Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Barcelona

<<

Anoniem126

Bericht 03 Sep 2013 12:14

Barcelona

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 18:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 14:59

Re: Barcelona

Ik heb gehoord dat de Chic&Basic hotels in Barcelona heel leuk zijn.

Mijn vriend en ik waren trouwens echt verliefd op El Reval en Born. Daar hebben ze beide een vestiging. (nouja die Reval die zit meer bij de Ramblas maar dat is in de buurt).
<<

Anoniem173

Bericht 03 Sep 2013 15:19

Re: Barcelona

Qua hotel zou ik proberen om rondom het ramblas te zitten, dan heb je altijd wel een prima uitvalsbasis.
We zaten in dit hotel, was echt prima! http://www.arke.nl/stedentrip/spanje/ca ... dante.aspx

Qua tip: fietsen is superleuk in Barcelona. We hebben Eem tour gedaan met deze organisatie: http://www.cruisingbarcelona.com/nederlands/ was heel tof!
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 15:41

Re: Barcelona

Ik zou trouwens echt niet OP de Ramblas gaan zitten. Wat vonden wij dat een aftanse (is dat een woord haha) straat zeg. Ik werd er gillend gek.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Sep 2013 16:05

Re: Barcelona

Intoxicated schreef:Ik zou trouwens echt niet OP de Ramblas gaan zitten. Wat vonden wij dat een aftanse (is dat een woord haha) straat zeg. Ik werd er gillend gek.

Neeee zeker niet doen idd! Maar de wijken er omheen zijn wel heel leuk!
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 04 Sep 2013 18:06

Re: Barcelona

Ik heb via D-Reizen geboekt en zat in een hotel op loopafstand van de Ramblas en om de hoek bij de dierentuin en aan de haven. Hotel Oasis! Nette kamers en prima ligging dus en betaalbaar :)
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem9

Bericht 04 Sep 2013 18:09

Re: Barcelona

Wij zaten in hotel Autohogar. Weliswaar aan een drukke straat, maar daar merkten wij in onze kamer niets van. 10 minuutjes lopen vanaf de Ramblas, 10 minuutjes lopen vanaf de jachthaven waar ook een groot winkelcentrum zit. Er zit een metrohalte voor de deur, dus ideaal! En niet duur!
<<

Anoniem126

Bericht 06 Sep 2013 14:49

Re: Barcelona

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 18:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Cherona

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:16

Bericht 10 Sep 2013 13:03

Re: Barcelona

Ik ben vorig jaar in hotel acta mimic geweest, dit was 5 minuten lopen van de Ramlas. Was een nette kamer, wel klein maar je ben toch de meeste tijd oppad. Ik zou zo weer terug gaan! :-)
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Sep 2013 19:08

Re: Barcelona

Nou, ik haal dit topic maar even omhoog, want mijn man en ik hebben net 5 dagen Barcelona geboekt voor begin oktober. Dus, wie heeft er nog leuke tips voor wat er leuk is om te doen (naast de standaarbezienswaardigheden natuurlijk). Tips voor leuke restaurantjes zijn ook erg welkom!
<<

Anoniem29

Bericht 23 Sep 2013 16:03

Re: Barcelona

Restaurantjes/Lunch:

Bliss, Echt de lekkerste taart ever op (groene thee kruimeltaart). Verder ook heerlijk gelunched. Is een echt locals tentje.
Placa de sant just (nr 4). Is bij metrohalte Jaume i

In El Reval (vond ik een van de leukste wijken in heel Barcelona)
La rosa del Reval, Mexicaans, super gezellig en lekker. Echt zo'n tentje met sombrero's aan de muur en je kunt er Chickenmole krijgen. Kip met chocolade saus. En superlekkere burrito's
Carrer dels angels 6 , metrohalte Liceu

Bij DosTrece, ook in Reval kun je een super lekker 3 gangenmenu krijgen voor een tientje! inclusief 1 drankje. Een soort dagmenu. Wij hebben daar gelunched met dat menu (wij aten vaak 's middags warm en 's avonds tapas of salade).
Carrer del carme 40, metrohalte Liceu

En het lekkerste ijs wat ik ooit heb gegeten! VIOKO, ligt op de weg naar Barceloneta. Het is gewoon belachelijk hoe lekker dat ijs is. Blueberry cheesecake smaak (to die for!!) en verder gewoon heel intens qua smaak.

Ook super lekker ijs in Gracia. Echt wat voor mij, E-nummer vrij.. Ottimo Gelats (Placa de la vila 15, metro Fontana)

Toen wij 10 jaar hadden hebben we gegeten bij Agua. Wel wat duurder maar praktisch op het strand, echt ontzettend sfeervol. Was in Barceloneta bij metrohalte Ciutadella vila olimpica

Wij waren er wel bijna 2.5 week dus ruim te tijd om alles te bekijken en alle wijken te bezoeken. Mijn favoriete wijken waren El Reval, Gracia en El Born.

Verder absurd geshopt bij ZARA haha.


Cultuur qua bezienswaardigheden zijn wij niet echt. Wij stapte liever op de metro, en er dan ergens uit om op pleintje te zitten kletsen en wat rond te lopen en foto's te maken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Sep 2013 17:39

Re: Barcelona

Leuk, bedankt voor je tips! Bezienswaardigheden kan ik ook wel in een boekje vinden dus dat geeft niets! :P
Dit zijn juist tips waar ik wat mee kan! Ik heb er zo'n zin in!

Omdat jullie er best lang waren, zijn jullie dan ook nog naar dingen/stadjes buiten de stad geweest? Omdat wij best lang hebben (zeer gunstige vluchttijden) leek het ons leuk om alvast wat te bedenken mochten we tijd over hebben.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Sep 2013 21:29

Re: Barcelona

Verder niemand tips?
<<

Anoniem173

Bericht 25 Sep 2013 21:35

Re: Barcelona

Je kunt naar het noorden van Spanje richting montserrat. Een mooi klooster bovenop een berg richting de Pyrenees.
Wat zuidelijker een dagje naar port aventura bij Salou, super leuk pretpark!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Sep 2013 21:38

Re: Barcelona

Ja, Montserrat hadden we gezien op internet, dat zag er mooi uit, dat is dus wel de moeite waard?
Pretparken zijn we niet zo van.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Sep 2013 21:39

Re: Barcelona

Ben er zelf nooit gewoon mijn ouders wel, die vonden het prachtig.
voor de rest vond ik in Barcelona de tibidabo op gaan ook heel leuk!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Sep 2013 22:28

Re: Barcelona

En dat is...? :) (sorry, ik heb me nog niet heel goed ingelezen, maar ik ga dit weekend een reisgids halen!)
<<

Anoniem29

Bericht 26 Sep 2013 08:48

Re: Barcelona

Ik raad je echt 100% Barcelona aan qua reisgids.

Ik had vorig jaar ook de 100% Rome en die boekjes zijn zo ontzettend leuk. Veel gericht op tips van Locals en niet heel erg gespitst op alleen bezienswaardigheden. Ze zijn onderverveeld in eten, shoppen, bezienswaardigheden en overig en dan per wijk.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 26 Sep 2013 08:59

Re: Barcelona

Een paar jaar terug vond ik tapas eten bij Cerveceria Catalana erg leuk, maar ik had het idee dat de kwaliteit vorig jaar wat minder was, maar kan natuurlijk ook net die avond zijn geweest hoor. Die tent wordt ook veel door locals bezocht. Het ligt in de wijk Eixample.

Taller de Tapas vond ik ook lekker tapas eten. Die hebben meerdere vestigingen in Barcelona.

Oh ja, wat ik ook écht leuk vond om een keertje te doen: naar Happy Pills. Dat is een modern snoepwinkeltje, waar je een soort apothekerspotje neemt om met snoepjes te vullen en dan een "medicijnvoorschrift" erop, bijvoorbeeld "om de wereld rooskleurig in te zien", "tegen de stresssss" etc. (in Engels en Spaanse teksten). Die hebben ook meerdere winkels, zie http://www.happypills.es/en/
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Sep 2013 09:09

Re: Barcelona

Haha ik kreeg ooit zo'n potje happy pills van mijn ouders toen zij in Barcelona waren geweest. Mijn relatie was precies in de week uitgegaan dat zij daar waren. Heel lief, een leuk cadeautje om te krijgen.

Ik ben er ruim vier jaar geleden zelf ook geweest. De eettips ben ik vergeten, maar voor mij was Casa Batllo, een van de huizen die Gaudi heeft ontworpen wel een van de hoogtepunten. Zo mooi!! Ook van binnen is het helemaal in Gaudi-stijl.

Wij hadden toen ook de 100% Barcelona mee. Lekker de wandelingen doen die erin staan, en onderweg vaak stoppen voor een drankje of een tapas :)
Laatst gewijzigd door Teun op 26 Sep 2013 10:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Sep 2013 09:49

Re: Barcelona

Ja, zon 100 % boekje hadden we eerder dit jaar ook in Lissabon en dat is goed bevallen, dus ik zat er al weer aan te denken die nu ook te kopen inderdaad!
Verder iedereen bedankt voor de tips, ik krijg er steeds meer zin in! Nog maar zon 2 weekjes wachten gelukkig. :cheering:
<<

Anoniem173

Bericht 23 Feb 2015 16:42

Re: Barcelona

Wij hebben gisteravond gegeten bij la Rosa de reval door dit topic was echt heerlijk!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers