Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


jarig in juni en begin kleuterschool?

<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 08 Jun 2016 17:33

jarig in juni en begin kleuterschool?

Ik kreeg net de bevestiging van T voor zijn inschrijving op de basisschool. Nu las ik dat hij na de zomervakantie mag beginnen in groep 1.
Hij is 16 juni jarig en gaat dus pas 4 september naar school. Is dit bij meer scholen zo? Ik vind het namelijk best een lange tijd nadat hij 4 jaar is geworden, voordat hij naar school gaat.

Duurt nog dik een jaar hoor, mag was even benieuwd!
Mother of 3 adorable children
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 08 Jun 2016 17:39

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Volgens mij is dat bij veel scholen zo omdat het aan het einde van het schooljaar vaak heel druk is in een klas door alle kinderen die gedurende het jaar instromen.
Ik zou het zelf ook prettiger vinden als mijn kind dan pas begin van het volgende schooljaar zou beginnen, die paar weken voor de vakantie maken naar mijn idee ook niet meer uit. Zijn ze net gewend aan het schoolritme en dan is het weer vakantie.

Hier is J op haar verjaardag gestart omdat dat de eerste dag van het nieuwe schooljaar was, ze mocht ook een dag later beginnen maar hebben juist bewust haar meteen laten gaan zodat het voor alle kinderen weer wennen was.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

anoniem213

Bericht 08 Jun 2016 17:44

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Mijn neefje wordt vrijdag vier en begint ook in september pas.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Jun 2016 17:50

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Ik ben het helemaal eens met Fiwen en volgens mij is dat heel gebruikelijk.
L2014 & H2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 08 Jun 2016 17:52

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Mijn oudste is van 25 juni en begon ook na de vakantie.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem161

Bericht 08 Jun 2016 17:59

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Ja is normaal. Juist fijner voor jouw kind!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 08 Jun 2016 18:03

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

N is vandaag 4 geworden en is 2 weken geleden gestart met wendagen. Hier is het nog 6 weken tot aan de vakantie. Wij vinden het juist fijner voor N. dat ze nu al start en straks een vakantie ertussen heeft.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 08 Jun 2016 18:16

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

B. Is ook vandaag 4 geworden en gaat vanaf deze week halve dagen naar school tot aan de zomervakantie. Dat vind ik prima voor hem en voor ons. Na de zomer zie we dan verder. Op sommige scholen is de groep zo groot aan het einde van het jaar dat het lastig is om er een wenkindje bij te hebben. Daar is wel iets voor te zeggen.
<<

Anoniem258

Bericht 08 Jun 2016 18:26

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Hier was dat vorig jaar ook. Peildatum was 1 april, en 4 april werden ze 4. Ze moesten dus tot na de zomer wachten. Ok, als ik moeilijk had gedaan hadden ze niks kunnen weigeren maar dat vond ik niet zo nodig.
Nu hebben ze die regel eindelijk veranderd. Nu mogen kinderen die na 1 april jarig zijn, de ochtenden naar school.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 09 Jun 2016 17:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Jun 2016 19:02

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Bij mijn dochter op school komen kinderen die laat in het schooljaar vier worden ter overbrugging in een tijdelijke groep waar ze tot de zomervakantie blijven. Na de zomervakantie, als de oudste kleuters zijn doorgestroomd naar groep 3, worden ze over de bestaande groepen verdeeld en dat wordt dan hun vaste kleutergroep.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 08 Jun 2016 20:26

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Oudste twee zijn van 15 juni en zijn begin mei begonnen met wennen met twee ochtenden, daarna twee hele dagen, daarna 3 dagen en zo opgebouwd, daarna zijn ze 3 volle weken dagelijks geweest en dat ging prima. Ik was er erg blij mee dat het mocht. Ze waren er zo ontzettend aan toe.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem236

Bericht 08 Jun 2016 20:30

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Hier is de peildatum 1 juni, alles daarna start in september.

Ik vraag mij af, krijg je wel KOT als je kind 4 is, en hoe overbruggen die kinderen dan de zomer aks ouders werken? Zelfde als toen ze drie waren? Gewoon nieuwsgierigheid want is hier niet aan de orde.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 08 Jun 2016 20:36

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Dit is per school verschillend. De ene school kiest er inderdaad voor om kinderen pas in het nieuwe schooljaar te laten starten. Op de school waar ik nu werk stromen er in juni nog een paar kinderen in. Op de school waar mijn kinderen zitten gaat dit in overleg met de ouders. Het is dus geen standaard beleid op alle scholen, maar ik denk dat het i.v.m. volle kleuterklassen wel vaak voor komt.
2011 2012 2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 09 Jun 2016 16:31

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

De klas van mijn zoon zit inmiddels wel vol, geen idee of ze nog nieuwe kindjes laten starten.
Het beleid zal per school wel verschillend zijn.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem234

Bericht 09 Jun 2016 19:47

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Mijn dochter word eind juni 4. Ze mag ook pas na de zomervakantie naar school. Ze mag wel voor de vakantie een paar keer komen kijken. Op deze school werkt dat zo bij kindjes die in juni en juli jarig zijn.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 09 Jun 2016 21:00

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Op de school waar ik werk, wennen kinderen die t/m juni jarig zijn nog dit schooljaar. Nu hebben we ook laat vakantie, vandaar. Zelf zou ik het fijner vinden voor mijn kind als het na de vakantie kan beginnen. Het lijkt nu wel een lange periode, maar bij ons op school bijv. zitten er op dit moment al 30 kleuters in een klas. Als jouw kind daarin moet wennen en vervolgens volgend jaar de helft van die kinderen niet meer in de klas heeft, heeft het ook niet zoveel zin denk ik. En daarnaast is het ontzettend druk voor zo'n kleintje tussen 30 anderen. Maar goed, dat is mijn mening.
Als het aantal kinderen in een klas lager ligt, zou ik het ook weer anders vinden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 09 Jun 2016 21:00

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Bij mij in de groep mag je als 3,5 jarige al twee dagen per week stage lopen. Wanneer je 4 bent mag je alle dagen komen, maakt niet uit of dit in de laatste week voor de zomervakantie nog zo is. Binnenkort mogen we geen 3,5 jarigen meer laten starten omdat er een PSZ in ons gebouw komt.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 09 Jun 2016 21:14

Re: jarig in juni en begin kleuterschool?

Hier doen ze dat ook inderdaad.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers