen en erover heen vliegen.

Nu is mijn zoon al bijna 10 en begint hij dus wel over de bank te rennen. Wat ik nu verder belangrijk vind is dat we respectvol met elkaar om gaan. Brutale monden en het laatste woord tolereer ik niet. Luisteren, dus als ik zeg dat de tv/PlayStation/Tablet/telefoon uit gaan dan gaan ze uit, hooguit nog een paar minuten om iets af te maken, maar dan wil ik het niet zelf nog eens hoeven zeggen.
Afspraken worden nagekomen, van zijn kant maar ook van mijn kant. Eigenlijk was het dat wel. Met eten heb ik nooit moeilijk hoeven doen, mijn zoon is een goede eter. En het spreekt vanzelf dat je wacht tot iedereen klaar is met eten. Ook als peuter en kleuter deden we dat al.
<<

Anoniem280

Bericht 09 Jun 2016 23:19

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Ok, ze zijn hier dan nog jong en zoveel regels zijn er nog niet echt.

- Aan tafel blijven tot iedereen klaar is.
- Niet met eten spelen als je geen trek hebt. Bord word dan nonchalant bij hun weggehaald, gaan ze miepen omdat ze het bord terug willen, dan zet ik het nonchalant terug, zonder hun maar 1 blik te geven. Ze eten dan ineens wel, geklier met eten is dan over.
- Na avondeten geen drinken of lekkers meer. Het is dan tandenpoetsen, nog even spelen en daarna naar bed.
- De kat en honden niet plagen. (Honden van schoonouders en pa). Dit gaat erg goed.
- Elkaar geen pijn doen. Gebeurt het wel, vaak is het onderling al opgelost, haal ik ze uit de situatie door een spelletje met ze te doen, liedjes zingen etc.
S. kan uit het niets ineens heel boos reageren, ik geef daar geen aandacht aan, het is dan vrij snel weer over. Geef ik haar wel aandacht door te zeggen, wat is er aan de hand, dan raakt ze alleen maar gefrustreerder en duurt het langer voordat ze weer bij haar positieven is.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 10 Jun 2016 13:43

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

- Luisteren naar papa en mama.
- Aan tafel blijven zitten totdat iedereen klaar is.
- De meubels gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn.

Meer kan ik er niet bedenken.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 10 Jun 2016 14:15

Re: En wat zijn bij jullie thuis de regels?

Wij hebben ook echt een heel braaf kind dat eigenlijk heel goed luistert, dus niet zo heel veel regels. Wel een paar basisregels zoals:
- eten en drinken doen we aan tafel. Ook een koek, fruit etc. Ontbijten/middag/avondeten aan de grote tafel, zijn tussendoortjes en toetje mag hij aan zijn eigen kleine tafeltje eten. Ik hou er echt niet van als hij met eten door het huis loopt en dan overal met zijn plakkerige handen aanzit. Buiten mag dat overigens wel.
- de bank dient om op te gaan zitten, niet om op te springen. Wij hebben een eenpersoons bank staan in de woonkamer die wij zelf niet meer gebruiken, daar mag hij in klimmen en gek doen en dat weet hij.
- normaal blijft hij aan tafel tot iedereen klaar is met eten, uitzonderingen daar gelaten.

Oh en hij blijft ook tot 8u in zijn bed, maar eigenlijk wordt hij zelden voor 8u wakker en blijft hij uit zichzelf ook gewoon nog lekker liggen.
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers