Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Konijn laten wennen

<<

Anoniem239

Bericht 01 Mei 2016 08:24

Konijn laten wennen

Wij hebben een week geleden een hangoor konijn gekocht van ongeveer 8 weken. Dit konijn was snel aan ons gewend. Ze liep maar ons toe liet zoch aaien en oppakken. Ondanks de drukte van de kinderen vond ze alles prima. Helaas is dit konijn na 6 dagen doodgegaan.

We hebben wel besloten om meteen een nieuw konijn te nemen voor de kinderen. We hebben nu geen hangoor maar een vosje gekozen. Daarvan heb ik gelezen dat ze iets schuterder zijn en dat klopt ook. Zodra we aankomen lopen schiet ze haar hokje in en blijft daar ook zitten. Als ze er uit komt en we bewegen dan schiet ze meteen weer terug. Als we even voor de kooi zitten dan komt ze wel even kijken maar trekt zich snel weer terug.

We hebben haar er nu een paar keer uitgehaald en op schoot genomen en bij ons op de bank zodat ze kan wennen aan ons, maar ik weet niet of dit de juiste manier is. Heeft iemand tips voor ons?
<<

Anoniem286

Bericht 01 Mei 2016 08:56

Re: Konijn laten wennen

Nee dat is niet de juiste manier, daar worden ze juist bang van. Zet het kooitje open en wacht totdat het konijn er zelf uitkomt. (kan wel een tijd duren, dagen zefs) Ik ging vaak gewoon op de grond liggen en dan kwam het konijn vanzelf aan me snuffelen en binnen een week kon ik hem aaien en kwam hij zelf juist naar mij toe hiervoor. Op het tempo van het konijn is het beste.
<<

Anoniem239

Bericht 01 Mei 2016 09:27

Re: Konijn laten wennen

Dank voor je antwoord! Heb het kooitje meteen open gezet. En ze komt nu al wat meer uit haar hokje om te snuffelen.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 01 Mei 2016 11:28

Re: Konijn laten wennen

Fijn dat ze al wat meer toenadering zoekt :D

Ik heb zelf nog nooit konijnen gehad dus ik weet verder geen tips voor je, maar ik weet wel dat konijnen heel goed gedijen bij een soortgenootje. Het zijn echt sociale diertjes.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 01 Mei 2016 13:29

Re: Konijn laten wennen

Keshi schreef:Dank voor je antwoord! Heb het kooitje meteen open gezet. En ze komt nu al wat meer uit haar hokje om te snuffelen.


Top wat fijn! Blijf haar wel aandacht geven maar niks forceren. Dan komt het vast helemaal goed :)
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:37

Bericht 02 Mei 2016 09:04

Re: Konijn laten wennen

Houdt er ook rekening mee dat er ook konijnen zijn die helemaal niet van oppakken en/of aaien houden. Maar jullie konijn is nog jong, dus kun je wel zo goed mogelijk hieraan laten wennen. En inderdaad op den duur een soortgenootje, zo leuk om naar twee konijn te kijken!
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Anoniem239

Bericht 29 Mei 2016 08:54

Re: Konijn laten wennen

Inmiddels gaat het beter met het wennen. Ze hupt nu haar kooi uit. Alleen knaagt ze nu alle kabels kapot.. We hadden alles afgezet onder het tv meubel maar ze sprong er zo op en er achter.

Help!! Hoe gaan we dit tegen?
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 31 Mei 2016 21:38

Re: Konijn laten wennen

Je hebt van die kabel plinten of van die kabelhulzen... Geen idee hoe het heet eigenlijk. Kun je vinden bij de bouwmarkt :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mei 2016 21:40

Re: Konijn laten wennen

Kabelgoot :D
<<

Anoniem239

Bericht 01 Jun 2016 09:32

Re: Konijn laten wennen

Maar ze doet het ook aan de kabels die van de tv naad beneden loopt zeg maar. Ze springt zo op de tv meubel.

Zal het ooit overgaan?
<<

Anoniem173

Bericht 01 Jun 2016 10:28

Re: Konijn laten wennen

Het is een konijn wat denk je zelf :smile: :albino:
Is het niet leuk om een maatje erbij te halen voor het konijn? Ik vind 1 konijn altijd zo zielig..
<<

Anoniem286

Bericht 01 Jun 2016 11:24

Re: Konijn laten wennen

Dat hoort erbij Keshi, die van ons deed het trouwens niet maar die had geen tanden meer :D

Je kunt wel proberen om bv in je handen te klappen zodra ze achter de tv wil springen. Dat moet je wel heel lang volhouden, dan kun je ze wel leren dat ze ergens niet mogen komen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Jun 2016 11:42

Re: Konijn laten wennen

James, ons konijn, deed dat vroeger ook. Zaten we met kerst met een boom zonder lampjes en we hebben ook eens een week zonder tv omdat hij de kabel van het digitenne kastje had gevonden..
Met veel geduld en corrigeren weet hij nu dat hij niet onder de tv kast mag komen en voor de rest hebben we overal kabelgootjes dus kan hij er niet bij. Ook zorgen we altijd dat er genoeg knaagspeelgoed in de kamer ligt dus de behoefte om toch stiekem onder de tv kast te kruipen en daar te knagen heeft hij eigenlijk niet.
10.04.17
<<

Anoniem239

Bericht 03 Jun 2016 10:25

Re: Konijn laten wennen

Hahaha het is ons eerste konijn. We moeten nog veel leren.

Stel dat we er een konijn bij willen dan moet dat een mannetje zijn toch? Onder de tv komt ze niet meer door het gaas. Ze probeert het nog wel maar minder vaak. Ze rent nu steeds als een gek over de bank heen en weer. Haha te grappig.
<<

Anoniem239

Bericht 03 Jun 2016 10:29

Re: Konijn laten wennen

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 03 Jun 2016 12:30

Re: Konijn laten wennen

Wat een dotje.

Een gecastreerd mannetje koppelen aan een voedster heeft idd de meeste kans van slagen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers