Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pasta bolognese

<<

Anoniem161

Bericht 27 Mei 2016 15:06

Pasta bolognese

Ik heb er zo'n zin in. Maar nog nooit echt zelf kunnen maken dat het echt lekker is. Dus wie heeft een succes recept voor mij? Kan ik het morgen gaan maken als de boodschappen in huis zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Mei 2016 15:53

Re: Pasta bolognese

Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Mei 2016 16:09

Re: Pasta bolognese

Die klinkt goed Susan!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2016 16:17

Re: Pasta bolognese

Ik gebruik ook spek en worst, dus het vlees uit de worst halen. En lekker een scheut rode wijn. Verder een beetje zoals het recept hierboven.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem161

Bericht 27 Mei 2016 18:02

Re: Pasta bolognese

Susan schreef:Ik vind dit recept erg lekker:

http://www.antonio-carluccio.com/Taglia ... _Bolognese


Dat klinkt goed! Ga het even vertalen en eens proberen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Mei 2016 18:51

Re: Pasta bolognese

Ik heb het boek ' koken met Karin' en ik maak hem daaruit, alleen dan met groente erdoor.
Een hele pan vol heb je dan, die vries ik in en kunnen we drie keer van eten.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 27 Mei 2016 21:38

Re: Pasta bolognese

Beetje worchestersaus erdoor doen. Heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15960

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Mei 2016 23:23

Re: Pasta bolognese

Ik zweer bij dit recept, zo lekker! De ham verband ik door baconreepjes en ik gebruik verse, niet ontvelde tomaten. Sinds ik dit recept heb ontdekt maak ik het altijd zelf en nooit meer uit een pakje.

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R7 ... ognesesaus
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem166

Bericht 29 Mei 2016 09:04

Re: Pasta bolognese

Ik gebruik hetzelfde recept als Lady, inderdaad erg lekker. Ik maak altijd een flinke pan en vries dan een aantal porties in. Het is ook lekker in een schotel: de saus onderin, aardappelpuree erop en dan in de oven. Dat recept staat ook wel ergens op de website van AH.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Mei 2016 14:11

Re: Pasta bolognese

Ik maak altijd een soeppan vol en vries het in bakjes in, vervolgens gebruik ik het ook voor de lasagne bijvoorbeeld.

Ik fruit ui, heel fijn gesneden wortel en bleekselderij aan, vervolgens gaat er een blikje tomatenpuree bij die ik echt even aanzet ook, daarna spekjes en gehakt wat ik rul. Vervolgens gooi ik er blikjes tomatenblokjes bij of in de zomer verse tomaten, een vleesbouillon blokje, water, laurierblad en knoflook. Dat laat ik lekker lang pruttelen, minimaal een uur maar meestal wel 3 uur, dan is de wortel en de bleekselderij niet meer terug te vinden, vervolgens voeg ik nog peper, zout en allerlei kruiden toe, meestal tijm een klein beetje rozemarijn, oregano en verse basilicum.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Jun 2016 20:57

Re: Pasta bolognese

Ik heb 'm een keer gemaakt met het recept uit Koken zonder pakjes en zakjes. Was erg lekker! Lijkt wel op het recept van Minoes, maar er zat ook nog rode wijn door.
Heeft dus ook wel wat van het recept van Lady, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers