Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Anoniem219

Bericht 14 Mei 2016 12:44

Re: Naai topic

Nee dat is toch wel aardig hetzelfde haha! Ook hoe ht ligt erop valt inderdaad

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Mei 2016 16:52

Re: Naai topic

Fiwen, mag ik nog wat vragen over de jumpsuit? Welke drukknoopjes gebruik je? Ik had laatst kam snaps (of weet ik hoe ze heten) meegenomen uit de stoffenwinkel, daar zat een klemmetje bij en je moet het met een hamer dichtrammen. M'n man heeft het voor me gedaan in een slabbetje, maar het blijft niet goed zitten, volgens mij is het een waardeloos systeem. Wat heb jij voor knoopjes?
En wat voor stof gebruik jij voor de boordjes, is dat echt boordstof?

Ik zeg niet dat ik die @€"(&(€"(;£¥#%jumpsuit ga maken, maar soms denk ik er aan en dan vraag ik me die twee dingen af. Ik heb nog wel een leuke tricot liggen, onaangeraakt, uit de tijd dat ik dacht dat die jumpsuit nog wel te doen was. Een heel ander tijdperk was dat.
#teammaple🍁
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 14 Mei 2016 17:34

Re: Naai topic

Natuurlijk mag je vragen stellen! En wie weet durf je het toch ooit nog een keer aan om het te proberen.
Ik gebruik een klein maatje kam snaps of Jersey drukkers van Prymm. Beide in combinatie met een speciale tang, met zo'n malletje en hamer is echt rampzalig inderdaad.
Kam snaps zijn van die gekleurde plastic drukkers, standaard maat is 20/T5 maar die vind ik te groot dus ik gebruik altijd maat 16/T3. Ik bestel ze meestal via www.kleurenmix.nl heb ze nog nooit in een gewone winkel gezien in die maat.
Afbeelding

Jersey drukkers zijn van die metalen drukkertjes die aan de buitenkant eruit zien als een klein ringetje.
Afbeelding

De boordjes maak ik van 'gewone' tricot. Vind het mooier en fijner werken dan met boordstof omdat ik dat snel heel dik vind, zeker bij die kleine pakjes.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Mei 2016 18:35

Re: Naai topic

Thanks! Ik heb even op die site gekeken die je noemt. Dus met deze tang http://www.kleurenmix.nl/kamsnapstang/t ... /kamsnaps/ zou ik ook die metalen drukkertjes er in kunnen zetten? Die heb ik nu geloof ik, dus dan zouden dan jersey drukkers zijn. Ik vind dat wat mooier dan plastic gekleurde denk ik.

En heb jij dan gewoon tricot in alle kleuren liggen ofzo? Ik heb alleen wat met printjes, daar kom ik dus niet ver mee. Misschien handig om standaard wat zwart en wit basistricot in huis te halen dus.
#teammaple🍁
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 14 Mei 2016 18:48

Re: Naai topic

Nee met die tang kun je alleen die plastic kan snaps erin zetten. Voor die jersey drukkers heb je een tang van Prym nodig. Lijkt er veel op maar de opzet stukjes zijn net wat anders.
Ik heb ondertussen wel wat basiskleurtjes effen tricot liggen inderdaad maar als ik een nieuw stofje koop met een print zoek ik meestal meteen een bijpassend effen stofje erbij voor de boordjes.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 15 Mei 2016 11:31

Re: Naai topic

Toch nog maar een jurkje voor J gemaakt. Ze heeft een hele kast vol maar ze vond dit stofje zo geweldig dat ik het toch maar voor haar gebruikt heb ipv voor de baby.
Ze is er zo blij mee dat ze hem niet eens meer uit wilde om een zoompje erin te maken hahaha

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 17 Mei 2016 21:43

Re: Naai topic

Ik heb ook de Kamsnaps met bijbehorende tang. Die zijn wel goed vind ik.

Wat betreft die stofjes en boordstof, ik bedacht met laatst dat je ook een simpel en oud tricot shirt (van jezelf of je vriend) kunt gebruiken. Zo gooi ik dingen met een klein gaatje erin of iets dergelijks niet weg, maar leg het apart bij mijn naaispullen. In het geval van bijvoorbeeld een klein boordje kan het van pas komen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 18 Mei 2016 06:54

Re: Naai topic

Dat kan op zich wel inderdaad wat Parisienne zegt maar t-shirt stof is vaak wel een stuk dunner dan tricot die je voor dit soort pakjes gebruikt. Dan zou je die wel echt moeten verstevigen anders ben ik bang dat je heel snel de stof kapot trekt met de drukkers.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 18 Mei 2016 07:33

Re: Naai topic

Daar heb je zeker wel een punt. Als je er kamsnaps in gebruikt zou je het gauw kapot kunnen trekken. Dus goed kijken naar wat voor soort stof het is. Zo had ik een polo van mijn vriend waar een gaatje in zat. Deze is flink wat steviger qua stof en er zit genoeg rek in. Zoiets zou dan wel geschikt kunnen zijn. Maatgoed, dat is meer in geval van nood. Een paar basic kleuren op voorraad hebben is zeker handig.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 Mei 2016 21:13

Re: Naai topic

Ik ben mij sinds kort ook aan het verdiepen in het naaien.
Ik had een tijd geleden een aantal stofjes gekocht (tricot en katoen).

Nu vraag ik me af welke stoffen jullie gebruiken voor kleding voor de kinderen.
Het boxpakje van Fiwen vind ik ook super leuk maar welke stof gebruik je hiervoor?

Wat gebruiken jullie voor t-shirts of jurkjes?

Ik heb vanavond voor het eerst een legging gemaakt van tricot. Best goed gelukt voor een eerste keer, alleen de naad van de boord loopt scheef.
Ik krijg binnenkort ook les van mijn tante dus hopelijk lukt het dan beter.

Misschien dat deze vragen al eens gesteld zijn maar er zijn zoveel pagina's dat ik nog niet alles heb kunnen teruglezen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Mei 2016 14:49

Re: Naai topic

Tricot is een rekbare stof, dat wordt veel gebruikt voor T- shirts, broekjes, truien etc.
Katoen rekt niet mee, dus dan zul je meestal knopen of een rits toe moeten voegen om een kledingstuk aan te kunnen krijgen.

Zelf vond ik katoen makkelijker om mee te beginnen omdat de stof beter blijft liggen onder de naaimachine en niet zoals bij tricot snel uitrekt bij het naaien.

Meld je anders op Facebook eens aan bij de site gratis naaipatronen. Daar staan ook heel veel tips en voorbeelden en duizenden patroontjes. En je kunt er altijd tips vragen!

Ik heb gisteren voor het eerst het kiind jumpsuit gemaakt! Zal er straks eens een foto van maken. Hij is niet zo mooi gelukt als bij fiwen, maar wel draagbaar. Ik ga hem opsturen naar mijn zus, die krijgt eind juli haar eerste kindje!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 Mei 2016 20:14

Re: Naai topic

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb me inderdaad aangemeld bij die Facebook groep.
Ik ga gewoon veel lezen zodat ik veel leer haha :-)

Ik heb geprobeerd de foto toe te voegen:[url=http://s328.photobucket.com/user/Miccie1985/media/Mobile%20Uploads/20160518_213917_zpskuggjgn0.jpg.htmlAfbeelding[/url]

Hopelijk doet ie het.

Je zus zal de jumpsuit vast leuk vinden!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Mei 2016 22:20

Re: Naai topic

Leuk geworden het broekje! Zeker goed voor de eerste keer!

Dit is het boxpakje geworden.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 Mei 2016 05:12

Re: Naai topic

Dank je wel.

Jouw pakje is ook leuk. Leuk stofje ook!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Mei 2016 13:33

Re: Naai topic

Leuk broekje hoor Miccie. En gewoon heel veel oefenen dan merk je vanzelf dat het steeds makkelijker en netter gaat.

Dolphinne, voor de 1e keer toch prima gelukt. Super schattig stofje ook, daar gaat je zus vast heel blij mee zijn.

Op verzoek van J vandaag 2 (bijna) dezelfde jurkjes gemaakt. Een voor haar en een voor haar zusje.
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Mei 2016 20:53

Re: Naai topic

Ik zag de jurkjes al voorbij komen Fiwen, ze zijn zo leuk!

Vraagje voor degenen met een lockmachine: is het nou ècht de investering waard? Waarvoor gebruik je hem allemaal? Ik weet dat 'ie gewoon alles netjes afwerkt. Maar is het enkel het afwerken of naai je het ook tegelijk in elkaar? Moet je veel switchen? Kan je alle stoffen ermee naaien? Ik wil er zo graag eentje, maar omdat ze niet goedkoop zijn vraag ik me af of het 't waard is. Vertel(in het kort, voor wie wil), hoe werkt het precies?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Mei 2016 06:57

Re: Naai topic

Ik zou niet meer zonder kunnen, maar het vervangt ook weer niet je naaimachine. Tricot pakjes/jurkjes maak ik tegenwoordig voor 99% met de locker ipv met een machine. Geen geklooi meer met strecht-steken of zigzag steken en meteen netjes afgewerkt. Katoen afwerken met een locker is ook duidelijk mooier en geeft minder kans op scheuren/rafelen van de stof. Katoen zou ik minder snel alleen met de locker doen, maar het kan wel. Met een naaimachine kun je preciezer werken.
Het is dat je een eindje weg woont, anders had je gerust eens langs mogen komen om op je gemak te proberen. (Het mag natuurlijk sowieso, keertje in een vakantie volgens mij kunnen onze meiden het wel met elkaar vinden ;) )
Ik heb er een van Lewenstein, 4 draads en kan er verschillende voetjes op zetten zodat ik er ook meteen rolzoompjes, rimpels/plooien etc mee kan maken. Ik heb de mijne via internet besteld voor €300,-. Natuurlijk veel geld, maar het is wel een bekend en goed merk en in vergelijking met andere goede merken was dit echt een goede aanbieding.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 25 Mei 2016 09:39

Re: Naai topic

Dankje Fiwen! Ik denk dat ik inderdaad in de vakantie jouw kant eens op kom. Lief aanbod, dankjewel. Dan kan ik het in het echt eens zien en daarnaast gelijk gezellig voor ons en onze meiden.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 25 Mei 2016 11:50

Re: Naai topic

Ik vind de lock ook ideaal! Mijn schoonmoeder had een oude en die wou ze laten repareren toen ze door had dat ik was begonnen met naaien. Alleen waren de reparatiekosten vrijwel gelijk aan een nieuwe (lewenstein 700de) dus heeft ze een nieuwe gekocht. En ja, die moet nu van haar bij mij staan want "je denkt toch niet dat ik hem voor mezelf heb gekocht?!" :angel: Ideaal ding! En zag toevallig een groepsaankoopmvoor die lock voorbij komen op facebook, €250 dacht ik.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Mei 2016 19:21

Re: Naai topic

Ja die wil ik ook gaan aanschaffen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem159

Bericht 26 Mei 2016 22:51

Re: Naai topic

Pff. Klaagzang 2.0 over de Kiind jumpsuit want zelfs het forum zit me tegen vanavond.

Ik heb een paar vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen, Fiwen of Dolphinne of wie er nog meer die takke-jumpsuit gemaakt heeft. Ik heb best aardig ervaring maar ik heb de neiging om hem ritueel te gaan verbranden.

1. Hoe zit het nou met de naadtoeslag? Waarom niet bij de hals dat snap ik, maar waarom niet bij de onderkant mouwen? Had dit niet bij de binnenbeennaad moeten zijn? Of moest er nergens naadtoeslag bij?

2. De mouwboord en de pijpboord. Ik heb heel lang zitten puzzelen met een restje boordstof en toen had ik ze net geknipt en volgens mij zijn ze overdwars. Waarom staat daar 9x16 en 9x14 en niet andersom? M'n boordstof rekt maar één kant op nl.

Nu nog hopen dat ik kan slapen en niet de hele nacht aan het peinzen ben hoe het had gemoeten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Mei 2016 07:46

Re: Naai topic

VERBRAND DAT DING NU HET NOG KAN
#teammaple🍁
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 27 Mei 2016 08:14

Re: Naai topic

Hahahaha
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 27 Mei 2016 08:16

Re: Naai topic

Neeeeeee niet verbranden! Komt goed!

1) Naadtoeslag alleen aan de zijnaden en armsgaten van het pakje, de zijnaden van de mouwen en kop van de mouw. Hals, onderkant mouwen, binnenbeennaad en onderkant pijpen hoeft geen naadtoeslag bij omdat daar nog een boordje aan komt.

2) Mouw- en pijpboorden moeten 9 hoog (geen rek) en 16/14 cm breed zijn (wel in rekrichting). En dan vouw je de boord zo dubbel dat hij 4,5 hoog en 16/14 cm breed wordt om hem aan de opening te zetten.

Had je mijn foto-tutorial al gevonden want daarin heb ik het laten zien. --> deze dus: https://drive.google.com/open?id=0BzhxS ... 3J3OFVrRkE

Succes ermee!
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem159

Bericht 27 Mei 2016 11:48

Re: Naai topic

Haha, bedankt! Vanmorgen toen ik weer keek bleek het alsnog te passen... hele nacht aan het passen en meten geweest :facepalm:

Vanmiddag het naaien proberen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers