Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kledingkeuze bij maatje meer

<<

Linvi

Bericht 26 Mei 2016 09:10

Kledingkeuze bij maatje meer

Sinds de zwangerschappen is mijn lichaam erg veranderd, in maat maar ook in vorm.
Ik heb stevige bovenbenen, een buikje en grote borsten. Ik draag momenteel veel spijkerbroeken en rokjes, vrijwel altijd met een shirtje en blazertje. Maar, ik ben toe aan wat nieuws. Ik durf alleen niet zo goed geld aan mezelf uit te geven en weet ook niet zo goed wat ik nou moet kopen wat bij mijn postuur en vooral ook bij mij past. Ik draag kleding maat 44. Ben 1m63 lang

Wat ik erg leuk vind:
- pastel kleuren
- aangesloten broeken (heb een aantal baggy jeans maar daar lijk ik veel dikker in dan ik ben)
- jurkjes en rokjes
- dingen die me afslanken maar vooral ook langer laten lijken

Wat ik niet leuk vind:
- legergroen, rood, geel en bruin
- blousjes met knoopjes
- het moet praktisch blijven met 2 jonge kinderen

Wie vindt het leuk om mij wat op weg te helpen? Tips te geven of een winkel te adviseren?

Voor het beeld voeg ik nog even een foto toe! Haar is inmiddels kort maar voor mijn postuur.

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Mei 2016 09:23

Re: Kledingkeuze bij maatje meer

Wat ben je leuk Linvi! Ik had nog nooit een foto van je gezien (nouja, net dan die foto van je nieuwe kapsel).

Qua kleuren zou je eens aan Geel of UN kunnen vragen wat je goed staat, daar ben ik heel slecht in.
Wat ik zelf fijn vind (ik heb vrij stevige benen) zijn skinny jeans in een egale kleur, dus zonder washing. Die kleden echt slank af vind ik. Dit soort topjes staan je vast ook mooi:
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &View=Grid (Een V-hals maakt slank en zo'n overslag kleedt heel mooi af)

Oh en deze jurk vind ik ook heel mooi voor je, maar dan met een lichtere panty:
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &View=Grid

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 26 Mei 2016 09:39

Re: Kledingkeuze bij maatje meer

Wat een leuke vrouw ben jij!

Waar ik in ieder geval voor zou waken is teveel verschillende kleuren/lagen die je lengte breken. Hierdoor lijk je vaak wat kleiner dan je bent. Dus ik zou voor een mooie effen skinny gaan en daarop een top met een jasje of vestje bijvoorbeeld. Om te voorkomen dat je breder bent dan je lijkt zou ik voor een slank gesneden, wat langer vest/jasje gaan. Rokken die in de taille vallen met een mooie blouse vind ik ook altijd mooi staan bij curvy vrouwen. Een overslag jurk vind ik trouwens ook een goed idee, mits de knoop in het smalste deel van je taille valt. Dat kleedt inderdaad mooi af.

Ik ben echt niet goed met kleuren en types dus daar moet je inderdaad voor bij Geel en Un zijn :D.

Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

I(L)pinterest als het gaat om kledinginspiratie. Misschien heb jij daar ook wat aan!
<<

Linvi

Bericht 26 Mei 2016 10:44

Re: Kledingkeuze bij maatje meer

Bedankt alvast voor jullie reacties! Ik heb toevallig net bij de wehkamp wat skinnys besteld in egale kleuren. Ik heb nu nog maar 2 broeken die goed zitten, een blauwe katoenen skinny en een donkere skinny. Moet dus even wat bij!

Elliot, bedankt! Zowel het shirtje als het jurkje vind ik erg leuk! Ga eens zoeken naar zulke dingen met korte mouwen. Ik vind mijn decollette een plus punt en dat wordt alleen maar meer geaccentueert door zulke lijnen.

Harrison, jij ook bedankt! De plaatjes die je showt zijn niet helemaal mijn ding, behalve die met die lange jas!
Ik heb bij de hema een mooi blazertje gezien die wat langer valt en ook mooi slank gesneden is. Die wil ik graag halen maar twijfel nog tussen grijs en zwart.

Ik had van de week al een hele leuke rok gehaald bij de hema, die in de folder staat, zal even plaatje zoeken. Dat is dan denk ik geen geschikt model?
<<

Linvi

Bericht 26 Mei 2016 10:46

Re: Kledingkeuze bij maatje meer

http://images.hema.nl/media/turnpages/D ... _nl_wk2122

Ik wilde hem dan combineren met een wat wijder vallend shirtje en die er bij in stoppen aan de voorkant en ietsjes bloesen
<<

Anoniem222

Bericht 26 Mei 2016 10:53

Re: Kledingkeuze bij maatje meer

Kan me voorstellen dat de rokken niet helemaal je ding zijn inderdaad. Moet wel bij je passen!
Ik kan dat plaatje niet zien geloof ik, maar klinkt leuk!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Mei 2016 14:51

Re: Kledingkeuze bij maatje meer

In elk geval proberen om je taille te accentueren, zoals Harrisson ook zegt met die rokken. Dat kunnen ool pencil skirts zijn trouwens, aangesloten ipv wijd. Al is dat misschien niet zo praktisch met je twee kinderen... Maar taille creëren kan bijvoorbeeld ook met jurkje of topjes met peplum:
Afbeelding

Of met een riempje ofzo in de taille. Op de foto draag je alleen onopvallende kleuren, een felle kleur erbij zou ook wel leuk staan denk ik! De blazer of het shirtje eronder in roze of turquoise ofzo.

En ik wet niet of je goed op hakken kunt lopen? Met hakken lijken je benen (en jij dus ook) langer!
december 2016
juli 2019
<<

Geel

Bericht 26 Mei 2016 15:14

Re: Kledingkeuze bij maatje meer

Linvi, leuk dat je op zoek gaat naar hoe je je beter kunt kleden. Het juiste kleurgebruik kan je zeker een mooiere uitstraling geven, het haalt de mooie punten uit je uiterlijk naar boven.

Het vervelende is alleen dat jij houdt van pastelkleuren en niet van olijfgroen, bruin, rood en geel, maar dat het redelijk duidelijk is dat jij een herfsttype bent. Drie keer raden welke kleuren het beste bij een herfsttype passen... :smile: Je kunt even het Topic Kleurenanalyse opzoeken, daar leg ik uit hoe het werkt en welke kleurenkaart bij het herfsttype hoort.

Het is heel gaaf als je ziet dat de kleuren die je niet per se mooi vindt, wél het beste bij je naar voren halen. Als je het goed doorvoert, passen uiteindelijk alle kleuren in je kledingkast bij elkaar en kun je heel goed ton sur ton gaan dragen, wat je weer langer maakt.

Wat Niekske zegt, weerspreek ik even: draag jij alsjeblieft NOOIT turquoise of knalroze. Doet helemaal niks voor je, behalve iets slechts, namelijk al je kringen, pukkels, rode vlekken enz. benadrukken. Echt niet doen hoor! :wink:
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Mei 2016 16:06

Re: Kledingkeuze bij maatje meer

Geel schreef:
Wat Niekske zegt, weerspreek ik even: draag jij alsjeblieft NOOIT turquoise of knalroze. Doet helemaal niks voor je, behalve iets slechts, namelijk al je kringen, pukkels, rode vlekken enz. benadrukken. Echt niet doen hoor! :wink:


Haha, ik wilde rood en groen noemen, maar daar hield ze niet van :) Maar ik zie zeker wat je bedoelt met herfsttype!
december 2016
juli 2019
<<

Linvi

Bericht 26 Mei 2016 16:57

Re: Kledingkeuze bij maatje meer

Bedankt Niekske en Geel voor jullie reacties!
Die kleuren vind ik niet mooi omdat ik altijd redelijk rode wangen heb en ook veel rood pigmentjes in mijn gezicht heb, voor mijn gevoel verergeren die kleuren dat.

Ik ga nu naar mijn nieuwe baan contract tekenen (yeah!!) En lees vanavond even dat topic!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron