Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 14 Mei 2016 21:48

Re: Katten Topic <3

Vet cool Azi!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 14 Mei 2016 22:05

Re: Katten Topic <3

Maple schreef:
JustMeDaan schreef:Haha wij kregen gisteren bericht dat degene waar we de kittens gaan halen zich had vergist. Het is toch een vrouwtje en een mannetje. Najah dan maar snel laten helpen. En sowieso t mannetje eerst. Heb geen zin in eventueel gesproei in huis.

Een krolse poes is ook niet alles hoor :wink: Goeiedag zeg. Voelde me net een lustobject. Beest werd helemaal gek van elke aanraking die ze van ons kreeg, zelfs als we maar iets tegen d'r zeiden. En dan dat kabaal erbij...


Haha ja dat herken ik ook ja. Wij hebben altijd poezen gehad en niet allemaal geholpen. Dus dat gejank om aandacht als ze krols zijn vreselijk! En als je ze maar aankijkt inderdaad. Maar goed die laten dan zover ik weet geen rotzooi achter. En katers kunnen dat wel natuurlijk.

Ze zijn even oud ja dus ze kunnen tegelijk geholpen worden.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem273

Bericht 15 Mei 2016 08:51

Re: Katten Topic <3

Dankjewel! Ben er echt superblij mee, haha. Staat ook nog eens heel tof in ons huis :smile:
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 16 Mei 2016 08:28

Re: Katten Topic <3

Dolphinne schreef:En nu moeten ze ook weer de kattenbak gebruiken, maar eentje heeft een andere oplossing bedacht... :s.
Ze springt op het aanrecht, gaat in de wasbak zitten en laat het dan lopen...


Even inbreken in een topic waar ik ondanks mijn 3 katers nooit in meeschrijf. Dolphinne, je geeft al de Urinary zag ik ergens. Nu is een van de symptomen van opkomend blaasgruis dat katten plassen op koele plekken vanwege de pijn en het branderige gevoel. De wasbak is zo'n plek. Zodra wij weer urine in de wasbak vinden weten wij alweer hoe laat het is namelijk. Ondanks het dieetvoer trouwens, dat geven wij ook standaard. Gewoon iets wat me opviel, misschien is het niks en anders scheelt het een spoedritje da.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Mei 2016 18:20

Re: Katten Topic <3

Kwijlt jullie kat wel eens? Die van mij sinds gister. Hij eet en drinkt verder goed, wil spelen en laat in zijn bek kijken... Heb net de spoeddienst van de dierenarts gebeld, maar zij maakte zich niet direct zorgen. Of zou hij gewoon zo relaxed liggen knorren dat ie er plasjes van gaat kwijlen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem281

Bericht 16 Mei 2016 18:22

Re: Katten Topic <3

Ja, ik heb er eentje die kwijlt echt heel veel als ze lekker ligt en geaaid wordt. Zoveel dat mijn kleding nat wordt als ze schoot ligt. De kater van m'n moeder doet het ook, maar die heeft ook een overbite, dat kan ook nog meespelen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Mei 2016 18:34

Re: Katten Topic <3

Hij werd niet geaaid, maar lag gewoon voor het raam. Volgens mij heeft ie geen overbite, als ik zijn lippen optrek zie ik een mooi gebitje (voor zo ver ik er verstand van heb). Hij wilde nu weer naar buiten. Misschien maak ik me ten onrechte zorgen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem185

Bericht 16 Mei 2016 19:27

Re: Katten Topic <3

Onze vorige deed dat ook super veel en die we nu hebben ook. Zal wel normaal zijn. Of ik heb steeds misbaksels.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 16 Mei 2016 20:40

Re: Katten Topic <3

Pleun schreef:
Dolphinne schreef:En nu moeten ze ook weer de kattenbak gebruiken, maar eentje heeft een andere oplossing bedacht... :s.
Ze springt op het aanrecht, gaat in de wasbak zitten en laat het dan lopen...


Even inbreken in een topic waar ik ondanks mijn 3 katers nooit in meeschrijf. Dolphinne, je geeft al de Urinary zag ik ergens. Nu is een van de symptomen van opkomend blaasgruis dat katten plassen op koele plekken vanwege de pijn en het branderige gevoel. De wasbak is zo'n plek. Zodra wij weer urine in de wasbak vinden weten wij alweer hoe laat het is namelijk. Ondanks het dieetvoer trouwens, dat geven wij ook standaard. Gewoon iets wat me opviel, misschien is het niks en anders scheelt het een spoedritje da.


De kat die dit nu deed is een andere dan die met blaasproblemen.
En nu ze naar buiten mag gaat ze ook weer in de tuin zitten.
Ik denk eerder dat ze het niks vond om de kattenbak te moeten delen.

Maar bedankt voor je berichtje! Wist ik niet, dus ik zal het voor de zekerheid in de gaten houden!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Mei 2016 20:53

Re: Katten Topic <3

Hoeveel bakken heb je dan? Een bak voor twee is te weinig. Altijd eentje meer dan het aantal katten dat je hebt heb ik geleerd. Wij hebben dus drie bakken. Waarvan er twee behoorlijk gebruikt worden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Mei 2016 23:50

Re: Katten Topic <3

We hebben inderdaad te weinig bakken voor het aantal katten, maar dat is ook omdat ze hem normaal nooit gebruiken als ze naar buiten kunnen.
Alleen met oud en nieuw als ze een dag binnen moeten blijven of zoals nu met een verhuizing.

En daar koop ik dan niet 3 extra bakken voor.

In ons vorige huis stond de bak er wel altijd omdat we geen luikje hadden. Maar hij werd toen zeer sporadisch gebruikt. (Misschien eens per maand).
Nu staat de bak buiten in de tuin sinds we weer een luikje hebben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mei 2016 09:35

Re: Katten Topic <3

Eén bak meer dan dat je katten hebt? Onze arme katten dan, die doen al jaren samen met één bak. Gaat altijd prima. Waarom is dat niet goed dan? De afgelopen maanden hebben ze ook nog eens alleen maar binnen gezeten. We (nouja, we, mijn man eigenlijk) scheppen de drollen er altijd uit en verschonen hem wekelijks.

Ik kom hier even een foto-update plaatsen van onze katten. Vorig jaar zomer is onze lieve poes Saartje doodgereden en sinds oktober hebben we een nieuwe poes, Fien. Afgelopen vrijdag is Fientje gecastreerd, maar ze heeft er volgens mij helemaal geen last van gehad gelukkig :)
*weg*

Sinds een paar dagen gaat Willem wel eens naar buiten (Fien nog niet omdat ze nog maar net geopereerd is). Best eng vind ik het, omdat we een paar maanden terug verhuisd zijn binnen hetzelfde dorp. Ik ben toch een beetje bang dat hij naar het verkeerde huis gaat lopen. Gisteravond kwam hij maar niet terug, uiteindelijk stond hij pas om kwart voor 5 vanmorgen voor de deur. Brr, vind het echt eng. We zijn wel van plan een kattenluikje aan te schaffen dus dan kan hij gewoon lekker zelf naar binnen komen als hij laat thuis is :wink:
Wat voor kattenluikje hebben jullie? Ik ben zo bang dat ik straks niet meer weet of de katten nou binnen of buiten zijn. Hoe houden jullie dat in de gaten?
Laatst gewijzigd door Elliot op 01 Jun 2016 13:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Mei 2016 09:39

Re: Katten Topic <3

Omdat sommige katten niet samen willen doen. Of omdat de bak te snel vies is met 1 bak en 2 katten. Onze katten zijn veel binnen. Wij hebben ook geen luikje, want dat kan niet bij onze deuren.

We waren er eentje wel kwijt laatst. Was hij opgesloten in de schuur van de buren. Gelukkig antwoordde hij steeds met een zielig miauwtje als we riepen, daardoor konden we hem vinden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem281

Bericht 18 Mei 2016 09:41

Re: Katten Topic <3

Ik tik 'per ongeluk' tegen een voerschoteltje :smile: Dan weet ik snel genoeg of ze binnen zijn of niet haha.

Wij hebben trouwens zo'n kattenluikje met een magneetje, omdat we nogal een populaire hangout zijn voor katten, schijnbaar. Met 't mooie weer had ik de deur openstaan en er kwamen binnen een half uur al 2 vreemde katten binnen! Mormels.

Oh en wij hebben geen kattenbak.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 18 Mei 2016 12:36

Re: Katten Topic <3

Wij halen vrijdag onze Freddy op. Een kitten van 6 week... Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, ook met de kinderen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 18 Mei 2016 12:45

Re: Katten Topic <3

Wat een schatjes Eliott! Ook zo snoezig dat ze samen liggen, deden mijn katten dat maar!
AfbeeldingAfbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 18 Mei 2016 18:58

Re: Katten Topic <3

Kwak schreef:Wij halen vrijdag onze Freddy op. Een kitten van 6 week... Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, ook met de kinderen.

6 weken? Is dat niet een beetje te vroeg om bij de moederkat weg te gaan?

Zaterdag gaan we de onze eindelijk halen. Dan ruim 9 weken oud. Als het goed is zindelijk en eten gewoon voer.
Nog geen namen echter.
Hier komt er ook gewoon 1 kattenbak voor 2. Vaak eruit scheppen. We hebben een bak met 2 onderbakken en soort zeefbak erin. Dan kan je het vuil eruit zeven en het schone valt terug in de bak.
D. 💙14-01-2019💙
<<

anoniem213

Bericht 18 Mei 2016 19:02

Re: Katten Topic <3

Kwak schreef:Wij halen vrijdag onze Freddy op. Een kitten van 6 week... Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, ook met de kinderen.

Kittens mogen niet voor de zeven weken bij de moeder weg. Ben je daarvan op de hoogte?

Wanneer een kitten bij de moeder vandaan halen?

Maar is dat wel zo verstandig? Wat bepaalt of een kitten bij zijn moeder weggehaald mag worden? En mag je volgens de wet eigenlijk wel een kitten van 6 weken bij zijn moeder, broertjes en zusjes weghalen?

Om met dat laatste te beginnen: Nee dat mag niet! Kittens jonger dan 7 weken mogen niet van de moeder gescheiden worden. Dit is wettelijk verboden, omdat we zeker weten uit allerlei onderzoeken dat dit schadelijk is voor het kitten. De moeder van Jantje begaat dus een overtreding als ze kittens van nog geen 7 weken oud aan je meegeeft en jij als nieuwe eigenaar ook, door zo'n kitten aan te nemen.

https://www.petsplace.nl/kitten-kopen-leeftijd
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 18 Mei 2016 21:44

Re: Katten Topic <3

O, echt? Dat wist ik niet...
Ik zal even contact opnemen met de mevrouw
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2016 00:35

Re: Katten Topic <3

Kwak schreef:O, echt? Dat wist ik niet...
Ik zal even contact opnemen met de mevrouw

Dat is denk ik een goed plan. Ook beter voor je kitten. Leuke naam krijgt hij trouwens!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 11 Jun 2016 11:25

Re: Katten Topic <3

Wij willen wellicht een kat in huis halen, maar we vroegen ons af hoe anderen dat doen.
Zijn er hier mensen die werken en één of meerdere katten hebben?
Zijn ze dan buiten of in huis?
Hoe doe je dat met vakantie?
Wat voor dingen heb je voor de kat in huis gehaald?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Jun 2016 11:35

Re: Katten Topic <3

Ik heb twee katten en we werken allebei. Ze zijn binnen wanneer we niet thuis zijn of langer dan twee uur weg gaan.
Ik heb een krabmeubel, drie kattenbakken, drie ligkussens, een grote en kleine krabpaal en veel frutsels om mee te spelen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem281

Bericht 11 Jun 2016 11:40

Re: Katten Topic <3

Wat leuk, KOL, een kat! Zo gezellig :D Waar zitten jullie aan te denken? Een asielkat? Of een kitten? Via een stichting?

Wij werkten allebei fulltime toen we vier katten in huis namen. Één oudere kater, geadopteerd via zo'n stichting die Griekse straatkatten redt en 3 kittenmeisjes, alle drie uit een ander nest.

Toen de kater kwam zat ik thuis met zorgverlof voor m'n vader, zodat hij rustig kon wennen. Paar weken later kwam 't eerste kittenmeisje erbij, toen hebben we een paar dagen vrij genomen, weer om te laten wennen. Twee weken daarna had ik vakantie en kwamen de andere twee meisjes! Ze moesten allemaal minstens 6 weken binnen blijven voor ze in de tuin mochten en gelukkig hebben wij muren i.p.v. houten schutting, dus ze bleven ook nog een poosje echt ín de tuin.

Ik heb ze toen veel gelokt met snoepjes, zodat ze het leuk vonden weer thuis te komen haha en uiteindelijk zijn ze gegaan waar ze willen en komen ze - in principe - allemaal weer netjes elke avond thuis. Nu zijn de meisjes 2 en de kater is 4 jaar oud en 't zijn niet echt binnenkatten, maar ook geen zwervers! Eentje komt amper de tuin uit, de andere gaan wel verder weg, maar liggen net zo lief binnen en komen op ons geroep af als ze wel buiten zijn.

Toen we de beslissing namen om katten te nemen, hebben we een kattenuitzet geregeld; voerbakjes + voer, waterfonteintje, kattenbakken + grit, speeltjes + snoepjes, een krabpaal, halsbandje en adreskokertje. Ik ben voor ze het huis in kwamen, gelijk langs de DA geweest, om ze te laten nakijken en ontvlooien e.d. indien nodig. Ehm even denken.. Oh ik heb mandjes voor ze en dekentjes om op te liggen :) Verder weet ik even niet.

Oh met vakantie komt m'n moeder langs om ze eten te geven en even wat aandacht te geven. Als zij niet kan, doet een vriendin dat of m'n broertje en schoonzusje verblijven in ons huis tijdens onze vakantie.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 11 Jun 2016 13:59

Re: Katten Topic <3

Wij hebben er 2 uit hetzelfde nest. We werken beide fulltime en als wij werken zijn, zijn ze binnen. Ze mogen sowieso van ons nog niet naar buiten. Eerst alle entingen moeten ze hebben ivm ziektes. Echt buiten mogen ze pas als ze geholpen zijn. Dus eventueel buiten de muren van de tuin. We hebben nu tuigjes voor buiten. Halsbanden met adreskokertje. 2 kattenbakken met goed grit. Een krabpaal van een ruime meter met plateautjes en bedjes en muisjes eraan. 2 voerbakken en voor water en brokken en aparte voor zachtvoer en ze krijgen kattenmelk. Schepje om de kattenbak tussendoor leeg te scheppen. Een groot speelding met balletjes erin die lichtgeven die kan ook uitgebreid worden en andere speeltjes en balletjes. Vooral het speeltje met kattenkruid erin vinden ze geweldig. Worden ze helemaal gek van.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 11 Jun 2016 14:52

Re: Katten Topic <3

Bedankt voor jullie reacties!
Mijn man komt van een boerderij en daar hebben ze altijd katten gehad. Nu nog steeds trouwens. Dus hij is wel gewend aan katten. Zijn oom heeft ook een boerderij en heeft elk jaar kittens. Nu dus ook en hij zei dat we er maar mee naar huis moesten nemen. Nu zitten we daar dus over te denken, vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe jullie het aangepakt hebben. We hebben wel tuin, dus ze kunnen naar buiten als ze willen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers