Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Anoniem159

Bericht 27 Mei 2016 16:31

Re: Naai topic

Hij is klaar, op de drukknopen na. Heb een foto op de gratis naaipatronen facebook gezet, ik wou je taggen Fiwen maar dat lukte niet. UN had me daar ook nog even geholpen haha, bedankt allebei!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 27 Mei 2016 18:05

Re: Naai topic

Nu word ik wel heel nieuwsgierig, wat voor stofje heb je gebruikt want ik kan zo snel geen foto terugvinden op de fb site. Edit; toch nog gevonden! Super leuk geworden!

Misschien geeft dat UN de moed om het nog een keer te proberen :P
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Mei 2016 19:55

Re: Naai topic

Absoluut niet want ik heb je tutorial nog eens zitten bestuderen Fiwen, en ik snap de stap niet waar je het biais vaststikt met een zigzag of lock, en in de foto er na zit het naadje ineens heel anders alsof je de stof hebt omgedraaid maar dat staat niet in de tekst, ik ben kennelijk echt een soort mongool dat ik dat allemaal niet begrijp.

Ik ga morgen stofjes kopen en dekentjes maken. En een aankleedkussenhoes. En een luiermandje. Plus ik trek m'n baby toch niet meer zulke pakjes aan, hij is veel knapper in m'n zelfgemaakte leggings :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem205

Bericht 27 Mei 2016 22:40

Re: Naai topic

Ik durf het ook niet meer aan, die jumpsuit :)

Heb met twee broekjes in elkaar gezet, korte broekjes. Eentje is net een hotpants geworden, hahaha! Heb de zwembroek overgetrokken. En daarna zijn lange broek overgetrokken tot een korte broek. Ben benieuwd of het past morgen.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Mei 2016 09:07

Re: Naai topic

Superschattig Oreo! Maar hoe heb je nou de tailleband van de bovenste gedaan, is dat de stof binnenstebuiten? Dat vind ik niet zo mooi geloof ik.
#teammaple🍁
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Mei 2016 11:04

Re: Naai topic

Leuk oreo!
Ik ben vandaag naar Mega stoffen in Enschede geweest. Daar hadden ze uitverkoop met alle coupons voor 1 euro.
Ik was uiteindelijk 14 euro kwijt voor deze stapel.
Meeste stofjes voor mijzelf en wat katoen om poppenluiers van te maken en een proefstof voor een overhemd voor de oudste.
Nu op zoek naar patroontjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 28 Mei 2016 16:49

Re: Naai topic

Oooh. Was jij dat Dolphinne. ik wilde ook gaan maar toen ik las dat er om 9u al bijna niks voor kinderen was ben ik blij dat ik niet gegaan ben (bijna 2u rijden).

Ben benieuwd wat je aan het maken bent. Ik ben de laatste hand aan een jurkje en een hemdje aan het leggen.
Hetjurkje is de Candy dress maar ik kwam geen wijs uit de tunnel dus uiteindelijk is het helemaal anders geworden. Nog even de mouwtjes doen en dan zal ik een foto laten zien.
<<

Anoniem260

Bericht 29 Mei 2016 14:54

Re: Naai topic

Ik ben eindelijk gaan zitten voor het broekje/legging die ik hier tegenkwam. Ook n mutsje gemaakt van dezelfde stof:

Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 30 Mei 2016 07:31

Re: Naai topic

Ohh Jerry wat mooi!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Mei 2016 07:36

Re: Naai topic

Hartstikke leuk jerry!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Mei 2016 07:41

Re: Naai topic

Ik zou graag deze broek willen maken http://en.nosh.fi/category/613/ maar het patroon is in het Fins en het ziet er ingewikkeld uit met al die patroondelen. Heeft een van jullie nog een makkelijk patroon liggen? Maat 86 zoek ik, en dan dus baggy boven en smal onder.
#teammaple🍁
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 30 Mei 2016 13:08

Re: Naai topic

Urban Naked schreef:Ik zou graag deze broek willen maken http://en.nosh.fi/category/613/ maar het patroon is in het Fins en het ziet er ingewikkeld uit met al die patroondelen. Heeft een van jullie nog een makkelijk patroon liggen? Maat 86 zoek ik, en dan dus baggy boven en smal onder.


Misschien heb je hier iets aan: http://fragolinchen.de/blog/naehen/baggy-trousers/

Is een Duitse foto tutorial bij dit patroon.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Mei 2016 14:48

Re: Naai topic

Hey cool, ik denk dat ik daar wel uitkom. M'n Duits is niet zo fantastisch maar de foto's zien er duidelijk uit. Dankje! Ik heb nog een gele sweater liggen die ik ooit in de kringloopwinkel vond, nieuw nog, van joggingstof. Denk dat ik die maar eens als probeersel ga inzetten.
#teammaple🍁
<<

Anoniem162

Bericht 30 Mei 2016 20:16

Re: Naai topic

@Fiwen, de bovenzijde van de jurkjes die jij maakt, heb jij daar een patroon van? Ik wil een paar t-shirts en truien maken voor mijn zoon met zo'n bovenkant, dan kan hij hopelijk iets gemakkelijker met zijn hoofd er doorheen :palm:
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 30 Mei 2016 21:22

Re: Naai topic

Mirthe, ze heeft als ik het goed heb de bovenkant van de kiind jumpsuit gebruikt.

Op de blog van de Droomfabriek staat trouwens ook een patroon voor een shirt met enveloppe hals. Ik weet niet welke maat je zoekt?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 31 Mei 2016 10:32

Re: Naai topic

bedankt voor je reactie, ik ga eens op zoek naar dat blog, ik ben er nog niet mee bekent (ik wist niet eens dat het zo heette aan de bovenkant :palm: )
Maat 116 wil ik maken.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 31 Mei 2016 10:53

Re: Naai topic

Ik heb inderdaad als basis het patroon van Kiind gebruikt maar die gaat niet tot maat 116 (92 of 98 is volgens mij de grootste maat). Misschien kun je het patroon zelf vergroten door overal wat cm aan te tekenen.
J is heel smal dus ik kon voor haar de grootste maat gebruiken met extra naadwaarde. Ik vind zo'n enveloppe hals ook ideaal, sluit mooi aan rond de hals maar is inderdaad heel makkelijk aan en uit te trekken. J vind het ook heel fijn dragen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem162

Bericht 31 Mei 2016 21:39

Re: Naai topic

Kiind ken ik ook nog niet :P het is echt drama met mij, ik ben echt niet goed op de hoogte. Maar ik heb van de eerder genoemde blog/site een patroon gehaald met het idee dat ik het morgen ga aanpassen en dan een longsleeve en shirt ga maken (totdat ik net dus heel veel opdrachten voor het bedrijf binnen kreeg en ik dus morgen een lange dag ga maken, jammer kan ik weer niet aan de slag met de naaimachine.. misschien moet ik hem gewoon in het bedrijf zetten :^^: kan ik tussendoor gewoon aan de slag)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Jun 2016 12:42

Re: Naai topic

Hier heb ik ook een hele berg ideeën (stof en patronen) maar de tijd ontbreekt helaas.

Gisteren wel een patroon overgetekend en geknipt, maar nu de rest nog :). Hopelijk liggen de kinderen er vanavond op tijd in.
Gisteren sliep de jongste pas rond half 10. Toen had ik geen puf meer ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Jun 2016 15:26

Re: Naai topic

Oooh dolphine balen is dat als je zo wordt gehinderd in je werk. Maar je kunt niet anders dan het accepteren en je bergje stof laten liggen :)
Ik wilde vanmiddag ook even wat leggings erbij maken, voor m'n eigen Louis en ook eentje als kraamcadeautje aan een meisje van m'n opleiding die zwanger is na een vervelende miskraam. Maar Louis heeft een hele moeilijke dag, slaapt steeds maar een kwartiertje en krijst dan de boel bij elkaar. Heb nu maar vast de patroondelen van drie leggings geknipt, dan zet ik ze vanavond wel in elkaar.
#teammaple🍁
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Jun 2016 15:41

Re: Naai topic

Ik deed S vaak in de draagzak en ging dan zitten naaien. Vond hij heerlijk en ik had tenminste het idee dat ik nog wat nuttigs kon doen!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem205

Bericht 02 Jun 2016 09:49

Re: Naai topic

UN, ik had de rand meerdere keren omgevouwen. Soms wil je eens wat variatie ;) Maar broek zakte zo van zijn reet af, dus nu een touwtje er doorheen gemaakt.

Gisteren nog 2 broekjes geknipt en een t-shirt overgetrokken. Heb er maar een mouwloos gevaarte van gemaakt. Zaterdag proberen in elkaar te zetten allemaal, zodat het nog mee kan op vakantie. Kreeg bijna de neiging de naaimachine mee te nemen op vakantie :)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Jun 2016 10:08

Re: Naai topic

Haal je dan oude shirts uit elkaar of trek je het zo over?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Jun 2016 10:11

Re: Naai topic

Ook leuk met een touwtje! Hoe heb je de gaatjes dan afgewerkt, is dat moeilijk?

Zo, één legging is af en ook net op tijd want hij had de zoveelste poepsituatie gaande en alles zat in de was.. Hebben jullie trouwens ook met die Emma en mona legging dat je niet meer ziet wat nou voor en wat achter is als je de tailleband er aan wilt stikken? Ik ziet het niet, heb m'n man laten kijken maar die zag het ook niet terwijl er wel echt verschil zit in de patroonkanten. Maf. Het is een klein maatje (62) dus daar zak het wel aan liggen.

Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Jun 2016 10:12

Re: Naai topic

Ik zie dat dit een hele geschikte foto is om mee te photoshoppen als ik z'n hoofdje er niet af had geknipt.. Op de scooter, op een paard, hij heeft de perfecte pose!
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers