Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2010 mama's

<<

Anoniem73

Bericht 09 Okt 2013 18:09

Re: 2010 mama's

wie was jij hiervoor missknutsel?
<<

Anoniem24

Bericht 09 Okt 2013 18:31

Re: 2010 mama's

Hier ook alles goed. J is eind augustus 3 geworden en sinds 3 weken ineens dag en nacht zindelijk. Sindsdien gaat ze ook zonder luier mee op pad en zelfs dagjes weg naar dierentuin of pretpark gaat goed.
Slapen is nog steeds niet geweldig, ze krijgt 1mg melatonine, slaapt op onze kamer en kruipt bijna elke nacht nog bij ons in bed. We hebben totaal geen zin om hier een strijd van te maken dus we laten het aan haar over, ik verwacht dat ze over een jaar of 10 wel op haar eigen kamer slaapt :P

Verder is ze een super vrolijk meisje dat de hele dag danst, zingt en hele verhalen verzint (zowel in haar spel als met boekjes 'voorlezen') Echt heerlijk!
<<

Anoniem2

Bericht 09 Okt 2013 20:06

Re: 2010 mama's

MissKnutsel schreef:Vorige week met E. naar het CB geweest.
Met 2 jaar en 10 maanden is ze nu 90 cm en 12 kilo.

Doen jullie mee met de sinterklaas mama lootjes?
Zie topic in Meet & greet


Klein meiske nog! Y. is inmiddels al wel wat groter...qua gewicht weet ik niet. Zal volgens mij rond haar 3e verjaardag zijn dat we weer moeten, maar ik verschuim hem dan zodat ik samen met E. kan gaan als zij 14maanden is. Gaat het tussen jouw en je man al beter?
<<

anoniem196

Bericht 09 Okt 2013 21:13

Re: 2010 mama's

Magenta schreef:wie was jij hiervoor missknutsel?

Niet te herkennen aan mijn mooie plaatje?
Purpleflower

Shopaholic, je het blijft een klein meisje
Tussen ons gaat het weer helemaal super!
<<

Anoniem2

Bericht 11 Okt 2013 12:38

Re: 2010 mama's

MissKnutsel schreef:
Magenta schreef:wie was jij hiervoor missknutsel?

Niet te herkennen aan mijn mooie plaatje?
Purpleflower

Shopaholic, je het blijft een klein meisje
Tussen ons gaat het weer helemaal super!


Mooi!
<<

Anoniem73

Bericht 11 Okt 2013 14:42

Re: 2010 mama's

Ik vind het op het moment heel moeilijk om voor mijn 3 jarige te zorgen. Ik zit met een depressie thuis en ik ben echt geen leuke moeder :( ik krijg hulp en binnekort medicatie. Geen idee wat ik hiermee wil maar even van me afschrijven.

Ze is zo makkelijk en lief. Ze probeert nu wel van alles en ik kan gewoon niet normaal reageren ik vind dit zo niet eerlijk tegenover mijn meisje :(
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 11 Okt 2013 20:46

Re: 2010 mama's

Magenta:
Jeetje, wat ontzettend naar om te lezen :( :( :( :(
Ik begin dan ook maar gewoon met een heeelllle grote knuffel!

Komt ie:
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Het lijkt me heel rot om zelf te zien hoe weinig energie je hebt en hoe weinig je kan genieten. Werkt denk ik ook alleen maar averechts op je humeur en gevoel. Ik hoop dat je snel baat hebt bij de hulp die je krijgt en eventueel de medicatie. En je mag natuurlijk altijd even je hart komen luchten hier :thumbup: Soms helpt dat gewoon om even toch soort anoniem te kunnen spuien en zonder bang te zijn voor een veroordeling of roddels ofzo...

Sterkte meis! Ok, nog eentje: :hug:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem2

Bericht 13 Okt 2013 14:47

Re: 2010 mama's

Heftig magenta! Ik weet hoe je je voelt. Ik begin er nu pas een beetje uit te komen, maar de depressie is vooral niet weg. Als je vragen hebt of iets moet je maar een PB sturen voor evt. tips.

Sterkte & neem vooral je tijd! :hug:
<<

Anoniem75

Bericht 13 Okt 2013 15:02

Re: 2010 mama's

Och Magenta toch. Ik voelde mij de eerste 1,5 jaar ook echt zo klote. Achteraf was het gewoon postnatale depressie dus ik weet hoe je je voelt. Hopelijk krijg je snel alles weer op een rijtje zodat je weer van alles kunnen genieten. :hug:

Ps die vriendschapsverzoek die je vandaag op fb hebt geaccepteerd dat ben ik! :)
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 13 Okt 2013 15:48

Re: 2010 mama's

Magenta: :hug: :hug:

Ook ik weet goed hoe je je voelt. Ik vond het vooral moeilijk om van mezelf te wéten dat ik op dat moment echt geen gezellige moeder/vrouw was, maar niet bij machte was er wat aan te doen. Het lukte me gewoon niet. Ik vind het wel erg goed van je dat je hulp hebt gezocht, dat is al een belangrijke eerste stap. Ik kan je wel meegeven: het komt goed. Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar er komen echt weer betere tijden. Sterkte in elk geval en als je je hart wilt luchten: gewoon doen! Hier, maar mag ook via PM.

Hoe is het met de andere meiden hier?

Shopaholic: fijn om te lezen dat je weer een beetje op begint te krabbelen! En E. alweer bijna 1 jaar, gaat echt snel. Kan me nog goed herinneren dat je schreef dat je zwanger was.

Snoezel: jij bent gewoon al weer halverwege je zwangerschap! Hoe is het verder met je? En tussen jou en R.?

Razz: Jij ook al weer 17 weken onderweg!

Fiwen: lekker dat J. zo'n vrolijk meisje is. En wat dat slapen betreft: als het voor jullie het beste werkt dat ze bij jullie slaapt; prima toch?

Hier gaat het ook goed. J. haar spraak gaat langzaam maar zeker vooruit: qua taalbegrip en woordenschat is ze nu bij voor wat voor haar leeftijd gemiddeld is. Spreken zelf ligt nog wel achter, maar daar wordt aan gewerkt. Verder is ze ontzettend sociaal en vrolijk. 11 november hebben we een afspraak bij de basisschool om te kijken of we haar daar willen plaatsen. Vind het wel eng hoor (zie mijn topic laatst), hoop echt dat ze het op school naar d'r zin gaat hebben. Het zindelijk worden schiet niet op helaas. We zijn weer terug bij af. Ze was best goed bezig, maar opeens vindt ze poepen eng. Drama's als ze per ongeluk op het potje poept. Haar uitleggen dat dat niet erg is, dat iedereen poept helpt niks. Stonden laatst bij het circus bij de olifanten te kijken, maar ook toen één van die olifanten begon te poepen was het drama. Zal best een fase zijn, maar wel een fase die van mij snel over mag zijn.

Met mij gaat het ook goed. Erg goed mag ik wel zeggen. Ik voel me weer zoveel meer mezelf dan in de jaren hiervoor, het lijkt erop dat ik qua depressies eindelijk stabiel ben. Ik heb weer energie, kan weer een gezellige moeder zijn, krijg mijn huishouden weer voor elkaar en heb weer zin om dingen te ondernemen. Afgelopen vrijdag was het hier ontzettend slecht weer, ik mocht toen vrolijk 6 keer door de regen wandelen. Vroeger zou ik zoiets hebben: ik wil naar huis, mijn bed in en diep onder de dekens verdwijnen. Ook nu had ik natuurlijk liever met een kop warme chocomelk bij de kachel gezeten, maar nergens het gevoel mijn bed in te willen. Voor mij echt een teken dat ik op de goede weg ben.

En verder: Sabje, Mauwmauw (gefeliciteerd met V. trouwens), Nillis, Flipfluitketel: hoe is het met jullie? Ben ook wel benieuwd naar Nera trouwens. Weet iemand hoe het met haar is?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 13 Okt 2013 20:46

Re: 2010 mama's

Hier gaat het goed. Hij is nu zindelijk overdag (op een paar ongelukjes na). En hij kan sinds kort fietsen. Hij kreeg de slag niet te pakken. Ik heb toen met tie-wrap (schrijf je dat zo haha) een soort van beugel gemaakt op de trappers en toen lukte het. Nu ook zonder.
Als het goed is is hij donderdag getest op zijn spraak op de psz, omdat hij pas laat begon met praten. Ben benieuwd wat er uit komt. Al kletst hij nu je oren van je hoofd en ander kunnen hem ook goed verstaan, dus maak me er niet zo druk om.
Verder zijn we al een hele tijd bezig voor een 2e. En sinds kort ook in het ziekenhuis bezig. Maandag gehoord dat ik een kijkoperatie krijg, omdat ik endometriose heb. Verder was alles goed (eisprong, samenlevingstest,zaad) Nu is het afwachten wat ze in mijn buik aantreffen. Vind het wel spannend en hoop snel te horen wanneer ik aan de beurt ben. Hoop snel!
Ons boefje 24-08-2010
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:21

Bericht 16 Okt 2013 13:21

Re: 2010 mama's

hoi
ik zag dat er naar me gevraagd werd(ik was voorheen mauwmauw)Hier gaat alles goed.Varian is zondag alweer 3 geworden het was een gezellig feest,we hebben het samen gevierd dus met zijn vader en ex schoonfamilie allemaal bij mij thuis,het was druk maar gezellig.
Met varian gaat het steeds beter,hij is de laatste maanden erg verandert.Het praten gaat steeds beter,hij heeft nu 1 keer per week logopedie.We hebben papieren om hem aan te melden bij een speciale peuterspeelzaal voor slecht pratende kinderen,maar hebben besloten om hem daar niet heen te doen,ik zit nog wel te twijfelen om hem aan te melden en dan kijken als er plek is wat we doen maar eigenlijk hebben we al besloten.
Verder zit hij sinds deze week op een andere psz dichterbij huis,deze zit ook bij de basisschool waar hij heen zal gaan.Allemaal nog geen 5 minuten van ons huis vandaan.
Tja wat kan ik nog verder zeggen.Varian is een heerlijk ventje met echte peuter streken en gedrag.
Afbeelding]
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers