Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jun 2016 19:20

Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Kan dit?

De enige fijne houding is lopen. Maar ik ben moe en wil niet lopen. Als ik zit krijg ik geen lucht, als ik op mijn rug lig ook niet. Als ik op mijn zij lig lopen mijn borsten leeg en schopt baby de hele tijd in de bank en op mijn buik liggen voelt alsof ik op een bowlingbal lig.

:cry:
Echt een luxe probleem maar ik vind het zooo vervelend!
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem213

Bericht 06 Jun 2016 19:23

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Doen jullie zwangeren niet altijd dingen met een voedingskussen om je comfort te verhogen?

Succes, het klinkt vervelend!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jun 2016 19:24

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Dat ding wordt hier voornamelijk gebruikt door de mannen in huis. Je schijnt er heerlijk mee te kunnen liggen op de bank met chips en bier.
R. 2013
D. 2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 06 Jun 2016 19:25

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Oh Spence, wat herkenbaar!
Gelukkig heb ik het vooral in de avond. Dan weet ik van ellende niet meer hoe ik moet gaan zitten. Dus ga ik maar in bed liggen. Bij mij geeft even op de zij wel verlichting. Verder probeer ik zoveel mogelijk recht op te zitten. Met een paar kussens in mijn rug. Of op een rechte stoel.
Het is een lastig probleem...
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 06 Jun 2016 19:25

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Spencer schreef:Dat ding wordt hier voornamelijk gebruikt door de mannen in huis. Je schijnt er heerlijk mee te kunnen liggen op de bank met chips en bier.

Misschien ook wel met chips en buik!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 06 Jun 2016 19:29

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Heel herkenbaar helaas, en hoe warmer het wordt hoe vervelender het is want dan zweet ik ook nog eens flink en gaat alles plakken blehhh.
Op de bank lig ik momenteel het lekkerst door half zittend met een stapel kussens in m'n rug en dan een kussen onder m'n knieen. Benen plat is niet fijn voor m'n bekken.
In bed slaap ik op m'n zij met een voedingskussen tussen m'n benen en mijn buik tegen/op het kussen, anders rol ik te ver door op m'n buik en krijg ik flinke schoppen en/of harde buiken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jun 2016 19:50

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Ik sta of leun ook het liefst. Als ik op mijn rug lig, gaat de baby rondzwemmen. Ga ik op mijn zij, heb ik maagzuur. Zit ik op de bank, dan kruipt 'ie me onder de ribben. Ik gebruik geen tools, maar schiet zo nu en dan in een andere positie, omdat Sjaakje weer loopt te prikken in m'n zij of dus onder de ribben. Ziet er heel grappig uit, aldus mijn omgeving.
<<

Anoniem161

Bericht 06 Jun 2016 21:27

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Ik ga op bed liggen in de avond. En dan met kussens in de rug dus half zittend. Zo kijk ik tv tot ik ga slapen. Anders kan ik in de nacht niet meer liggen.
Ow en een tuinstoel met standen is ook fijn en mijn schoonvader z'n sta op stoel. Die kan je ook wat achterover zetten.
<<

Anoniem161

Bericht 06 Jun 2016 21:29

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

June schreef:Doen jullie zwangeren niet altijd dingen met een voedingskussen om je comfort te verhogen?

Succes, het klinkt vervelend!


Nee verschrikkelijk ding! In bed raak ik ermee in de knoei samen met het dekbed. En in een stoel geeft het mij te weinig steun.

Ow in bed een klein kussentje tussen je benen als je op je zij ligt. Dan liggen je benen rechter en plezieriger voor je buik en baby. Die van mij is dan rustiger.
<<

Anoniem250

Bericht 06 Jun 2016 21:35

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Op mijn zij gaat nog goed. Verder geen tips. Warm weer werkt ook niet echt mee.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 07 Jun 2016 06:39

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Ik slaap nu sinds een paar weken met een voedingskussen. Daarvoor kon er echt niet mee liggen. Het draait inderdaad niet mee in bed. Nu lig ik veel meer bovenop de dekens, warm!! En gaat het voedingskussen wel goed. Daarvoor had ik alleen een klein kussentje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jun 2016 08:07

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Met een voedingskussen heb ik nooit kunnen slapen. Zo irritant dan lange ding onder het dekbed. Vorige keer heb ik een dun kussentje van de bank gebruikt om onder mn buik te leggen als ik op mn zij lag.

Op zich kon ik deze keer vrij lang redelijk goed slapen maar de laatste 2 weken doet alles me zeer, gaat omdraaien nauwelijks en lig ik alleen op mn rechterzij nog enigszins lekker. Vanmorgen kwam ik echt gebroken uit bed.
Nog even afzien...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 07 Jun 2016 17:57

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Heel herkenbaar probleem. Savonds weet ik ook niet meer hoe is moet zitten of liggen. Slapen doe ik ook met het voedingskussen tussen m'n benen en tegen m'n buik. Alhoewel draaien idd lastig is. Ik lig nu ook al met het kussen op de bank
Laatst gewijzigd door Plien op 07 Jun 2016 20:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 07 Jun 2016 19:46

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

Herkenbaar, de eetkamerstoelen zitten hier nog het prettigst. In bed ben ik het liefste helemaal niet. Slaap nu al een week of 3 zo'n 3 soms 4 uur per nacht en dat begin ik wel te voelen (en te zien :palm: ). Ik heb een vrij plat hoofdkussen wat ik tussen mijn knieën leg en een dun kussentje onder mijn buik. Met een voedingskussen slapen vind ik dit keer helemaal niks terwijl dat de vorige 2 keren echt heel fijn was. Oh en ik slaap een stuk beter nadat er wat activiteit tussen mij en mijn man is geweest, dat is dan net dat uurtje extra.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 07 Jun 2016 20:25

Re: Lekker zitten en liggen tijdens de zwangerschap..

June schreef:Doen jullie zwangeren niet altijd dingen met een voedingskussen om je comfort te verhogen?

Succes, het klinkt vervelend!
Een gewoon kussen werkt hier ook prima :)
Ik heb geen voedingskussen (aangeschaft) maar slaap sinds vorige week met een gewoon hoofdkussen tussen mijn knieën. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook gedaan en dat vond ik erg fijn.

Zo'n kussentje vind ik trouwens ook heel prettig in mijn rug als ik op de bank tv lig te kijken https://www.cuddlebug.eu/product/cuddle ... -original/. Er zitten kleine korreltjes in en die vormen zich naar je lichaam.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers