Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoort dit bij de leeftijd?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Mei 2016 23:55

Hoort dit bij de leeftijd?

E is altijd een kind geweest dat zich bij anderen op d'r gemak voelt. Ik kon haar bij iedereen achterlaten zonder problemen (alleen Gastouder was soms wat moeizamer). Eenkennigheid viel ook reuze mee. Tuurlijk zocht ze mijwel eens op, en als er echt iets was kwam ze naar mij.
Nu valt t me de laatste tijd op dat als vriend alleen thuis is, of ze bij ons mam is, ze tich wel laat vallen dat ze mij mist. Of ze zien t aan t gedrag, of ze vraagt naar mij oid.

Stiekem vind ik t wel een fijn gevoel.. Maar vraag ik me wel af is dit gewoon leeftijd, dat ze zich meer bewust worden van mij als persoon? Of is t een teken dat ze nu teveel aan mij gebonden is als ik er ben (ze kont graag knuffelen en op schoot zitten). Of zal er nu iets bewust worden over de situatie ofzo (papa weg).

Overigens is t wel genoeg als vriend of m'n moeder zegt dat ik weer kom om haar te halen, ze blijft er niet in hangen.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Mei 2016 00:07

Re: Hoort dit bij de leeftijd?

B heeft dat ook. Die is nu ruim 4. Ze vindt t prima bij anderen maar benoemd wel dat ze mij mist. Soms ook papa, maar meestal mij ;)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 Mei 2016 03:37

Re: Hoort dit bij de leeftijd?

Hier ook een kind die dat nu regelmatig zegt. Hij mist ons of zijn beer.
Dat levert vooral in de ochtend hier wel ander gedrag op en huilbuien op bij de gedachte dat hij naar de gastouder gaat. Ook als we we daar zijn, zijn er dikke tranen.

Ik vind het wel lastig en hoop ook dat het over gaat. We geven hem een extra knuffel maar gaan er verder niet teveel op in. Proberen juist de leuke dingen te benoemen. Overigens is het gelijk over als wij weg gaan.

Ik denk dat het komt doordat een kind zich steeds bewuster wordt van de wereld en door heeft wat er allemaal gebeurd. Het ene kind kan hier beter mee om gaan dan het andere kind.
Wij hebben ook wel een gevoelig kind en met de komst van zijn zusje is dat wel erger geworden. Wanneer hij samen met zijn zus naar de opvang gaat hoop ik ook dat het minder wordt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 22 Mei 2016 07:54

Re: Hoort dit bij de leeftijd?

L heeft het ook!
Vooral toen ik nog verlof had en we dus veel thuis waren. Dan kreeg ik regelmatig te horen dat ze papa zo mist en dat ze wil dat hij thuis komt.
Maar ook als ze bij mijn schoonmoeder was, dan zei ze ook wel dat ze mij mist.
Vaak is vertellen dat papa zo weer komt, wel genoeg.

Ze krijgt nou trouwens ook steeds meer besef 'wat als...'
Vorige week toen ik haar naar de psz bracht zei ze 'maar als je mij niet komt ophalen, dan moet ik altijd bij juf blijven.' Ik heb haar verteld dat ik haar natuurlijk wel kom ophalen, toen was het wel weer goed.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Mei 2016 08:37

Re: Hoort dit bij de leeftijd?

Ik denk dat het de leeftijd is. Gevoelens gaan zich ontwikkelen en dit is er eentje van. Bevestigen dat e zich zo mag voelen, maar niet te lang bij stil staan. En benoemen dat diegene (behalve in geval van verhuizen, overlijden oid) ook weer terug komt om met haar te spelen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Mei 2016 10:30

Re: Hoort dit bij de leeftijd?

Ja, hier is dat ook met vlagen hoor. Mijn moeder heeft N. zelfs een keer tijdens het logeren midden in de nacht thuisgebracht. Wel duidelijk gemaakt dat dit niet elke keer gebeurt, soms kan het niet anders. Gelukkig gaat het nu weer beter. Mijn moeder wuift haar gevoel dan ook niet weg, zeg dat ze het best begrijpt en stelt haar even gerust, maar blijft er niet teveel in hangen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 22 Mei 2016 19:31

Re: Hoort dit bij de leeftijd?

Gelukkig. Ik begon me ergens al zorgen/schuldig te maken dat t door de situatie kwam. Maar fijn te horen!
Eb gelukkig accepteert ze een simpel antwoord, dus vind ik het ergens ook wel weer lief dat ze me mist :love:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 24 Mei 2016 06:59

Re: Hoort dit bij de leeftijd?

Gistern was ze bij ons mam, en toen lag er een telefoon oo tafel, waardoor ze ging praten. 'Hallo lieve mama' en een heel verhaal. Zonder dat er dus iemand aan de andere kant van de lijn was. Toen ons mam vroeg of ze me echt wilde bellen zei ze nee :eyes:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers