Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 31 Mei 2016 06:24

Re: Biechttopic

..
Laatst gewijzigd door Biechtje op 10 Jun 2016 19:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem211

Bericht 31 Mei 2016 06:42

Re: Biechttopic

Dat snap ik echt niet, dat je dit van je gasten vraagt. Trouw dan gewoon goedkoop met een kleine groep en daarna wellicht uit eten of een bbq in de tuin ofzo. Ik zou als ik jou was ook weigeren. Je bent er als gast, niet als gratis personeel!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Mei 2016 07:53

Re: Biechttopic

Ik vind het heel apart dat de bruid niet inziet wat ze van jullie vraagt. Drie keer voor tachtig man afwassen. Als je geen nee durft te zeggen of kunt zeggen zou ik vragen of ze het niet kan verdelen over meer mensen. Ik vind dit echt absurd.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem245

Bericht 31 Mei 2016 08:02

Re: Biechttopic

Ik vind dit ook echt bizar. Ik zou nog eens heel duidelijk aangeven dat je dit niet van plan bent, dat je best wil helpen maar niet de hele dag gaat afwassen.

Wij hadden ook een kale ruimte overigens, maar we hadden mensen die zelf aanboden de bar te bedienen en catering geregeld die de afwas ook weer meenamen. Wat er toen overgebleven is aan afwas is de afwasmachine ingegaan op de locatie. Was ook alleen voor het feest, de taart hebben wij thuis gegeten. En toen hebben mijn schoonmoeder en moeder afgewassen geloof ik..
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Mei 2016 08:03

Re: Biechttopic

Ik zou echt gewoon nee zeggen. Als ze dit niet snapt dan vind ik dat echt heel raar.

Ik zou denk ik met een paar vrienden ook geld inzamelen en personeel inhuren.

Wij hadden ook een 'kale' ruimte, maar hebben 2 meiden ingehuurd om de afwas te doen, drankjes in te schenken, glazen op te halen en tussentijds de cocktail tafel om te bouwen naar de taart tafel. Ze kregen ieder €100,- voor de hele dag en kregen hetzelfde te eten en te drinken als alle gasten. Ben heel blij dat we hen gevraagd hebben, dit soort dingen zou ik absoluut nooit aan gasten vragen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem185

Bericht 31 Mei 2016 09:02

Re: Biechttopic

Kun je niet aan de bruid vragen wegwerp borden, bekertjes en bestek te gebruiken? Dan hoeft niemand af te wassen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Mei 2016 09:21

Re: Biechttopic

Ik zou er op terug komen bij je vriendin. Aangeven dat je er nog eens over hebt nagedacht. Afwassen na de lunch kost je zo 2 uur, afwassen na de taart waarschijnlijk ook en na het avondeten al zeker als het al niet langer is. En dan zou ik zeggen dat ik haar bruiloft te bijzonder vind om eigenlijk alleen maar te staan afwassen: je krijgt gewoon niets van het feest mee. En het ging er in eerste instantie neem ik aan om dat je naar de bruiloft van je vriendin ging.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Mei 2016 10:49

Re: Biechttopic

Ik zou ook (alsnog) nee zeggen, vind het heel raar dat ze dat van jullie vraagt. Dan gebruikt ze inderdaad maar wegwerpbordjes, -bekers en -bestek. Probleem opgelost.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 31 Mei 2016 14:19

Re: Biechttopic

Ooh La La! schreef:Ik zou echt gewoon nee zeggen. Als ze dit niet snapt dan vind ik dat echt heel raar.

Ik zou denk ik met een paar vrienden ook geld inzamelen en personeel inhuren.

Wij hadden ook een 'kale' ruimte, maar hebben 2 meiden ingehuurd om de afwas te doen, drankjes in te schenken, glazen op te halen en tussentijds de cocktail tafel om te bouwen naar de taart tafel. Ze kregen ieder €100,- voor de hele dag en kregen hetzelfde te eten en te drinken als alle gasten. Ben heel blij dat we hen gevraagd hebben, dit soort dingen zou ik absoluut nooit aan gasten vragen.

zo heb ik als tiener inderdaad ook eens bij een feest geholpen. van koffie zetten tot zelfs de wc's schoonmaken (want ook dat gebeurt niet bij het afhuren van een kale ruimte). daar waren we de hele dag wel zoet mee. niet iets wat je kan verwachten van je bruiloftsgasten.
Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 01 Jun 2016 19:49

Re: Biechttopic

Wat een lastige situatie. Ik zou als het een goede vriendin is wel helpen, ook al vind het het wel een beetje raar. Ik zou alleen ook niet heel de dag willen afwassen en zou voorstellen dat ik het of na de lunch doe of na de taart. Eventueel plastic bekers en bordjes??
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 01 Jun 2016 20:57

Re: Biechttopic

Wat een brutale vraag van je vriendin eigenlijk. Zij wil op alle manieren besparen en jij moet daardoor de bruiloft missen. Nee niet tof. Ik zou er nog op terug komen en aangeven dat het je wat overviel maar dat je er nog over na hebt gedacht. En dan verschillende oplossing aandragen (zoals wegwerpspul of studenten in huren), als ze dat niet wilt heeft zeg pech lijkt mij.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem260

Bericht 09 Jun 2016 06:18

Re: Biechttopic

Ik vind t ook 'gemeen' dag zij zegt "anders staan we straks zelf af te wassen", als soort van manier om jou over te halen. Zij kiezen voor deze vorm en vragen nogal wat van je. Dan hadden ze vooraf ook rekening met een 'nee' moeten houden. Het is ook haar keuze dat ze geen tieners in wil huren, dus 'straks staan we zelf af te wassen' is dan ook hun eigen keus, het is niet dat er geen andere optie is...
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 09 Jun 2016 10:14

Re: Biechttopic

Biechtje heb je het kunnen oplossen met die vriendin die gaat trouwen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 09 Jun 2016 15:03

Re: Biechttopic

Gisteravond ging het niet helemaal goed toen ik de anticonceptiepil slikte.

Ik slik deze altijd tegelijk (dus in 1 slok) met 2 andere pillen, maar toen viel 1 van de drie pillen in het gootsteenputje. Omdat ik niet weet welke van de 3 het was, heb ik nog een extra anticonceptiepil geslikt (uit de reservestrip).

Ik heb wel heel lang getwijfeld of het wel goed was om 2 anticonceptiepillen tegelijk te slikken (die kans bestaat als het een van de 2 andere pilletjes was die in het gootsteenputje viel), maar ik vond het een groter risico dan de pil overslaan.

Heb de huisartsassistente gebeld en die gaf aan als het 1 keer gebeurd het geen ramp is en dat je nog gewoon beschermd was.

Heeft iemand dit ook wel is gedaan en heb jij daar toen nog meer informatie over gekregen?

Ik wou het even van mij afschrijven...
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2016 15:07

Re: Biechttopic

Kan echt geen kwaad hoor.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 09 Jun 2016 16:39

Re: Biechttopic

2 lijkt me echt geen probleem hoor. Zou me er niet druk om maken. Ik zou me wel druk maken, als ik er niet een extra had geslikt omdat je dan wel het risico zou lopen niet goed beschermd te zijn
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 09 Jun 2016 17:18

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 10 Jun 2016 19:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 09 Jun 2016 17:58

Re: Biechttopic

Woooooooow serieus? Lijkt wel een bridezilla...

Niet benaderen om te feliciteren, serieus? Mijn mond valt van je verhaal nog net niet open.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem184

Bericht 09 Jun 2016 20:10

Re: Biechttopic

Dat klinkt op voorhand al als een bijzonder gezellig feestje.
<<

Anoniem184

Bericht 09 Jun 2016 20:22

Re: Biechttopic

Ik denk trouwens dat ik zoiets gezegd had als dat ik de zorg voor het huisdier al had (wat ik overigens wel prima zou vinden) en dus niet kán afwassen. Want waar laat je het huisdier tijdens de afwas? En daarbij zou ik ook aangeven dat je graag van hun mooie momenten tijdens het feest wilt genieten en dat dat met de zorg voor het huisdier én de afwas simpelweg niet kan. Je bent immers de hele dag bezig.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jun 2016 23:25

Re: Biechttopic

Oh het is morgen al? Weten ze dan dat je niet gaat afwassen of ga je het wel doen? Zo niet: hebben ze iets anders geregeld?
<<

Anoniem211

Bericht 09 Jun 2016 23:46

Re: Biechttopic

Hahaha jemig. En je gaat het ook nog gewoon doen ook? Dat vind ik nog het allermafste.
<<

Anoniem221

Bericht 10 Jun 2016 00:19

Re: Biechttopic

Mijn broer en schoonzusje hadden na het voltrekken van het huwelijk een tuinfeest. Vader en moeder van de bruid hadden het op zich genomen de afwas naar de keuken te brengen. Op dat moment besloten ik en hun vrienden haar ouders even te helpen. Het was geheel vrijwillig, omdat we vonden dat niemand ook maar iets mocht missen van het feest. Maar als mij van te voren wordt opgelegd voor de afwas c.q hond te zorgen tijdens het feestgedruis, dan bedenk ik een hele andere invulling van de vrijdagavond.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Jun 2016 00:43

Re: Biechttopic

Jouw vriendin vraagt je iets heel idioots, maar jij zegt vervolgens 'ja, is goed'. Tsja, zij probeerde het en jij trapte erin. Nu besef je dat je de hele dag staat af te wassen en kan ik alleen maar voor je hopen dat er alsnog iets anders is geregeld, of dat mensen 'spontaan' je zullen helpen.

Het verzoek vind ik heel raar, maar jouw antwoord ook.
<<

Anoniem221

Bericht 10 Jun 2016 00:52

Re: Biechttopic

Guattari, ze gaat voor de hond zorgen. Wat inhoudt dat ze misschien (althans hoopt) niet voor het afwassen komt te staan. Beiden vind ik te idioot voor woorden. Maar wat je zegt, zij hebben het geprobeerd en biechtje hapte toe. Hoe makkelijk. Van mij had de vriendin de rambam kunnen krijgen. Of ik ben welkom als daggast omdat ik een goede, zo niet beste, vriendin ben of ze mogen zonder mij het huwelijk voltrekken en het feest vieren. Ben niet hun middel om de kosten te drukken.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers