Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Recept met groene asperges

<<

Anoniem282

Bericht 05 Jun 2016 00:57

Recept met groene asperges

Hebben jullie nog ideeën voor recepten met groene asperges? Zie veel op internet staan met pasta en cherrytomaatjes. Lijkt me eigenlijk geen lekkere combinatie en ben sowieso niet dol op cherrytomaatjes.

Ben benieuwd in welke gerechten jullie het verwerken. :)
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jun 2016 07:28

Re: Recept met groene asperges

Ik grill ze vaak, en dan serveren met wat olijfolie en eventueel wat parmezaan. Ik vind het lekker om er risotto bij te eten met nog wat groene groenten, doperwten bijvoorbeeld. Maar ook de combinatie met een biefstukje en een gepofte aardappel is erg goed.
<<

Anoniem166

Bericht 05 Jun 2016 07:29

Re: Recept met groene asperges

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R5 ... t-parmaham

Ik vind dit een heel erg lekker gerecht en de mensen voor wie ik het gemaakt heb ook. Het is het bovenste bord op het plaatje.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Jun 2016 09:50

Re: Recept met groene asperges

Het recept van Harrison vond ik erg lekker.

Ingrediënten:
Klein teentje knoflook
Half bakje ansjovis
7 gram basilicum
2 eetlepels extra vierge olijfolie
1 eetlepel (lekkere) witte wijn azijn
Cherry tomaatjes
Groene asperges
Gerookte forel
2 handjes veldsla
2 handjes rucola.

Vijzel (of met de keukenmachine, kan ook) knoflook met basilicum en wat olie van de ansjovis, voeg daarna een half bakje ansjovis toe en vijzel tot het een gladde pasta is. Meng het daarna in een bakje met de olijfolie en azijn. Op smaak brengen met zout en peper, dat is je dressing.

Dan asperges koken, tomaten snijden, forel snijden. Alles bij elkaar gezellig op een bordje leggen, dressing erover heen en klaar! Ik at er een sneedje speltbrood met wat roomboter bij
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Jun 2016 09:53

Re: Recept met groene asperges

Inderdaad grillen, zoals Caulfield ook zegt. En dan tonijnsteak erbij, en rijst of eventueel aardappeltjes.

Laatst heb ik ook een heerlijke salade gegeten met groene asperges, maar dat was bij een vriendin, ik weet dus niet het recept. Wat ik er nog van weet was dat je de asperges even moest blancheren, en verder zat er mango, rode ui en geitenkaas in. Of er verder nog wat in zat, of bijvoorbeeld een dressing of iets dergelijks weet ik niet. Maar mocht het je aanspreken dan kun je kijken of je het recept online kunt vinden misschien.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jun 2016 17:28

Re: Recept met groene asperges

Wat een leuke recepten, dank jullie wel! Ik heb meteen zin in stukje vis en gepofte aardappel erbij. Dat recept van Harri klinkt ook super (de ansjovis zou ik eruit laten, want ik houd niet van zoute smaken), maar wat ik zo'n nadeel vind bij gerechten waar ik de helft niet van in huis heb: ik zal dan deels die week gerechten moeten bedenken waarmee ik de rest opmaak. Ik eet doorgaans alleen en dan houd ik dus veel over van alles wat je voor een bepaald gerecht nodig hebt. Met gepofte aardappel of rijst o.i.d. kan ik veel afgepaster m'n eten maken. :)
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 06 Jun 2016 15:58

Re: Recept met groene asperges

Caulfield schreef:Ik grill ze vaak, en dan serveren met wat olijfolie en eventueel wat parmezaan.


Wilde precies dit typen. Zo lekker!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Jun 2016 16:45

Re: Recept met groene asperges

Ik heb ze ook weleens in een fritatta verwerkt, met zo'n soort receptje:

http://www.elleeten.nl/Recepten/frittata-met-ham-en-asperges

Ook erg lekker, en wat je overhoudt kun je gebruiken als lunch.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Jun 2016 19:41

Re: Recept met groene asperges

Dit recept hebben wij pas gemaakt en was erg lekker:
http://www.lidl.nl/nl/13423.htm
We vonden wel dat de saus verdubbeld kon worden, het was nu erg weinig.
19 juni 2015
2 februari 2017

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers