Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kamperen met kinderen: tips!

<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 25 Mei 2016 21:59

Kamperen met kinderen: tips!

Wij gaan dit jaar 2 weken op vakantie naar Italië. Vorige jaren zaten we in een stacaravan, nu gaan we voor het eerst in een gehuurde tent. We hebben er veel zin, de kinderen ook maar ik denk soms wel van hoe gaan we dit doen? Om een voorbeeld te geven, het komt soms voor dat de kinderen moeten plassen 's nachts, hoe doen we dat? Naar het toiletgebouw lijkt me niet handig, op een emmer of zo? Wat ik ook steeds zit te denken, waar laten we alle kleding, de koffers, er is niet veel bergruimte. Zo zijn er nog wel meer dingen waar ik mijn vraagtekens bij heb.
Zoals jullie horen, echt een leek wat kamperen betreft, dus ik hoor graag al jullie tips :yes:
2010 2012 2015 2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 25 Mei 2016 23:47

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Ik lees mee, wij vertrekken bijna naar Kroatië. Voor het eerst met baby in gehuurde tent. Tent huren op zich al vaker gedaan en zeer goed bevallen.
Plassen deden wij vroeger inderdaad op een emmer. Misschien voor de zekerheid, en om gedoe te voorkomen de kids wakker maken als je zelf gaat slapen?
Wij gebruiken één slaapgedeelte voor de spullen, maar wij hebben maar 1 kindje. Onder de bedden kun je ook gebruiken mogelijk?
Verder nemen wij een campingbedje mee die gaat dienen als box en als bedje om overdag buiten te slapen, in een tent is het overdag veeeeel te heet. Misschien is dat ook iets voor je jongste zoon? Wij hebben een muggennet voor erop zodat ze daar insectvrij (niet alleen muggen, ook wespen/vliegen etc) kan liggen.
Verder weet ik geloof ik even geen tips, lees met je mee. Als je nog specifieke vragen hebt stel ze gerust.
Ik weet niet uit ervaring wat werkt met kids, maar heb wel 30 jaar kampeerervaring.
Juli 2015
Maart 2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mei 2016 00:28

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Je kunt bij een campingzaak emmertjes met deksel kopen. Hier plasten wij vroeger ook op.
Kleding in de koffer/tas laten eventueel tas of koffer in de auto laten.

Hebben jullie een "rent a tent"? Die zijn meestal wel ruim.

Wat wil je nog meer weten?
2014 2016
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 26 Mei 2016 09:41

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Emmer of potje mee en ik vond met baby een opblaasbaar babybadje fijn ook voor als het warm was. Verder iets van lijmklemmen/ grote knijpers zodat je makkelijk schaduw kan maken met een lakentje etc

Stel gerust vragen inderdaad, heb ervaring met baby en peuter en van mezelf als kind

Niet teveel kleding mee nemen,wij laten alles altijd ingepakt slippers oid voor in de douche
Van Hg heb je een klein flesje alles was ( kan je mee afwassen maar ook een klein handwasje doen
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 26 Mei 2016 10:02

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Inderdaad een emmer o.i.d. mee om op te plassen s`nachts. Niet te veel kleding mee, deze ook in de tas/koffer laten en tube voor handwasje meenemen. Lijn voor de was/schaduw is ook handig om bij je te hebben. Opblaasbadje is ook een goede tip om verkoeling te zoeken bij de tent zelf.
Groot kleed/laken zodat ze daar lekker op kunnen spelen buiten op het gras.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mei 2016 19:59

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Wij zijn vorig jaar naar Italië geweest. Dochter was toen 10 maanden. Ik had een opblaasbare bij het kruidvat gekocht. Ideaal had hem op de tafel buiten staan en zij vond het geweldig. (Is nu ook weer bij het kruidvat te koop )
2014 2016
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 26 Mei 2016 20:28

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Thanks dames! Goede tips al! Nog even wat inkopen doen voor de vakantie straks. Meer tips of ervaringen hoor ik graag. Mocht me nog meer te binnen schieten aan vragen laat ik het horen!
2010 2012 2015 2017
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 26 Mei 2016 20:29

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Oh hoeveel stopcontacten heb je eigenlijk in een tent?
We hebben inderdaad een gehuurde tent van Go4camp.
2010 2012 2015 2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 26 Mei 2016 21:57

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Via go4 camp ook gehuurd gehad. Veruit de beste tenten vind ik. Vaak zijn er één of twee stopcontacten over dacht ik (achter de koelkast). Ideaal is t grote vriesvak, lekker ijsjes kopen in de supermarkt, of zelf maken!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 26 Mei 2016 22:38

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Goed om te horen pure!
En met slecht weer, nog tips voor vermaak? En is zo'n tent daar nou echt tegen bestand, wat flinke buien?
2010 2012 2015 2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 26 Mei 2016 22:45

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Ja hoor,zijn echt goede tenten. Die kunnen flinke onweersbuien prima aan. Ook best wat ruimte om binnen te vermaken, hoewel dat nooit echt leuk is voor lang en je er dan beter op uit kan trekken voor iets leuks of bijv de boodschappen. Wij doen vaak veel spelletjes.
Vaak zijn er op de camping ook wel ruimtes waar je je met slecht weer vermaken kunt.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Mei 2016 06:50

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Leuke tips dames :) Ik lees mee! Wij gaan naar Frankrijk maar dan wel met een eigen tent en meestal geen stroom. Ben benieuwd!

Voor slecht weer: misschien kleuren?? W kan dat tegen die tijd misschien ook al (Ontdekken)?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mei 2016 07:37

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Ouders hebben meer last van het slechte weer dan kinderen. :wink:
Kinderen vermaken hun snel!

Verder geen ervaring met gehuurde tenten.
2014 2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 31 Mei 2016 10:11

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Wij vermaakten ons vroeger prima als het een dag slecht weer was.
We hadden altijd onze babyborns bij ons. En kleurden veel. Deden spelletjes of gingen ons verkleden met de kleding van onze ouders of spook spelen met handdoeken.
Je kunt altijd een dagje gaan shoppen met slecht weer, uitgebreid ergens lunchen of binnen zwemmen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Mei 2016 10:53

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Vroeger gingen we altijd in zulke tenten. Met z'n vijven was er nog altijd meer dan genoeg ruimte.

Plassen deden we op een emmer, koffers schoven we onder het bed of lagen in de auto (die kon altijd wel bij de tent staan). En om regen werd nooit moeilijk gedaan. Wij vermaakten ons wel met een voetbal in de regen of we zaten te tekenen, puzzelen, muziek luister of te lezen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 31 Mei 2016 21:26

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Leuk Zora toch kamperen dus!
Goed om even wat ervaringen te lezen over de gehuurde tenten.
Van tevoren even goed nadenken wat we mee kunnen nemen om de kinderen te vermaken mocht het slecht weer zijn. De oudste 2 vermaken zich nog wel een keer, maar de jongste maak ik me meer druk om dan.
2010 2012 2015 2017
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 01 Jun 2016 08:42

Re: Kamperen met kinderen: tips!

Wij gaan dit jaar ook voor eerst met ons viertje kamperen.
Eerder altijd met zus en ouders.

Wij gaan met de vouwwagen naar frankrijk.
Ik ben vooral benieuwd hoe gaat alles mee krijgen, en hoe gaat de reis.
De jongste heeft nogal een kort lontje en zet hem nogal snel op het krijsen.. :palm:

Echt tips heb ik niet..
Ja een camping wasmachine.. ideaal om kleine wasjes te doen haha :palm:

En kinderen vermaken\zich meestal wel..

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers