Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 07 Jun 2016 20:08

Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Deze vraag kwam vandaag op Facebook voorbij en ik vond het wel een interessante vraag voor hier:
Wat zou je doen als je beste vriendin op haar sterfbed vraagt: "Wil je straks alsjeblieft voor mijn zes kinderen zorgen?

http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/moed ... endin-huis
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 07 Jun 2016 20:10

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Hoe graag ik het misschien ook zou willen, zes kinderen erbij is niet niks. Ik heb het geld niet om deze zes kinderen in huis te nemen en te onderhouden en wil daar ook niet fulltime voor gaan werken zodat het misschien wel mogelijk zou zijn. Er zijn misschien mensen die me nu egoïstisch vinden maar je moet ook realistisch blijven. Bovendien weet ik niet of ik ieder kind wel een goed thuis zou kunnen geven; evenveel liefde als je eigen kinderen en ieder een plekje voor zichzelf.
<<

Anoniem176

Bericht 07 Jun 2016 20:11

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Dit niet doen ..

wij hebben zelf al 2 kinderen. Ik kan niet voor 8 kinderen zorgen. Dat kan wel , maar dan kan ik ze niet de aandacht geven die ze verdienen.
<<

anoniem203

Bericht 07 Jun 2016 20:14

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Ik zou tegen haar ja zeggen maar ik zou no way voor 6 kinderen gaan zorgen. Als het er nu 1 of 2 waren geweest dan wel maar 6 nee. Ik zou dan samen met haar partner een andere oplossing gaan zoeken en mocht de partner het willen wil ik wel een kleine rol in de kinderen hun leven spelen. Als in af en toe helpen met dingen maar ze echt alle 6 in huis nemen nee..
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Jun 2016 20:16

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Voor haar kinderen zorgen hoeft natuurlijk niet automatisch te betekenen dat je ze zelf in huis neemt, het kan ook betekenen dat je de kinderen tijdelijk onderdak biedt en op zoek gaat naar een geschikte permanente oplossing. Al begrijp ik dat dat in de casus uit de OP niet de bedoeling was.

Ik zou met liefde willen helpen en als de enige andere oplossing een weeshuis zou zijn, geloof ik dat ik alles wat mogelijk is zou doen om de kinderen een huis te bieden. Maar in mijn huidige woning is geen plek voor zoveel kinderen en ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten betalen. Er zullen vast en zeker regelingen voor zijn en misschien is er ook nog een erfenis waarmee de kost en inwoning van de kinderen bekostigd zou worden, maar ik zou nu praktisch gezien echt niet weten hoe ik het allemaal zou moeten regelen.

Als het om twee of drie kinderen zou gaan zou ik het zo doen, al zou dat wel betekenen dat de kinderen geen eigen slaapkamer kunnen hebben.

Ava, ik snap je geloof ik niet helemaal. Je zou ja zeggen om haar gerust te stellen maar ondertussen nee doen? Dat is toch een beetje raar? Haar partner is niet meer in beeld, dus van hem hoef je niet veel te verwachten.

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Jun 2016 20:16

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Uhhhhh.... poe. Ik denk dat ik het zou doen... tenminste als ze allemaal zo leuk zijn als hun kinderen die ze nu hebben haha.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem203

Bericht 07 Jun 2016 21:03

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Elliot schreef:Voor haar kinderen zorgen hoeft natuurlijk niet automatisch te betekenen dat je ze zelf in huis neemt, het kan ook betekenen dat je de kinderen tijdelijk onderdak biedt en op zoek gaat naar een geschikte permanente oplossing. Al begrijp ik dat dat in de casus uit de OP niet de bedoeling was.

Ik zou met liefde willen helpen en als de enige andere oplossing een weeshuis zou zijn, geloof ik dat ik alles wat mogelijk is zou doen om de kinderen een huis te bieden. Maar in mijn huidige woning is geen plek voor zoveel kinderen en ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten betalen. Er zullen vast en zeker regelingen voor zijn en misschien is er ook nog een erfenis waarmee de kost en inwoning van de kinderen bekostigd zou worden, maar ik zou nu praktisch gezien echt niet weten hoe ik het allemaal zou moeten regelen.

Als het om twee of drie kinderen zou gaan zou ik het zo doen, al zou dat wel betekenen dat de kinderen geen eigen slaapkamer kunnen hebben.

Ava, ik snap je geloof ik niet helemaal. Je zou ja zeggen om haar gerust te stellen maar ondertussen nee doen? Dat is toch een beetje raar? Haar partner is niet meer in beeld, dus van hem hoef je niet veel te verwachten.


Oh ik heb heel dat verhaal niet gelezen eigenlijk :nerd: dus ik ging er van uit dat er nog een partner in het spel was. Dan weet ik niet wat ik zou doen eigenlijk..
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Jun 2016 21:16

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Nee... ik denk niet dat ik voor 8 kinderen goed genoeg kan zorgen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem281

Bericht 07 Jun 2016 21:26

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Ik zou eerlijk zeggen ze niet in huis te kunnen nemen, maar er wel alles aan zou doen om er voor te zorgen dat ze zo goed mogelijk terecht komen. Proberen dat ze zoveel mogelijk samen kunnen blijven of elke zondag bij mij kunnen zijn, met z'n allen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jun 2016 21:30

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Nee, want dat zou ik niet kunnen inpassen in mijn eigen gezinssituatie. Ik zou het niet zien zitten dat mijn eigen zoon het hier thuis niet meer trekt omdat hij zwaar overprikkeld wordt door alle drukte en niet meer de aandacht kan krijgen die hij nodig heeft. Bij mijn dochter zou ik ook bang zijn dat ik haar niet meer genoeg aandacht zou kunnen geven, maar zij zou het heel misschien nog gezellig kunnen vinden met zoveel kinderen en eraan kunnen wennen om in zo'n groot gezin te leven, maar voor hem zou dat veel te veel worden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jun 2016 21:33

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Bazinga schreef:Ik zou eerlijk zeggen ze niet in huis te kunnen nemen, maar er wel alles aan zou doen om er voor te zorgen dat ze zo goed mogelijk terecht komen. Proberen dat ze zoveel mogelijk samen kunnen blijven of elke zondag bij mij kunnen zijn, met z'n allen.

Zoiets inderdaad.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 07 Jun 2016 22:25

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Oeh lastig. Stel dat er op dit moment iets met mijn zus en partner zou gebeuren, zou ik zonder twijfel bij hen in huis gaan om voor hun vier kids te zorgen voor dit moment. Met hulp van familie en vrienden zou ik dit ook het liefst als lange termijn oplossing zien.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem177

Bericht 07 Jun 2016 22:33

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Yadira schreef:
Bazinga schreef:Ik zou eerlijk zeggen ze niet in huis te kunnen nemen, maar er wel alles aan zou doen om er voor te zorgen dat ze zo goed mogelijk terecht komen. Proberen dat ze zoveel mogelijk samen kunnen blijven of elke zondag bij mij kunnen zijn, met z'n allen.

Zoiets inderdaad.

Ja ik ook
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 07 Jun 2016 23:23

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Ik zou het graag willen doen, maar het is voor ons gezin niet haalbaar. Mijn kinderen zijn allebei prikkelgevoelig. Ik zou wel ervoor zorgen dat de kinderen goed terecht komen zoals Bazinga al schreef.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem161

Bericht 08 Jun 2016 05:40

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Bazinga schreef:Ik zou eerlijk zeggen ze niet in huis te kunnen nemen, maar er wel alles aan zou doen om er voor te zorgen dat ze zo goed mogelijk terecht komen. Proberen dat ze zoveel mogelijk samen kunnen blijven of elke zondag bij mij kunnen zijn, met z'n allen.


Dit idd. Wij wonen klein, jong kind en zwanger. Nee dit is geen optie. Mijn kinderen krijgen dan ook te weinig aandacht want haar kinderen moet je ook begeleiden in het rouwproces. Financieel zouden wij het ook niet kunnen.
<<

Anoniem184

Bericht 08 Jun 2016 06:45

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Ik denk dat als de situatie zich voor zou doen, de vriendin in kwestie ook wel weet hoe wij wonen en dat we in dit huis geen zes kinderen kunnen huisvesten + de kinderen die we zelf nog hopen te krijgen. Ik denk ook niet dat ik de vraag zou krijgen om de volledige zorg over te nemen, maar dat de vriendin eerder zou vragen wat Bazinga oppert. En dat zou ik absoluut doen.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jun 2016 11:38

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Ik zou ze niet letterlijk in huis nemen. Dat kan ik niet en dat wil ik ook niet. Ik kan me wel aansluiten bij de reactie van Bazinga.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 08 Jun 2016 11:41

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Ik zou ze in huis nemen, nou heb ik zelf nog geen kinderen, maar ik denk dat er altijd wel een oplossing te vinden is. Dan maar wat minder luxe en met een aantal op 1 slaapkamer, dat ging vroeg ook.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Jun 2016 16:20

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Wat een lastige situatie! Het lijkt me bijna onmogelijk om zes kinderen goed op te kunnen voeden, of ik nou wel of geen eigen kinderen zou hebben.
Wel zou ik heel graag willen helpen om te zorgen dat de kinderen een goede en stabiele toekomst tegemoet gaan. Hoe ik dat zou doen weet ik op dit moment niet, maar ik zou dat wel voor mijn vriendin willen proberen te regelen.
<<

Anoniem236

Bericht 08 Jun 2016 16:27

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Als ze ook een paar ton nalaat..

Ik heb nu niet de ruimte en financiële middelen om voor 8 kinderen te zorgen.
Wel zal ik mij 100% inzetten dat deze kinderen met elkaar zo goed mogelijk ergens terecht kunnen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 08 Jun 2016 23:06

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Nee dat gaat niet maar ik ga er alles aan doen om een fijn plekje voor ze te vinden. (En tot die tijd mogen ze bij mij logeren)
<<

Anoniem185

Bericht 08 Jun 2016 23:13

Re: Wat zou jouw antwoord op onderstaande vraag zijn?

Nee ik kan ze niet in huis nemen. Tenzij ik ook hun huis en geld erf ;) In dit huis zijn twee kinderen echt wel het maximum en ik wil zelf ook kinderen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers