Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Okt 2013 19:52

Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Ik werk vaak 's morgens vroeg en nu moet ik elke keer kolven zodat R een 'melkontbijt' heeft. Daarvoor moet ik om 5 uur opstaan en dat is niet echt prettig natuurlijk.

Wanneer kan je echt voedingen gaan vervangen? Door bijvoorbeeld yoghurt of een broodje?

Volgens borstvoeding.com is zuivel niet goed voor het eerste jaar, omdat borstvoeding beter is. Maar ik ben echt heel moe en ben het extra vroege opstaan echt zat, dus heb er zelfs al over gedacht om de eerste voeding te vervangen voor flesvoeding, zodat ik toch nog wat langer kan slapen. Dan is yoghurt toch niet slechter?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem28

Bericht 16 Okt 2013 19:55

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Het heeft vooral te maken met de eiwitten die een babylichaam nog niet af kan breken. Heb je al brood geprobeerd? Wie weet eet hij dat heel goed en kun je hem brood laten eten met een beetje thee of iets dergelijks.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Okt 2013 19:58

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Thee mag toch ook niet?

Brood gaat wel, maar hij doet er een eeuwigheid over en mijn vriend moet natuurlijk ook naar het werk :) En op de opvang pas eten gaat niet, dan heeft hij te veel honger.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem25

Bericht 16 Okt 2013 20:08

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

En een broodje in borstvoeding? Dat wordt een soort pap en heb je niet zo veel melk voor nodig als een hele fles (zou misschien eventueel zelfs een restje kunnen zijn van de dag ervoor?)
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 16 Okt 2013 20:24

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Ik zou dan zeker eerder voor kunstvoeding kiezen dan voor yoghurt.
Yoghurt kregen ze hier maar in hele kleine porties voor het eerste jaar.
Kunstvoeding mag natuurlijk al vanaf de geboorte.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem186

Bericht 16 Okt 2013 20:27

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Ik zou ook voor kv gaan. Om de reden die pip ook geeft.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 16 Okt 2013 20:30

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

En als je 'savonds kolft? Of is dat een hele rare vraag?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem166

Bericht 16 Okt 2013 20:32

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Volgens het voedselintroductieschema van Stefan Kleintjes mag yoghurt vanaf 7-9 maanden, maar als je borstvoeding geeft 'natuurlijk' alleen met mate en hooguit om te proeven, aldus Stefan. Maar volgens mij is Stefan sowieso een beetje bang voor alles wat geen borstvoeding is.

Wij hebben wel yoghurt gegeven vanaf 7 maanden, 's avonds na de maaltijd. Vanaf die tijd was mijn dochter ook gelijk van de spruw af, fijne bijkomstigheid. Ik zou het 's ochtends best aandurven op die leeftijd, in kleine porties.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Okt 2013 20:34

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Elsa schreef:En als je 'savonds kolft? Of is dat een hele rare vraag?


Als ik 's avonds extra kolf dan moet ik dat standaard elke avond gaan doen en dat gaat niet lukken omdat ik naast hele vroege diensten ook hele late heb.

Hmm kv he? Eigenlijk ben ik daar niet zo voor.. En als ik regelmatig een dagje om 8 uur op bed ga dan hou ik het ook wel vol. Lastige keuze :(

Ja Sanne, je zegt het wel goed. Stefan is wel heel erg pro-bv en daarom weet ik niet in hoeverre ik daarin mee moet gaan.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 16 Okt 2013 20:37

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

En een ontbijtpapje? Ik weet alleen niet zo goed vanaf welke leeftijd dat is.
Want ook als je yoghurt zou geven, denk ik dat R. niet gelijk een dikke bak eet om een voeding te vervangen. In dat geval is flesvoeding misschien handiger.

Of een broodje met een klein beetje voeding, misschien dat je een klein beetje overhoudt van de dag ervoor. Ik had hooguit 20 à 30 cc nodig om stukjes brood in te dopen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Okt 2013 20:40

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Misschien moet ik het maar gewoon gaan combineren, bv in fles (of evt in een bordje met papspul) en een broodkorst. En dan hopen dat R steeds meer brood en minder pap gaat eten zodat ik steeds minder bv nodig heb.

Een broodkorst eet hij wel zelf al goed op, alleen het binnenste maakt hij heel klein met zijn handjes en eet het dan pas, heel langzaam, op. Die broodkorst kan natuurlijk gewoon terwijl mijn vriend ontbijt.
R. 2013
D. 2016
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 16 Okt 2013 20:49

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Ik snap dat je niet om 5 uur op wilt staan (is ook absurd vroeg). Ik denk dat je de ochtendvoeding/ eerste kolfbeurt niet kan overslaan omdat je dan veel ste volle borsten krijgt.
februari 2011
april 2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Okt 2013 20:51

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Hij drinkt nog 2/3/4 keer in de nacht, dus met de volle borsten valt het wel mee denk/hoop ik.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 16 Okt 2013 21:08

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

En kan je niet aan 1 borst voeden en de andere tegelijkertijd kolven? Dat werkte hier vaak wel goed. Scheelt weer tijd.
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 16 Okt 2013 21:13

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Caroow schreef:Hij drinkt nog 2/3/4 keer in de nacht, dus met de volle borsten valt het wel mee denk/hoop ik.


Dat scheelt dan al denk ik, maar wanneer kun je dan weer wel kolven/voeden? Je borsten zijn die ochtend voeding natuurlijk wel gewend
februari 2011
april 2013
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 16 Okt 2013 21:24

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Wow, respect dat je zo'n nachten volhoudt in combinatie met het werk. Dat was een van de redenen dat ik bij de jongste met 7 maanden gestopt ben.


Is het een optie om 's ochtends een bordje pap te geven? Dat krijg zoon al bijna 2 maanden nu, en hij vindt het heerlijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 16 Okt 2013 22:01

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

S krijgt naast zijn broodje trouwens nog 150 cc melk.
Heeft hij altijd gekregen, broodje is er echt extra bij gekomen.
Maar waarom ben je tegen flesvoeding? Mijn voorkeur zou ook naar borstvoeding gaan als ik kon kiezen, maar flesvoeding is geen slecht iets, niet slechter dan brood, koemelk of yoghurt.
December 2009
juli 2012
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Okt 2013 22:40

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Is een gevoel denk ik Pip.
R. 2013
D. 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 16 Okt 2013 23:30

Re: Wanneer melk echt vervangen door ander eten?

Je hebt van bambix ontbijtpap met de opvolgmelk er al in, dan hoef je niet te kolven en geen pak kv aan te schaffen, je kan hiermee een bord pap of een fles pap mee maken.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers