Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voornaam anders als Roepnaam

<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2016 09:26

Re: Voornaam anders als Roepnaam

Elliot schreef:
Fiwen schreef:Aha, ik snap het Elliot.
Wij waren al getrouwd toen J geboren werd en ik heb de achternaam van mijn man voor mijn achternaam geplakt dus voor ons was het het meest logische dat J ook die naam kreeg. Kan volgens mij ook niet anders als je getrouwd bent, dus wij hebben er niet eens over na hoeven denken.
Ik ben daar sowieso heel makkelijk in, als ik nou een hele mooie achternaam zou hebben gehad had ik er misschien wel anders over gedacht maar met de meest voorkomende achternaam in NL kon ik er alleen maar op vooruit gaan :P

Wij zijn ook getrouwd, maar ik heet (fictieve namen) De Boer-De Vries en mijn man De Vries-De Boer. Voor onze zoon kunnen we dus nog kiezen, en dan is het mijn naam geworden. De Boer dus zeg maar. Mijn man zal in de praktijk ook alleen De Boer gebruiken, dus wij zijn straks gewoon familie De Boer.

Wij ook! :cheering:


:laughcry:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 08 Jun 2016 09:38

Re: Voornaam anders als Roepnaam

Ja dan hou je inderdaad wel die optie.
Hier ben ik F. de Boer-de Vries en man is T. de Boer (niet onze echte achternaam trouwens, wel net zo vaak voorkomend). Onze kinderen heten dus automatisch de Boer met hun achternaam.

Ik vond (en vind) het geen probleem om zijn achternaam te hebben, vond het eigenlijk alleen belangrijk dat we allemaal dezelfde achternaam zouden hebben. Of dat nou die van hem of die van mij was geweest.
Maar ik snap het ook heel goed als anderen daar wel een hele duidelijke mening over hebben, en het is fijn dat dat tegenwoordig dus ook kan.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Jun 2016 09:45

Re: Voornaam anders als Roepnaam

Hier hebben de kinderen mijn achternaam. Bij de oudste omdat haar vader van 7 tot 37 weken zwangerschap uit beeld was, en ik niet in een paar weken tijd kon beoordelen of ie er niet weer vandoor ging. Vond mijn achternaam dan toch fijner, aangezien ik nergens heen ging en dat van haar vader nog de vraag was. En hij vond deze keuze ook prima.

De jongste kreeg ook mijn achternaam, zodat broer en zus dezelfde achternaam zouden hebben. Met het idee ooit allemaal de naam van mijn inmiddels ex aan te nemen, want hij vond het doorgeven van zijn familienaam zo belangrijk. Aangezien dat niet meer doorgaat blijft het bij mijn naam, en hij is daar inmiddels ook ok mee gelukkig.

Hoewel ik het helemaal niet raar vind als kinderen de achternaam van de vader krijgen, vind ik het nog wel wat 'ouderwets' dat dit zo vanzelfsprekend is.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 08 Jun 2016 14:21

Re: Voornaam anders als Roepnaam

June schreef:Geef je dochter jouw achternaam.


Dat kan niet omdat de andere kinderen al de naam van de vader hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 08 Jun 2016 14:28

Re: Voornaam anders als Roepnaam

Bedankt nogmaals voor alle reacties. Ik denk dat we officieel de lange naam doen. Is nog niet erg lang, maar die vind oudste dochter de leukste naam en dat we dan de afkorting als roepnaam doen. Beide vinden we leuke namen. De afkorting kan meer voor alle leeftijden en zal ze op den duur ook blijven gebruiken. het zijn beide dezelfde voorletters, dus op veel documenten zal het ook wel goed komen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers