Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 16 Mei 2016 12:21

Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Nooit gedacht een dergelijk topic te openen aangezien ik een hekel heb aan strijken. Maar goed er is een kleine op komst, de eerste wassen zijn gedraaid en helaas komt het er hier niet kreukvrij uit, dit icm de hormonen dat alles "netjes" moet zijn ( heb ik normaal gesproken ook geen last van) lijkt het mij een goed plan om te investeren in een goede stoomstrijkijzer. :smile:

Dus lang verhaal kort, wie heeft er een stoomstijkijzer, zo ja welke heb je dan? En ben je er tevreden over?
<<

Anoniem161

Bericht 16 Mei 2016 12:40

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Ik heb er een. Volgens mij tefal. Het voordeel van deze is dat je hem vast kunt zetten op de bak. Hij kan dus niet eraf getrokken worden door kleine kindjes ;)
Volgens mij is tefal 1 van de weinige die dat heeft.
En ik kan hem altijd bijvullen.
<<

anoniem203

Bericht 16 Mei 2016 12:45

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Toevallig hebben wij er 3 weken geleden een gekocht omdat onze andere er na 10 jaar er mee op is gehouden. Ik twijfelde om er een met zo'n strijkstation te nemen maar voor die een keer in de week dat ik strijk vind ik dat onzin en ook gewoon een sta in de weg dan. Ik strijk namelijk alleen de kleding van de kinderen en verder niks. Wij hebben voor deze gekozen omdat die goede reviews had, een lange snoer heeft en vergeleken met vele andere niet zo zwaar is. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over.

http://www.tefal.nl/Strijken/Stoomstrij ... 1830005317

Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Mei 2016 13:45

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Ik heb er al jaren 1 die ik ooit voor 10 euro heb gekocht. Doet het voor mij prima, overhemden van mijn vriend worden er glad mee. Hij kan ook stomen, maar eigenlijk heb ik dat nog nooit gebruikt.
Voor mij is het dan ook een overbodige functie! Heb je nu wel een stoomstrijkijzer of strijk je uberhaupt niet?
08/2018
05/2021
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mei 2016 14:01

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Ik heb er vorige maand 1 gekocht, of eigenlijk heeft mijn vriend de eerste de beste opgepikt in een winkel waar hij toch langskwam. Ik vind het wel fijn, m'n vorige had geen stoomfunctie en ik gebruik het nu wel. Maar volgens mij komt het allemaal niet zo nauw hoor, die van ons kostte denk ik 20 of 30 euro ofzo.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 16 Mei 2016 16:42

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Bedankt voor de tips! Ik strijk heel weinig, af en toe een shirt,polo,blouse. Geen wasmanden vol. Nu zijn het vooral de lakentjes,hydrofielen ed. Al vraag ik me af of dat zo blijft na de bevalling.

Ava die van jou staat niet op zo'n apparaat, weet iemand het verschil daarmee?

Elisa, dat klinkt ook wel handig! Heb je eventueel het typenummer?
<<

Anoniem161

Bericht 16 Mei 2016 16:56

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Hydrofiele doeken moet je niet strijken. Dan vangt het minder vocht op. Ik strijk ze maar 1 keer in de 5 keer wassen ofzo?
Als je weinig strijkt, zou ik zonder station kopen maar een gewone zoals het plaatje hierboven. Is het geld niet waard dan.
Ik strijk heel veel, shirtjes; blouse; broek; kleding zoon; zakdoeken en theedoeken. Dan is het makkelijk maar met een beetje, nee dan pak ik eerder die andere, is sneller warm.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 16 Mei 2016 18:24

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Ik heb een simpele met stoomfunctie een keer bij gamma gekocht in de aanbieding. Gebruik de functie niet eens altijd, maar het is voor sommige dingen wel handig. Ik strijk zo min mogelijk, dus wilde ook geen extreem duur apparaat voor de weinige was die ik strijk. Ik heb trouwens ook een losse, dus zonder station eronder. Heb hem nu al een aantal jaren en bevalt prima. Misschien dat het voor als je wel veel en graag strijkt nog fijner is om een luxer apparaat te nemen, maar ik mis niks voor mijn gevoel.
<<

anoniem203

Bericht 16 Mei 2016 18:47

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

SanFran schreef:Bedankt voor de tips! Ik strijk heel weinig, af en toe een shirt,polo,blouse. Geen wasmanden vol. Nu zijn het vooral de lakentjes,hydrofielen ed. Al vraag ik me af of dat zo blijft na de bevalling.

Ava die van jou staat niet op zo'n apparaat, weet iemand het verschil daarmee?

Elisa, dat klinkt ook wel handig! Heb je eventueel het typenummer?


Volgens mij heb je dan continue stoom. Hier moet je steeds een knop indrukken. Ik heb daar niet voor gekozen omdat ik 'm dus maar 1x in de week gebruik en zo'n apparaat neemt veel ruimte in beslag. Deze past precies in mijn keukenkastje ;)
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 17 Mei 2016 14:37

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Bedankt allemaal voor de tips!
Ik ga op zoek naar een strijkijzer met stoomfunctie zonder zo'n station.
Vind het wel zo fijn als de lakentjes kreukvrij zijn en de babykleertjes.
<<

Anoniem161

Bericht 17 Mei 2016 16:01

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Bij de blokker. Philips rond de 30 euro volgens mij.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6122

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Mei 2016 16:33

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Haha! Geen tips maar ik herken mezelf in je verhaal. Ik moest ook ineens alle babyspullen strijken toen ik zwanger was. Nu de baby er is blijkt ze toch even lekker te slapen onder ongestreken lakentjes dus strijkplank dient nu als bijzettafel en strijkijzer staat er voor de show; zoals het m.i. hoort. :smile:
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 17 Mei 2016 19:48

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Haha Sogood, ik denk dat het na de bevalling hier ook zo zal gaan. Ben al verbaasd over mezelf dat ik nu uberhaupt aan het strijken ben. Soms wel handig die hormonen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Mei 2016 20:10

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Ik strijk alles, ook hydrofiele luiers en monddoekjes. En ook ons beddengoed en.. eigenlijk alles. En dat gaat prima met eentje zonder station. Gaat echt prima.
R. 2013
D. 2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 18 Mei 2016 09:55

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Gadver. Had dit topic niet moeten lezen. Nu wil ik ook strijken maar dan alleen met een ijzer met zo'n station.

Heb er eens een mogen testen via zo'n programma van tefal. Het werkt wel als een trein.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 18 Mei 2016 10:04

Re: Tips gevraagd voor een stoomstrijkijzer.

Ik strijk ook veel en heb sinds een paar weken een strijkijzer met station.
Ding had ik jaren eerder moeten kopen!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers