Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zalm bij asperges

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Mei 2016 10:55

Zalm bij asperges

Zondag komen mijn ouders asperges eten, daar wil ik graag zalm bij serveren maar ik krijg zalm eigenlijk nooit echt goed.
Wie heeft de tip voor hoe je een lekker stuk zalm maakt? Het liefste met complete handleiding.

Bij mij wordt het altijd droog en saai, uit de oven en uit de pan.

En heeft er iemand ook een recept voor een lekkere (neutrale) saus voor bij de asperges? Meestal doe ik er een klontje roomboter overheen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Mei 2016 11:01

Re: Zalm bij asperges

Ik doe het altijd lekker ingesmeerd met olijfolie, dan op de huid in een bakblik. Peper, zeezout en dillrtopjes erover en 20 minuten op 200 graden. En dan is het altijd heerlijk. (heb wel een elektrische combi en een flink stuk zalm meestal ;) hangt natuurlijk beetje van de dikte van je zalm en je oven af ook)
Laatst gewijzigd door Whatever op 27 Mei 2016 11:17, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 27 Mei 2016 11:08

Re: Zalm bij asperges

Hier wordt ook altijd zalm bij asperges gegeten. Zalmfilet met huid in een ingevette ovenschaal, wat peper, zout, dille, citroensap (paar druppels) erover en dan 15 minuten op 180 graden. Als ik 'm langer doe wordt ie te droog. Zo is ie nog een beetje 'rosé' van binnen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem161

Bericht 27 Mei 2016 11:26

Re: Zalm bij asperges

Ow lekker. Nu krijg ik er zin in!

Heb je een grill? Ik doe altijd het zakje kruiden erop wat bij de zalm zit en even inwrijven. Daarna tussen de grillplaten leggen. Minuutje of 5-7. Even een keer kijken of de kleur aan de zijkant goed is en dan is hij echt lekker!
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 27 Mei 2016 12:02

Re: Zalm bij asperges

Ik neem meestal een al gemarineerd stuk zalm en bak het 5 minuten in de grillpan. Vervolgens serveer ik hier dan magere kwark met stukjes komkommer erin bij. Deze combinatie is echt heel erg lekker.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Mei 2016 12:09

Re: Zalm bij asperges

Bedankt! Ik heb er ook zin in! Van de schillen en kontjes ga ik soep trekken, dus het wordt een groot aspergefestijn! Haha
Ik heb jammer genoeg geen grill(pan), maar wel een goede oven.
Maar jullie pakken de zalm dus niet in aluminium folie o.i.d.?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Mei 2016 14:33

Re: Zalm bij asperges

Je hebt wel verse zalm neem ik aan? Ik doe hem of in de pan bakken in een mix van boter en olijfolie. Mijn vriend zegt altijd: vis moet zwemmen, dus niet zuinig zijn. Of in de oven 15/20 min. op 180 graden. Dan kan hij eigenlijk niet droog worden hoor, mijn zalm is alleen droog als ik goedkope zalm koop.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2016 15:56

Re: Zalm bij asperges

Ik bak 'm in een pan echt maar 2 a 3 minuten per kant, dat is al lang denk ik. Echt goed kijken of ie niet te erg doorgaart. Dan blijft ie lekker. Ik doe 'm ook wel eens in de oven, en papillotte, maar dan komt ie er wel helemaal gaar uit. Ook lekker, en door het bakpapieren bakje nog steeds lekker sappig en niet droog, maar toch vind ik zo heel kort gebakken lekkerder.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Mei 2016 17:00

Re: Zalm bij asperges

Lot: ik pak juist altijd uit de diepvries, scheelt dat zo veel dan?
Marin: zo kort? Dan is hij toch nooit gaar? Of geeft dat niet? die methode zal ik zo ff opzoeken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2016 17:10

Re: Zalm bij asperges

Dat is het punt, het hoeft niet gaar! ;)

Je wilt juist dat ie aan de buitenkant, zeker op de huid, een beetje krokant is. Maar de binnenkant moet (of nou ja mag) nog juist mooi donkerroze en niet gaar zijn. Je kunt het gewoon rauw eten he (zo te zien ben je ook niet zwanger, dus dan mag dat gewoon).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem161

Bericht 27 Mei 2016 17:16

Re: Zalm bij asperges

Nee diepvries is niet lekker! Dan liever bij de supermarkt maar het beste van de visboer maar ook meteen duurder. Maar je proeft echt wel verschil.
Zelf hou ik er niet van als hij niet gaar is. Dus ik zou hem wel een keer keren.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Mei 2016 17:17

Re: Zalm bij asperges

Neeeee geen diepvries zalm!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mei 2016 17:18

Re: Zalm bij asperges

Ik zou inderdaad zaterdag even lekker naar de visboer gaan voor een goed stuk zalm!
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Mei 2016 18:49

Re: Zalm bij asperges

Haha, dan is dat steeds vooral mijn fout geweest. Gelukkig nog op tijd!
Bedankt voor jullie tips!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Mei 2016 13:55

Re: Zalm bij asperges

Plakjes gerookte zalm vind ik ook heel lekker bij asperges, en daar kan niets fout mee gaan!
#teammaple🍁
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 29 Mei 2016 17:18

Re: Zalm bij asperges

Ik dacht dus al: wat doe je dan precies met je zalm dat ie droog wordt maar diepvrieszalm verklaard alles. Gewoon verse pakken, is misschien een paar euro'tjes duurder maar echt veeeel lekkerder! Gerookte zalm is inderdaad ook erg lekker bij asperges.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Mei 2016 20:16

Re: Zalm bij asperges

Het was gelukt!
Ik had ze in de pan gebakken met veel boter en olijfolie. Iemand zei hier dat de vis moet zwemmen, dus lekker veel gebruikt. Ook ff goed peper en zout erop gedaan en het was gewoon lekker!
Deze kwamen van de visboer en hadden dus echt maar weinig nodig. Ik had ze wel doorbakken, mijn ouders houden niet zo van 'ongaar' eten. Maar het smaakte dus goed, echt groot verschil met diepvries zalm.
Bedankt allemaal!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mei 2016 22:01

Re: Zalm bij asperges

Fijn dat het gelukt was!
Let's discover the world together.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers