Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Verschoon jij je kindje zijwaarts of voorwaarts op de commode?

Zijwaarts
42
68%
Voorwaarts
20
32%
 
Aantal stemmen : 62
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 01 Jun 2016 21:20

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Spencer schreef:Ik deed het overigens zodra R kon staan, staand. Dan bleef hij gewoon op zijn plek ipv heen en weer te rollen en te schoppen.

En op dit moment geniet ik er heel erg van dat we de komende 6 weken uit de luiers zijn :)



Staand vind ik zo knap, het lijkt me zo makkelijk als je dat kan, maar ik kan dat echt niet.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem168

Bericht 01 Jun 2016 21:21

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 29 Aug 2016 18:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Jun 2016 21:37

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Toen we de commode nog gebruikten lag het kussen voorwaarts op de commode, zonder verlengstuk. Ze was toen ook nog klein genoeg dat ze helemaal op het kussen pastte.

Maar al snel verschoonden we bijna altijd beneden op de bank. Dan zit ik er dus scheef/voorwaarts voor.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 01 Jun 2016 21:46

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Op de commode zijwaarts. Maar die hebben we inmiddels niet meer. Nu verschoon ik voorwaarts, maar dat is 1 keer per dag een luier aan voordat A gaat slapen.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar zijwaarts.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 01 Jun 2016 21:48

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Lynn schreef:Op de commode zijwaarts. Maar die hebben we inmiddels niet meer. Nu verschoon ik voorwaarts, maar dat is 1 keer per dag een luier aan voordat A gaat slapen.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar zijwaarts.


Precies hetzelfde.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem280

Bericht 02 Jun 2016 08:30

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Op de commode zijwaarts, maar als ik ze in bad heb gehad, dan droog ik ze af en kleed ik ze aan op ons bed en dan is het voorwaarts.
Ons slaapkamer grenst aan de badkamer en als ik ze op hun kamer moet aankleden, moeten we het hele huis door.
Op de keukentafel is het ook voorwaarts.
Beide handigen mij.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 02 Jun 2016 09:07

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Zijwaarts, altijd gedaan. Als ik nu een baby verschoon doe ik het nog zo. Vind voorwaarts een stuk zwaarder. Die beentjes optillen kost me veel meer moeite dan, vind het erg onhandig. Zeker bij mijn nichtje van 2. Maargoed, het zal grotendeels ook gewenning zijn.

Overigens vind ik bij commodes juist die afgebakerde planken erg onhandig. In het begin, als kleine baby, passen ze er prima op. Maar er komt een tijd dat de benen over het verschoningskussen gaan uitkomen. Ik was blij met onze ladekast als commode, waar er aan de zijkant nog voldoende ruimte over was voor spulletjes en/of peuter-beentjes :wink:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Jun 2016 09:25

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Ik moest juist altijd alles leegruimen omdat die peuterbenen alles er af schopte.
R. 2013
D. 2016
<<

Patsy

Bericht 02 Jun 2016 11:32

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Zijwaarts. Voorwaarts krijg ik het niet voor elkaar.

Toen de oudste net geboren was gaf mijn schoonzus de tip aan mijn man om voorwaarts te verschonen. Hij vond dit niet handig. Tijdens de eerste (zijwaartse!) verschoning daarna spoot de ontlasting er uit :laughcry:. Wat was mijn man blij dat hij niet naar zijn zus geluisterd had. Daarna hebben we voorwaarts niet vaak meer geprobeerd.
<<

Anoniem168

Bericht 02 Jun 2016 13:24

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Spencer schreef:Ik moest juist altijd alles leegruimen omdat die peuterbenen alles er af schopte.


Ik heb inderdaad behalve het kussen niks meer op de commode zelf liggen. Ja, de doekjes als ik ermee bezig ben. Maar liever dat hij dat eraf schopt dan dat die voeten in mijn maag terecht komen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Jun 2016 13:35

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Kiatu schreef:
Spencer schreef:Ik moest juist altijd alles leegruimen omdat die peuterbenen alles er af schopte.


Ik heb inderdaad behalve het kussen niks meer op de commode zelf liggen. Ja, de doekjes als ik ermee bezig ben. Maar liever dat hij dat eraf schopt dan dat die voeten in mijn maag terecht komen.


Hier ook niks op de commode behalve het kussen. De doekjes liggen in de bovenste la die ik een stukje open trek tijdens het verschonen. Daar liggen ook de luiers.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 02 Jun 2016 13:36

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Kiatu schreef:
Spencer schreef:Ik moest juist altijd alles leegruimen omdat die peuterbenen alles er af schopte.


Ik heb inderdaad behalve het kussen niks meer op de commode zelf liggen. Ja, de doekjes als ik ermee bezig ben. Maar liever dat hij dat eraf schopt dan dat die voeten in mijn maag terecht komen.

+1

Eerst stond er nog een mandje met spulletjes, die is verplaatst naar de commode la, want daar werd alles uit gevist, nu alleen nog doekjes op de commode. Ik verschoon ook zijwaarts, voorwaards vind ik niet fijn en kan er veel minder makkelijk bij met die benen er tussen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Jun 2016 14:29

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Hier ook alles in de bovenstaande la inderdaad.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Jun 2016 14:32

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Bovenste natuurlijk.
R. 2013
D. 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Jun 2016 10:31

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Ik verschoonde mijn zoon altijd zijwaarts op de commode en dat gaan we met deze baby ook weer zo doen.
2012 & 2016
<<

Anoniem174

Bericht 03 Jun 2016 11:27

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Op de commode verschonen we zijwaarts en als ik haar beneden op de bank verschoon dan voorwaarts.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Jun 2016 11:34

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Elsa schreef:Eerste tijdje voorwaarts, kraamhulp gaf dat aan.
Maar ze groeide, dus toen was voorwaarts niet meer fijn;)


Ik bedacht me net dat als ik haar ooit beneden verschoon, of op bed, dit dan wel voortwaarts is
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 03 Jun 2016 11:49

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Oh, hebben jullie gelijk in hoor! Op den duur werd hier ook alles eraf geschopt. Alleen de billendoekjes lagen er nog. Maar vond de extra ruimte voor die zwaaiende benen in ieder geval wel prettig (voor henzelf). Mijn vriendin heeft een commode van Ikea, waar enkel het verschoningskussen op past, met opstaande randen rondom. Dit gaat al heel gauw niet meer passen vrees ik. Dan bungelen zijn beentjes op den duur over die opstaande randen heen naar beneden. Vond dat zelf persoonlijk niet zo prettig voor een baby, vandaar dat wij gekozen hadden voor een wat grotere commode.
<<

Anoniem168

Bericht 03 Jun 2016 12:55

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Ja, wij hebben daarom inderdaad ook een grotere commode en zonder opstaande randen. Vind ik nu bij wat ouder is ook prettig.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 03 Jun 2016 20:20

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Altijd voorwaarts gedaan. We hebben witte spachtelputz muren en ik had geen zin om te boenen dus dan ik zelf maar vies dacht ik altijd. Is nooit voorgekomen hoor dus dat was een argument van niks haha.
Toch vind ik het voorwaarts verschonen heel fijn, ik heb gewoon het idee dat je alles beter kunt zien en overal veel beter bij kunt. Als ik mijn dochter een keer bij mijn schoonouders op de commode leg vind ik dit echt niet fijn, dit is zijwaarts.
Kussen is hier al een hele tijd van de commode aangezien ze daar echt niet meer stil op lag.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 03 Jun 2016 20:33

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Voorwaarts. Mijn man ook.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Jun 2016 20:41

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

Bij voorkeur zijwaarts. Als ik een keer op de bank verschoon, of in een hotelkamer op bed of op de grond dan vaak voorwaarts. Ik vind het wel 10x makkelijker sinds dat hij mee kan werken. 'Billen omhoog!' En hij doet het. Superhandig!
L2014 & H2017
<<

Patsy

Bericht 04 Jun 2016 07:04

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

SoGood schreef:Voorwaarts. Mijn man ook.


Je man wordt ook voorwaarts verschoond? :wink:
<<

Anoniem275

Bericht 04 Jun 2016 20:51

Re: Op commode verschonen: Zijwaarts of voorwaarts?

ik verschoon altijd voorwaarts, tenzij het echt niet anders kan...
zijwaarts vind ik zo onhandig! dan sta ik echt te stuntelen (voor mijn gevoel)

wij hebben niet zo'n speciaal plankje daarvoor, maar de commode is net zo diep als het aankleedkussen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers