Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen/weinig ambitie

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Mei 2016 08:14

Re: Geen/weinig ambitie

June schreef:
Lejow schreef:Ik heb ook een HBO Diploma, ben leerkracht. Maar heb ook geen ambities op dat gebied. Ik hoef niet hogerop, ik hoef er geen opleiding naast, ik vind 'gewoon' het lesgeven prima.

Maar jij hebt weer ambities om een succesvolle webshop te hebben. Dan heb je dus wel ambities, maar niet de ambitie om als leerkracht nog door te groeien in een andere functie.


Daarom typte ik er ook bij, op dat gebied ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Mei 2016 03:31

Re: Geen/weinig ambitie

Fred schreef:Enige ambitie die ik heb is om zoveel mogelijk te verdienen door zo weinig mogelijk te werken.. haha..
Bijna overal is er wel wat qua werk. Vooral het inefficiënt werken is mij overal een doorn in het oog. Ambitie om dat te veranderen heb ik niet want management luisteren vaak toch niet.


Heb jij wel plezier in je werk? Want zo klinkt het niet echt, als je alleen maar werkt om zoveel mogelijk te verdienen door zo min mogelijk te werken. Tuurlijk, veel verdienen is fijn, maar voor mij dan wel graag door werk wat ik wél doe en niet door wat ik zo min mogelijk doe. Haal je er wel voldoening uit?

Marsy, ik herken wel wat jij zegt eigenlijk. Ik doe ook vrijwel niets met het vakgebied waarin ik ben afgestudeerd. Maar ik krijg wel enorm veel uitdaging in m'n werk en haal er heel veel voldoening uit. Ik vind het moeilijk om te zeggen of ik echt ambitie heb, want ik hoef inderdaad niet persé (meer) door te groeien en ik hoop zelfs minder te werken op een gegeven moment. Ik heb twee uitdagende taken bij m'n ene baan en een eigen bedrijf. Ik zou dus eerder zeggen dat ik gedreven ben, dan dat ik ambitieus ben. Wel vind ik plezier en voldoening erg belangrijk.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Mei 2016 09:26

Re: Geen/weinig ambitie

Fred is gewoon (beetje) zuur als het om werk gaat.
<<

Anoniem245

Bericht 23 Mei 2016 10:07

Re: Geen/weinig ambitie

Ik denk dat ik ook eerder gedreven ben dan ambitieus.
Ik hoef niet hogerop te komen, een hoge functie doet mij vrij weinig, maar ik wil wel goed zijn in wat ik doe.
Ik wil qua muziek bijvoorbeeld wel alles eruit halen wat er in zit. Persoonlijk, dus dat ik zelf zo goed mogelijk speel als dat ik kan. Maar qua werk ook. Mijzelf elke keer zo goed mogelijk profileren op repetities, flexibel opstellen, zodat de orkesten de volgende keer weer met mij willen werken. Ik ben daar wel heel gedreven in, maar ambitieus... Nee dat denk ik niet.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers