Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eenjarige driftkikker..

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 07 Jun 2016 15:11

Re: Eenjarige driftkikker..

Wat hier heel goed hielp was alles vertellen en uitleggen. Dus als we gaan winkelen: we gaan zo naar de winkel. Dan moet je je jas aan en schoenen aan en gaan we met de auto naar de winkel. We gaan nu je jas en je schoenen aan doen en dan in de auto en dan naar de winkel. We gaan nu naar de auto en dan naar de winkel. Etc.
Onze zoon snapte dan beter wat we gingen doen en wwat niet (buitspelen bijvoorbeeld) en kreeg minder snel een driftbui. Ook op zo'n jonge leeftijd snappen ze het al aardig.
<<

Anoniem168

Bericht 07 Jun 2016 23:08

Re: Eenjarige driftkikker..

Heeft mijn zoon ook met vlagen hoor, en inderdaad vanaf dat hij 1 jaar was ongeveer. Het is/was ook vooral frustratie denk ik, hij kan zichzelf nog niet goed duidelijk maken en denkt soms dat wij hem niet begrijpen terwijl we dat heus wel doen (ik weet best dat hij graag met de afstandbediening op de tv wil timmeren), maar dat er gewoon iets niet mag. Dit is ook wel de leeftijd dat ze doorhebben dat mensen om zich heen iets anders kunnen willen dan zij en dat dit dus conflicten kan opleveren. Al met al lijkt het me dus niets geks. Inmiddels is het hier wel wat afgenomen. Rond 16/17 maanden was het wel op z'n ergst. Gelukkig had 'ie er vooral thuis last van en gedroeg hij zich in het openbaar iets minder opvliegend, haha.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 08 Jun 2016 18:28

Re: Eenjarige driftkikker..

T was (is) ook een driftkikker. Hij werd soms zo boos/gefrustreerd dat hij breath holding spells kreeg (blauw aanlopen/ flauwvallen en stuipen). Ik ben net na zijn eerste jaar begonnen met het communiceren met babygebaren. En echt, het werkte zo geweldig! Ik raad het iedereen aan! Hij pakte het super snel zelf op en kon duidelijk maken wat hij wilde of wilde weten. In de auto vroeg hij bijvoorbeeld ineens waar zijn broer was, ik kon vertellen dat hij op school zat en toen was het goed. De frustratie was hiermee zo goed als opgelost.
Naast dingen vertellen kon ik hem ook heel goed uitleggen wat niet mocht, of iets wat "nog 1 keer" mocht. Hij vroeg dan zelf ook wel of hij nog 1 keer van bijvoorbeeld de glijbaan mocht.

Sommige familieleden waren bang dat hij hierdoor niet zou gaan praten, maar dat is zeker niet zo. Hij is voor zijn 2e jaar gaan praten en heeft een enorme woordenschat en mooie zinsopbouw, misschien ook wel door de communicatie die we hadden. Ik zei dan vaak, een kind dat kruipt leert uiteindelijk ook gewoon lopen.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem168

Bericht 08 Jun 2016 21:58

Re: Eenjarige driftkikker..

Het schijnt zelfs dat kinderen eerder / beter leren praten met die gebaren! Wij hebben daar ook eens een voorlichting over gehad maar ik dacht dat we eigenlijk te laat waren om mee te beginnen. Misschien toch dat boekje er nog eens bij pakken...
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Jun 2016 22:23

Re: Eenjarige driftkikker..

Ik herken het ook in mijn werk, ook van kinderen in dezelfde leeftijd als D. Ik denk dat het inderdaad gewoon temperament is. En ja die zijn vaak ook sneller qua fysieke ontwikkeling, want wilskracht loont wel. Zodra ze beter kunnen praten/communiceren al is het alleen maar 'ja' of 'nee' zeggen wordt het vaak een stuk minder.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Jun 2016 00:05

Re: Eenjarige driftkikker..

Ik ben wel benieuwd naar die gebaren. Iemand een tip waar ik daar meer informatie over kan vinden?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem171

Bericht 09 Jun 2016 06:08

Re: Eenjarige driftkikker..

https://m.bol.com/nl/p/babygebaren/1001004006414130/

Wij gebruikten dit boek om ze te leren.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Jun 2016 08:49

Re: Eenjarige driftkikker..

Onze gastouder werkt veel met gebaren, ik weet niet of het de "officiële" gebaren zijn maar wij begrepen heel goed wat het betekende en S kon er echt veel mee duidelijk maken.
Nou moet ik zeggen dat S zich met woorden ook inmiddels al prima kan uiten, dus frustratie omdat wij hem niet begrijpen komt hier niet zo veel voor. Maar hij gebruikt wel nog steeds sommige gebaren.

Zijn gezicht poetsen maakte hij met een platte hand een poetsende beweging voor zijn mond, tandenpoetsen was met een uitgestoken wijsvinger, als hij iets voor zichzelf wil dan klopt hij op zijn borst, als we moeten luisteren steekt hij zijn wijsvinger in de lucht ter hoogte van zijn oor en hij knikt ja en nee. Zo vormde hij ook "zinnetjes" gecombineerd met woordjes bijvoorbeeld, Etuh? ( zeggen dus) op zijn borst kloppend en naar de koelkast wijzend terwijl hij al bij de kinderstoel stond. Dan wist ik eigenlijk al wel dat hij een bordje yoghurt wilde.
25-11-2014 & 09-06-2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers