Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen tijd om te sporten

<<

Elle123

Bericht 09 Jun 2016 14:04

Geen tijd om te sporten

Ze zeggen altijd dat dat het slechtste excuus is, maar ik heb de afgelopen 3 weken serieus echt geen tijd gezien om te sporten. En ik was net zo lekker bezig met 3x per week fitness.
Ik werk natuurlijk gewoon overdag, en in de avonduren werk ik ook. Deze week kwam hert erop neer dat ik dagelijks van 7.30 tot 22.30 van huis was, heb wel een paar keer mijn wekker gezet om 5.15 maar ik versliep me steeds. Ik ben 1x gaan wandelen om 23.00, maar verder echt niet aan beweging toe gekomen. Vandaag en morgen zitten ook weer propvol, dus hopelijk heb ik morgenaovnd toch even tijd om iets te gaan doen.
Hoe doen jullie dat in drukke tijden? Om 5 uur opstaan en voor het werk trainen/lopen? Of 's nachts? Ik zie mezelf nou niet echt hardlopen na 23.00 uur eigenlijk. Voel me echt helemaal niet fijn zo. Hopelijk is er snel wat druk af, en heb ik weer 2 avonden in de week vrij!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Jun 2016 14:06

Re: Geen tijd om te sporten

Wachten tot je weer tijd hebt. Je leven is al vrij intens genoeg en blijkbaar past het ECHT niet. Nou, dan kan je midden in de nacht lekker gaan squaten maar je energie niveau zal daar geen baat bij hebben. Dan even jammer dan, beweging pakken waar het maar kan (trap ipv lift etc etc) en daar het dan eventjes mee doen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Jun 2016 14:07

Re: Geen tijd om te sporten

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar bij mij op het werk is een fitnessruimte zodat je in je pauze kunt sporten. Ook is er een hardloopclubje dat rond lunchtijd een rondje gaat rennen. Omdat er douches zijn op het werk, is dat goed te doen. Is zoiets een optie? Of anders gewoon een lekkere stevige wandeling in de pauze?

♥♥
<<

Elle123

Bericht 09 Jun 2016 14:10

Re: Geen tijd om te sporten

Ja ik heb een stappenteller en probeer wel 12.000 stappen per dag te halen, maar ik voel me zo moe en lusteloos als ik niet sport. Echt vervelend. En doordat ik de hele dag aan het rondrennen ben word ik ook gestrest. Zit nu op mijn werk en heb hier allemaal briefjes liggen met dingen die ik niet moet vergeten en vanavond/vannacht moet doen thuis. Even lekker hersenloos met gewichten smijten of 10 km rennen zou zo welkom zijn nu! Ik merk ook dat als ik een half uur niks hoef, dat ik dan als een zoutzak op de bank plof. Word ik ook niet vrolijker van.
Ik vind het altijd zo'n stomme smoes als mensen zeggen dat ze geen tijd hebben, maar het kan dus wel degelijk.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Jun 2016 14:11

Re: Geen tijd om te sporten

Meestal vind ik wel een uurtje waarin ik wel kan sporten, sowieso dan op vrijdag voor ik ga werken. Dan loop ik om 6.30/7.00 ongeveer buiten. Als ik echt geen tijd kan vinden, dan doe ik wat Caro zegt. Beweging pakken waar ik het pakken kan.
En in het weekend dan 2x een dubbele training. Op zaterdag en zondag minstens 2 uur achter elkaar met cardio en kracht afgewisseld.
<<

Elle123

Bericht 09 Jun 2016 14:13

Re: Geen tijd om te sporten

Elliot schreef:Ik weet niet wat voor werk je doet, maar bij mij op het werk is een fitnessruimte zodat je in je pauze kunt sporten. Ook is er een hardloopclubje dat rond lunchtijd een rondje gaat rennen. Omdat er douches zijn op het werk, is dat goed te doen. Is zoiets een optie? Of anders gewoon een lekkere stevige wandeling in de pauze?


Dat lijkt me echt zo fijn! Dat hebben wij hier niet. Ik heb een half uur pauze, dan wandel ik samen met mijn collega (en onze telefoons ;)) altijd 20 minuten. Wij hebben hier ook geen douches, dus in een half uur omkleden, rennen, thuis douchen en weer op het werk zitten gaat niet lukken.
Soms ga ik wel te voet naar mijn werk, maar het is dan een half uur lopen en dan haal ik het weer niet om 's avonds op tijd op mijn andere werk te zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2016 14:15

Re: Geen tijd om te sporten

Maar uhm, je hebt dus een fulltime baan overdag en dan `s avonds nog een baan?
<<

Elle123

Bericht 09 Jun 2016 14:16

Re: Geen tijd om te sporten

Alibi schreef:Meestal vind ik wel een uurtje waarin ik wel kan sporten, sowieso dan op vrijdag voor ik ga werken. Dan loop ik om 6.30/7.00 ongeveer buiten. Als ik echt geen tijd kan vinden, dan doe ik wat Caro zegt. Beweging pakken waar ik het pakken kan.
En in het weekend dan 2x een dubbele training. Op zaterdag en zondag minstens 2 uur achter elkaar met cardio en kracht afgewisseld.


Ik moet 's morgens wel echt om 5.30 buiten staan, anders ben ik te laat op mijn werk. Maar als ik voor 23.00 in bed lig lukt dat soms wel, alleen 23.00 in bed liggen is de laatste tijd even niet gelukt.
Heerlijk vind ik dat, in de ochtend. Vooral als het nog niet helemaal licht is.
Ik moet eens even wat beter gaan plannen, zodat ik in de weekenden tijd kan maken om dan te gaan sporten.
<<

Elle123

Bericht 09 Jun 2016 14:17

Re: Geen tijd om te sporten

Yadira schreef:Maar uhm, je hebt dus een fulltime baan overdag en dan `s avonds nog een baan?


Ja. Ik werk 32 uur op kantoor. In de aovnden en op vrijdag werk ik niet op kantoor maar werk ik ergens anders en schrijf ik blogs voor 2 websites. Ik werk niet alle avonden hoor (2 a 3), maar de afgelopen tijd had ik steeds andere afspraken erbij, waardoor ik dan toch elke week 5 avonden weg was.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2016 14:21

Re: Geen tijd om te sporten

Elle123 schreef:
Yadira schreef:Maar uhm, je hebt dus een fulltime baan overdag en dan `s avonds nog een baan?


Ja. Ik werk 32 uur op kantoor. In de aovnden en op vrijdag werk ik niet op kantoor maar werk ik ergens anders en schrijf ik blogs voor 2 websites. Ik werk niet alle avonden hoor (2 a 3), maar de afgelopen tijd had ik steeds andere afspraken erbij, waardoor ik dan toch elke week 5 avonden weg was.

Allemachtig, moet er niet aan denken haha. Ik zou inderdaad op de avonden dat je niet werkt en in het weekend de sport voor laten gaan op andere dingen als je daar zoveel baat bij hebt. Wat je al zegt, beter plannen.
Of misschien nog iets laten vallen? Je hebt veel hooi op je vork.

Ik zou na 3 dagen al knettergek worden. Had maandagavond een afspraak en dinsdag sport. Ik kijk er dan op maandag al naar uit dat ik woensdagavond niks hoef. Kan daar echt niet tegen. :eyes:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Jun 2016 14:31

Re: Geen tijd om te sporten

Elle123 schreef:
Yadira schreef:Maar uhm, je hebt dus een fulltime baan overdag en dan `s avonds nog een baan?


Ja. Ik werk 32 uur op kantoor. In de aovnden en op vrijdag werk ik niet op kantoor maar werk ik ergens anders en schrijf ik blogs voor 2 websites. Ik werk niet alle avonden hoor (2 a 3), maar de afgelopen tijd had ik steeds andere afspraken erbij, waardoor ik dan toch elke week 5 avonden weg was.


Is het dan ook niet een kwestie van prioriteiten stellen? Als jij sporten belangrijk vindt, dan zou ik niet zoveel andere afspraken erbij maken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elle123

Bericht 09 Jun 2016 14:33

Re: Geen tijd om te sporten

Het werk wat ik overdag doe, is omdat ik gewoon geld moet verdienen om van te leven. Wat ik 's avonds doe is hetgene wat ik het liefste doe (maar wat nauwelijks iets oplevert). Ik ben sinds kort begonnen als personal trainer. Ik durfde het bijna niet te zeggen, omdat ik dus nagenoeg dagelijks op de sportschool rondloop, maar zelf geen tijd heb om iets te doen! Omdat de mensen vaak al om 18.30 starten, red ik het niet om daarvoor zelf te trainen (of ik zou het eten moeten overslaan en dat is ook een slecht plan) en ik ben dan vaak tot 22.00-22.30 met ze bezig, dus daarna lukt het ook niet meer. Hopelijk is het over een tijdje mogelijk om minder te gaan werken, zodat ik straks mijn geld verdien met PT. Maar ik moet daar dus nog in groeien, en dat kost veel tijd en energie.

Toch maar weer eens met mijn vriend de discussie poetshulp weer eens aanzwengelen. Hij heeft zelf nog een drukker leven, maar hij vindt dat prima. Als we dan toevallig een keer samen kunnen eten, of een avond allebei thuis zijn, vinden we het belangrijk om samen te zijn. Kan me er dus enorm aan storen als het een puinhoop is thuis,maar ik krijg het niet voor elkaar om het bij te houden. Het voelt ook zo erg als een verplichting, dat ik er altijd weer tegenop zie dat ik vrijdag of zaterdag altijd wel een uur of 4 bezig met met het huishouden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Jun 2016 14:35

Re: Geen tijd om te sporten

Ohja, ik kan me een topic van je herinneren, toen was je ook aardig gestresst. Zo kom je nu ook wel over. Ik zou vooral oppassen dat je jezelf niet voorbij rent. Dan kom je helemaal niet meer aan sporten toe. In het geval van je laatste verhaal zou ik dan nu niet inzitten over je eigen sporten of meedoen met je klanten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elle123

Bericht 09 Jun 2016 14:36

Re: Geen tijd om te sporten

Jip schreef:
Elle123 schreef:
Yadira schreef:Maar uhm, je hebt dus een fulltime baan overdag en dan `s avonds nog een baan?


Ja. Ik werk 32 uur op kantoor. In de aovnden en op vrijdag werk ik niet op kantoor maar werk ik ergens anders en schrijf ik blogs voor 2 websites. Ik werk niet alle avonden hoor (2 a 3), maar de afgelopen tijd had ik steeds andere afspraken erbij, waardoor ik dan toch elke week 5 avonden weg was.


Is het dan ook niet een kwestie van prioriteiten stellen? Als jij sporten belangrijk vindt, dan zou ik niet zoveel andere afspraken erbij maken.


Kan moeilijk tegen mijn baas zeggen dat ik niet kan komen werken ;)
Deze week was het gewoon te veel. 2 sterfgevallen, kraamvisite en nog een afspraak die al een maand geleden was gemaakt en een collega die uitviel en die ik moest vervangen. Dus prioriteiten ja, maar dit kon ik allemaal niet afzeggen.
<<

Elle123

Bericht 09 Jun 2016 14:38

Re: Geen tijd om te sporten

Jip schreef:Ohja, ik kan me een topic van je herinneren, toen was je ook aardig gestresst. Zo kom je nu ook wel over. Ik zou vooral oppassen dat je jezelf niet voorbij rent. Dan kom je helemaal niet meer aan sporten toe. In het geval van je laatste verhaal zou ik dan nu niet inzitten over je eigen sporten of meedoen met je klanten.


Dat is natuurlijk ook nog een goeie. Heb gisteren wel de plank met ze meegedaan, die vonden ze heel zwaar dus ik wilde wel even met ze meevoelen. Met 1 klant is dat wel een idee, maar met 3 klanten ben je toch steeds aan het rondlopen om ze evenveel aandacht te geven en continu te controleren, corrigeren en stimuleren.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Jun 2016 14:38

Re: Geen tijd om te sporten

Elle123 schreef:
Jip schreef:
Elle123 schreef:
Ja. Ik werk 32 uur op kantoor. In de aovnden en op vrijdag werk ik niet op kantoor maar werk ik ergens anders en schrijf ik blogs voor 2 websites. Ik werk niet alle avonden hoor (2 a 3), maar de afgelopen tijd had ik steeds andere afspraken erbij, waardoor ik dan toch elke week 5 avonden weg was.


Is het dan ook niet een kwestie van prioriteiten stellen? Als jij sporten belangrijk vindt, dan zou ik niet zoveel andere afspraken erbij maken.


Kan moeilijk tegen mijn baas zeggen dat ik niet kan komen werken ;)
Deze week was het gewoon te veel. 2 sterfgevallen, kraamvisite en nog een afspraak die al een maand geleden was gemaakt en een collega die uitviel en die ik moest vervangen. Dus prioriteiten ja, maar dit kon ik allemaal niet afzeggen.


Ja maar toen wist ik het verhaal nog niet wat er achter aan kwam.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2016 14:39

Re: Geen tijd om te sporten

Ben je dan van 18:30 tot 22:00/22:30 met dezelfde persoon/mensen bezig? Kan je niet 1 avond de laatste 'opzeggen' of verschuiven ofzoiets zodat je ook wat tijd voor jezelf hebt? Want zoals je zegt, je bent er toch al :P

Als je er dan meer geld mee verdiend kan je altijd weer schuiven etc.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2016 14:42

Re: Geen tijd om te sporten

Elle123 schreef:
Toch maar weer eens met mijn vriend de discussie poetshulp weer eens aanzwengelen. Hij heeft zelf nog een drukker leven, maar hij vindt dat prima. Als we dan toevallig een keer samen kunnen eten, of een avond allebei thuis zijn, vinden we het belangrijk om samen te zijn. Kan me er dus enorm aan storen als het een puinhoop is thuis,maar ik krijg het niet voor elkaar om het bij te houden. Het voelt ook zo erg als een verplichting, dat ik er altijd weer tegenop zie dat ik vrijdag of zaterdag altijd wel een uur of 4 bezig met met het huishouden.

Ik ben een best een poetser, maar ben echt geen 4 uren bezig met het huishouden op zaterdag. Wat doe je dan allemaal?
<<

Elle123

Bericht 09 Jun 2016 14:46

Re: Geen tijd om te sporten

Yadira schreef:Ben je dan van 18:30 tot 22:00/22:30 met dezelfde persoon/mensen bezig? Kan je niet 1 avond de laatste 'opzeggen' of verschuiven ofzoiets zodat je ook wat tijd voor jezelf hebt? Want zoals je zegt, je bent er toch al :P

Als je er dan meer geld mee verdiend kan je altijd weer schuiven etc.


Nee alle groepjes duren 1 tot anderhalf uur. Dus die komen direct achter elkaar. Misschien ooit 20 minuten speling. Ik neem ze over van mijn collega en die mensen betalen behoorlijk wat voor de training, dus opzeggen kan niet. Wel als ik straks mijn eigen mensen krijg, die kan ik dan zelf gaan inplannen. Voor nu is het even roeien met de riemen die we hebben. De trainingen maken doet mijn collega nu nog, ik ken de mensen en hun beginsituatie natuurlijk niet. Dus het kost mij alleen de tijd van het daar zijn, niet van het voorbereiden en uitwerken gelukkig.

In november werd mijn motto Slapen is voor apen bedacht door vrienden bedachten toen we op vakantie waren en ik elke dag om 5 uur naast mijn bed stond omdat ik van alles wilde gaan doen), ik geloof dat het een beetje in mijn natuur zit.
<<

Elle123

Bericht 09 Jun 2016 14:49

Re: Geen tijd om te sporten

Yadira schreef:
Elle123 schreef:
Toch maar weer eens met mijn vriend de discussie poetshulp weer eens aanzwengelen. Hij heeft zelf nog een drukker leven, maar hij vindt dat prima. Als we dan toevallig een keer samen kunnen eten, of een avond allebei thuis zijn, vinden we het belangrijk om samen te zijn. Kan me er dus enorm aan storen als het een puinhoop is thuis,maar ik krijg het niet voor elkaar om het bij te houden. Het voelt ook zo erg als een verplichting, dat ik er altijd weer tegenop zie dat ik vrijdag of zaterdag altijd wel een uur of 4 bezig met met het huishouden.

Ik ben een best een poetser, maar ben echt geen 4 uren bezig met het huishouden op zaterdag. Wat doe je dan allemaal?


Ik begin altijd met het bed verschonen, dan even de bedombouw en vensterbanken afdoen en dan begin ik aan de badkamer. Als ik de douchetegels wil doen ben ik zo een half uur aan het schrobben. Ik heb wekelijks zo'n 4 machines was die ik opvouw (kost me alleen al een half uur). Boven even stofzuigen en heel af en toe een keer dweilen. Zolder stofzuig ik zelden. De trappen met een doekje afdoen, de wc beneden, de keuken poetsen, alles opruimen beneden, beneden stofzuigen en de keuken poetsen. Ik ben dan alles bij elkaar toch vaak wel een uur of 4 kwijt.
Edit: ik doe de rest van de week dus helemaal niks aan het huishouden.
<<

Anoniem211

Bericht 09 Jun 2016 14:50

Re: Geen tijd om te sporten

Ik word al moe als ik lees wat jouw rooster is :-)
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jun 2016 14:55

Re: Geen tijd om te sporten

Elle123 schreef:
Ik begin altijd met het bed verschonen, dan even de bedombouw en vensterbanken afdoen en dan begin ik aan de badkamer. Als ik de douchetegels wil doen ben ik zo een half uur aan het schrobben. Ik heb wekelijks zo'n 4 machines was die ik opvouw (kost me alleen al een half uur). Boven even stofzuigen en heel af en toe een keer dweilen. Zolder stofzuig ik zelden. De trappen met een doekje afdoen, de wc beneden, de keuken poetsen, alles opruimen beneden, beneden stofzuigen en de keuken poetsen. Ik ben dan alles bij elkaar toch vaak wel een uur of 4 kwijt.
Edit: ik doe de rest van de week dus helemaal niks aan het huishouden.

Je poetst behoorlijk voor mensen die zo weinig thuis zijn :P. De badkamer iedere week vind ik echt zonde van m`n tijd, haha. Net als de trappen afnemen en de WC heel uitgebreid. Wij zijn ook niet heel veel thuis, dus zo nu en dan wat bleek voor de nacht en op zaterdag even met een spons met Cif erdoor, dan blinkt dat ding weer als een dolle. Duurt hooguit 10 minuutjes.

Maargoed, je zou dan inderdaad een poetser kunnen overwegen ja. Dat scheelt je dan toch minstens 3 uren zou je denken. De keuken neem ik trouwens af na het koken, kost ook maar 5 minuutjes.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Jun 2016 16:40

Re: Geen tijd om te sporten

JA joh.. neem gewoon een poets! Heb ik ook gedaan, ondanks dat mijn vriend het onzin vond. Nou dikke harry: ik was degene die aan het schoonmaken was en gestresst was vanwege het huishouden dus ik heb ook de knoop doorgehakt.

Dus ik zou jezelf gunnen wat je kan: en dus een poets nemen. Ik heb er nu een voor 1x per twee weken en in de week dat ze niet komt doe ik snel af en toe de badkamer met een spray en een doekje, en stofzuigen we en dweilen we (en bij we bedoel ik: het is de taak van mijn vriend maar alsnog sta ik het de helft van de tijd te doen) .

Het geeft iig echt veel rust hoor!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Jun 2016 19:26

Re: Geen tijd om te sporten

Marilyn schreef:Ik word al moe als ik lees wat jouw rooster is :-)


Pff ik ook, moet er niet aan denken!
❤ 7 juni 2018

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers