Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Binnen schoenen uit?

<<

Anoniem184

Bericht 19 Mei 2016 20:01

Re: Binnen schoenen uit?

Ava schreef:
Kees schreef:
Ava schreef:Bezoek hoeft dat niet van mij. Zelf dragen wij bijna geen schoenen aan in huis. De kinderen lopen op sokken, ik draag sloffen en mijn man slippers.

Maar in het geval van de TO had ik het ws ook gevraagd aan de loodgieter.


Maar je weet toch dat de loodgieter komt? Waarom wacht je dan niet even met dweilen?


Klopt maar volgens mij gaat het er ook over dat zijn schoenen heel vies waren van de regen en modder. Als dat niet zo was had ik het ook niet gevraagd.

Maar wat ik dus al eerder zei, uit verzekeingsoogpunt moet hij van z'n werkgever waarschijnlijk gewoon z'n schoenen aanhouden. En hoe erg is het om nog even een keertje een dweil over de plekken te halenw aar hij gelopen heeft. Het is maar een vloer, zo schoon.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2016 20:09

Re: Binnen schoenen uit?

Ik vind het echt van de situatie afhangen. Als het een gelegenheid is waarvoor mensen zich mooi hebben opgetut, een feestje, of de nieuwe vriendin van je broer die je voor het eerst ontmoet of wat dan ook, dan vind ik het stom om te vragen of mensen hun schoenen uittrekken, zeker bij vrouwen zijn de schoenen vaak een onderdeel van de outfit en het is echt heel vervelend om speciaal een mooi jurkje te hebben aangetrokken en dan je mooie bijpassende laarsjes onder de kapstok te moeten zetten en op je kousevoeten te moeten lopen. Dat vind ik ook best ongastvrij, dat maakt dat mensen zich minder op hun gemak voelen.

Als je moeder, je vriendin of je zus gezellig op de bank komt theeleuten met een trommel koekjes dan vind ik het een ander verhaal. Kinderen die komen spelen trekken bijna automatisch hun schoenen uit en vinden dat ook nooit een probleem (ik vraag er zelf niet om maar ze doen het vrijwel allemaal en mijn dochter doet het zelf ook), dat vind ik ook anders.

Bij een loodgieter zou ik het echt niet doen. Die man komt bij je om te werken, ik vind het raar om iemand die aan het werk is te vragen om dat op zijn sokken te doen. Zo vaak komt er geen loodgieter, dweil gewoon een keertje extra en klaar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem224

Bericht 19 Mei 2016 20:16

Re: Binnen schoenen uit?

Mensen hoeven bij mij hun schoenen niet uit, maar als het slecht weer is vraag ik wel of ze hun voeten even goed vegen. Al doen ze dat eigenlijk altijd uit zichzelf wel. Alleen mijn vader heeft er een handje van om met z'n vieze voeten binnen te lopen, maar dat ben ik inmiddels gewend :wink:

Aan loodgieters en dergelijke vraag ik dat niet, dat vind ik wel een beetje raar.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 19 Mei 2016 22:08

Re: Binnen schoenen uit?

Hier doen vrienden en familie eigenlijk automatisch wel hun schoenen uit. Wijzelf en de kinderen lopen ook altijd op sokken/sloffen.

Tot nu toe de cv monteur, stukadoor, schilder,schoorsteenveger en ook monteur die in de keuken moest zijn reden hun schoenen uit zonder dat ik iets zei. Misschien omdat onze woonkamer op de 1e verdieping is, geen idee.

Ik zou het trouwens nooit vragen aan iemand die hier iets komt doen
Vakmensen hebben vaak hun veiligheidsschoenen (niet voor niets) aan. En alles wat ze viesmaken is toch zo opgeruimd ook al is het modder/sneeuw/regen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers