Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Mei 2016 17:41

Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

We verhuizen dit jaar met onze 2-jarige zoon en gaan dit jaar waarschijnlijk niet meer weg. 2017 is vervolgens het laatste jaar dat we buiten de schoolvakantie weg kunnen. We moeten hier natuurlijk voor sparen, dus wilde ik me een beetje oriënteren.

Welke bestemming zou JIJ kiezen als je voor het laatst (met een big bang) buiten de schoolvakantie op vakantie kon?

(Even buiten eventuele jongere kindjes)
L2014 & H2017
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 10 Mei 2016 17:45

Re: Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

Als een kind 4 is is het nog niet leerplichtig, dus kun je nog buiten de schoolvakanties weg.

Maar dat was je vraag niet, maar ik heb geen tips voor een bestemming, zou zelf naar iets kijken wat in het hoogseizoen te duur is en buiten de valanties betaalbaarder.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 10 Mei 2016 17:47

Re: Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

Dan zou ik voor een land kiezen waar het qua seizoen niet zo goed weer is rond de zomer (door bijvoorbeeld het regenseizoen). En waar je dus in de zomer minder snel heen zou gaan.
<<

Anoniem171

Bericht 15 Mei 2016 19:53

Re: Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 25 Sep 2016 20:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem162

Bericht 17 Mei 2016 17:39

Re: Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

Wij hebben gekozen voor Amerika. We zijn net terug.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 17 Mei 2016 21:20

Re: Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

Ik zou kiezen voor je eigen droombestemming. Of iets met bv een evenement dat valt in een periode dat je nu nog kunt doen maar later niet meer omdat je dan gebonden bent aan schoolvakanties. Ik denk dat je kind het sowieso wel naar zijn zin zal hebben. De meeste bestemmingen en soorten reizen zijn met 1 kind prima te doen ook al denk je dat dat lastig zal zijn. Dat wordt het vaak pas met meerdere kinderen of ook niet maar dan kun je bepaalde reizen in bepaalde periodes (regenseizoen/temperatuur) niet meer doen omdat je dan aan juli/augustus vast zit.

En stel dat je geld genoeg kunt sparen dan zou ik naar Nieuw-Zeeland gaan. Is een bestemming waar ik waarschijnlijk niet snel naar toe kan omdat ik vast zit aan de bouwvak. Dus als je in een andere periode kunt dan zou ik de kans pakken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Mei 2016 21:39

Re: Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

Ik denk naar de Antillen of naar de Verenigde Staten. Australië zou ik ook wel willen zien, al vind ik dat wel heel erg ver. Heel misschien ook Indonesië, hun oma is Indonesisch en geboren op Borneo, misschien wel leuk om te zien waar hun roots liggen. Als we extreem veel tijd en geld zouden hebben, misschien Australië met tussenstop in Indonesië. Maar zo lang en ver zie ik mezelf nog niet op vakantie gaan, al zouden we de mogelijkheid hebben. Ben niet zo'n reiziger, zie snel beren op de weg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Mei 2016 08:57

Re: Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

Ik zou gaan naar hetgeen wat boven aan mijn lijstje staat. Op dit moment is dat Japan. Maar als ik nog niet op Cuba geweest zou zijn, zou dat het worden.
Ook zou ik kijken waar je nog allemaal heen wilt en wat wel in de zomervakantie te doen. Amerika kun je bijvoorbeeld best in de zomervakantie doen en zou om de reden dus niet mijn prioriteit hebben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mei 2016 09:07

Re: Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

Ik zou naar iets gaan waar het in het zomerseizoen het niet bijster lekker weer is, maar daar buiten nog wel. Dus bijvoorbeeld naar Zuid Afrika, waar de seizoenen omgedraaid zijn, en dan in de winter gaan.
Let's discover the world together.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 19 Mei 2016 14:31

Re: Laatste jaar buiten schoolvakantie: welke bestemming?

Wij zijn tot nu toe elk jaar buiten de schoolvakantie gegaan in verband met het werk van mijn vriend. Hij heeft helaas enorme vliegangst, dus wij zitten vast aan een autovakantie. Wij kiezen dus voor dezelfde vakantielanden als waar we in het hoogseizoen heen zouden kunnen gaan (Frankrijk, Italië, Spanje, etc.), maar dan voor meer luxe. Zo hebben we dit jaar weer voor twee weken een mooie vakantievilla met privézwembad in de Côte d'Azur geboekt. Iets wat in het hoogseizoen flink boven ons budget ligt :wink:

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers