Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 27 Mrt 2016 08:11

Re: Werk & studie biechttopic

Ik herken dit ook van mijzelf, wat mij helpt is sowieso het internet uitzetten, en een timer instellen voor bv. een kwartier. Daarna doe je vijf minuten iets anders, dan weer een kwartier studeren.. en al studeer je maar een kwartiertje. Beter dan niets. Je kan het :)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2016 19:40

Re: Werk & studie biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 30 Mrt 2016 23:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 30 Mrt 2016 20:57

Re: Werk & studie biechttopic

Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Is ook vervelend om te horen dat mensen zo over je functie denken. Als je je werk leuk vind - blijft vinden dan gaat het gevoel dat je nu hebt vast wel weer weg. En je kunt stom genoeg toch niet meteen iets aan die mening veranderen. Mijn werk wordt, vind ik, ook wel door sommige collega´s onderschat, er zijn genoeg anderen die wel door hebben dat er veel meer bij komt kijken. Ik weet inmiddels wel wat ik waard ben voor het bedrijf (helaas ook hier helaas niet merkbaar in salaris) dus maak me niet meer druk om die meningen en ik vind mijn werk gewoon zo superleuk dat ik ook niet iets anders zou willen doen. Toch even een :hug: want het is wel een vervelende situatie.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem170

Bericht 30 Mrt 2016 21:02

Re: Werk & studie biechttopic

Pff, ja ik kan me voorstellen dat dat inderdaad demotiverend werkt. Maar wie bedoel je precies met hogerop, want mijn ervaring is ook dat die echt geen idee hebben vaak wat er op de werkvloer speelt, werkdruk, taken etc. Ik vind dat het een taak is van je leidinggevende om je hierin te beschermen tegenover hogere management. Als je leidinggevende het was geweest die dat zei, nou dat vind ik persoonlijk echt vreemd. Zou dan wel de discussie aangaan, maar eigenlijk is je motivatie dan al wel toch als je door je eigen leidinggevende ook al niet meer gewaardeerd wordt in feite.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2016 21:41

Re: Werk & studie biechttopic

weg
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Apr 2016 11:16

Re: Werk & studie biechttopic

Weg
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Apr 2016 19:32

Re: Werk & studie biechttopic

Ik werk in de zorg en ik vind dat super super super leuk !!
Alleen ik heb moeite met poep.
Als patienten gepoept hebben verschoon ik ze natuurlijk maar ik heb daar zoveel moeite mee de laatste tijd zoals stiekem kokhalzen en gewoon echt heel vies vinden.

Ik werk al 10 jaar in de zorg maar het afgelopen jaar kan ik de geur niet meer verdragen het grootste probleem is de geur dan denk ik en hoe het eruit ziet.

Ik heb dit pas sinds mijn zwangerschap gekregen ongeveer een jaartje geleden.

Heeft er misschien iemand tips voor mij ?? Het werk zelf vind ik wel echt nog steeds heel erg leuk hoor.
Maar poep en kots en zweet de laatste tijd :palm: :palm: :palm: :palm:

Ik schaam mij echt diep !
<<

Anoniem161

Bericht 14 Apr 2016 01:49

Re: Werk & studie biechttopic

Wij hadden van die schuimbussen. Dat deden wij erop en dat hielp heel goed tegen de geur. Misschien is dat een optie? Ik weet niet in wat voor een setting je werkt maar het is echt fijn spul. Het poetst ook veel makkelijker.

Succes, lijkt me erg vervelend.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 14 Apr 2016 16:47

Re: Werk & studie biechttopic

Wij hadden dat ook van die bussen ik meen van tena. Heel goed spul rook meteen een stuk frisser.

Na afloop je handen wassen met tandpasta, dat vond ik ook altijd schelen. Wel vervelend dat je er zo'n last van hebt aangezien je er veel mee in aanraking komt.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 14 Apr 2016 17:46

Re: Werk & studie biechttopic

Ik haalde altijd even een babydoekje onder mijn neus langs.
<<

Anoniem161

Bericht 15 Apr 2016 04:58

Re: Werk & studie biechttopic

Haha die vind ik nu dus stinken en al helemaal de snoetenpoetsers.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Apr 2016 10:21

Re: Werk & studie biechttopic

Even zonder herkenbaar te zijn. Wat doen jullie in jullie team aan teambuilding en feedback? Bij mij op het werk is hier nooit tijd voor terwijl ik de laatste 3 maand merk dat er weinig vertrouwen is in het team. Ik wil dit aankaarten in de eerstvolgende vergadering en met een "plan" hiervoor komen.

Hoe werken jullie aan een prettige werkomgeving en goede collegiale band? Daarmee bedoel ik de band op professioneel vlak, dat je op elkaar kunt bouwen. Hoe kan ik dit bespreekbaar zonder mensen voor het hoofd te stoten?
<<

Anoniem161

Bericht 23 Apr 2016 12:06

Re: Werk & studie biechttopic

Hier was het 2 keer per jaar een teamuitje met eten. Bij vergaderingen werd er regelmatig een activiteit verzonnen.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 23 Apr 2016 16:18

Re: Werk & studie biechttopic

Wij doen niet speciaal iets om het teamgevoel te versterken, maar ik merk wel altijd dat bijvoorbeeld een personeelsuitje helpt. En dan ook echt iets actiefs (bijv karten, lasergamen, paintballen, klimmen, etc.)
Omdat het horeca is, gaan we ook wel eens met een paar collega's na de tijd de kroeg in, dat zorgt ook wel voor teamgevoel. Wat ook nog een optie is, is om energizers te doen. Misschien kan je daar eens op googelen? Ik heb daarover tijdens m'n opleiding een aantal lessen gehad (groepsdynamica) en er zijn hele simpele "oefeningen" die je kunt doen. Er is ook een boekje voor, maar weet niet precies de titel meer (was ook iets met energizers in de titel).
Voorbeelden: Een wandeling maken en daarna bespreken wat er gebeurde (wie nam de leiding tijdens het wandelen? Dat is wss ook een leidinggevend persoon op het werk, wie dwaalde af? etc.)
Een toast, waarbij iedereen iets positiefs noemt over het werk of een collega.
http://www.creatiefdenken.com/energizers.php
Etc.
Misschien zijn ze niet allemaal geschikt voor op de werkvloer (sommige zijn meer geschikt voor scholen/klassen) maar er zitten er vast tussen die wel leuk zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Apr 2016 18:27

Re: Werk & studie biechttopic

Weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 28 Apr 2016 21:38, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 28 Apr 2016 18:51

Re: Werk & studie biechttopic

Feedbackbiechtje, ik denk dat er hier een taak voor je leidinggevende is weggelegd. Hij/zij zou jouw collega rechtstreeks naar jou moeten verwijzen. Jullie hebben immers de afspraak gemaakt en je leidinggevende kan jouw collega daar best op wijzen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Apr 2016 18:59

Re: Werk & studie biechttopic

Weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 28 Apr 2016 21:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 28 Apr 2016 19:20

Re: Werk & studie biechttopic

Als je dit net hebt afgesproken zou ik zeker direct in gesprek gaan met je collega en hem of haar herinneren aan de afspraak en vragen waarom hij of zij het nu toch via de lg heeft laten lopen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Mei 2016 12:58

Re: Werk & studie biechttopic

Geen biecht maar ik wil graag anoniem jullie advies.
Ik ontvang een wajong uitkering en het is de bedoeling dat ik binnenkort weer ga werken (met hulp van een jobcoach), een hele tijd thuis gezeten door omstandigheden maar ik heb een wel een bijbaan gevonden en ik ga voor 2-3 uurtjes in de week post bezorgen. Geen loonheffing en ik verdien er tussen de 100,- en 150,- per maand mee, het is ook niet verplicht om dit door te geven aan de belasting maar moet ik dit dan wel of niet doorgeven aan het uwv? Aan de hand van de rekenhulp ga ik er niets op achteruit met mijn wajong + geen loonheffing maakt dat ik niet zeker weet of ik het door moet geven.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Mei 2016 13:00

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou het Uwv hier over bellen. Zij kunnen dit vast heel makkelijk achterhalen :)

♥♥
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 09 Mei 2016 21:55

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje met wajong en bijbaan; is er een reden dat je het niet door moet/mag geven aan de belastingdienst? Moet je geen zvw betalen? Ik ben niet bekend met jouw situatie, dus misschien hoeft dat niet omdat je een wajong hebt hoor :)
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 15 Mei 2016 11:01

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou het wel doorgeven aan het uwv of je jobcoach. Vriendin van mij werkte ernaast (zwart, dat dan weer wel) en is door iemand verklikt waardoor ze een boete heeft moeten betalen. Als ze het gewoon had vermeld had ze geen boete gekregen en zou ze boven een bepaald bedrag wat belasting afdragen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

iloverose

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:51

Bericht 15 Mei 2016 14:42

Re: Werk & studie biechttopic

Weg
Laatst gewijzigd door iloverose op 15 Mei 2016 15:12, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Mei 2016 15:01

Re: Werk & studie biechttopic

Goedemiddag
Ik werk al jaren bij een b. Akkerij in de winkel . Als de baas op vakantie gaat moeten wij extra werken . En dat vindt ik ook niet erg . Maar de baas zegt het altijd pas 1 dag van te voren . Toen ik nog geen kinderen had was dat nooit een probleem voor mij. Nu zij de baas gisteren dat ze dus vandaag op vandaag weg gaan . nu heb ik gezegt dat ze mijnu eigelijk voor het blok zet , want ik ben der van uitgegaan dat ik volgende week maar 2x hoef te werken en dan lekker lang weekendt . En ik zit nu ookmet oppas aangezien ik nu extra werken moet. IK. Heb tegen baas gezegt vindt het geen probleem om extra te werken maar wel dat ze het pas 1 dag van te voren zegen . De baas zei dat ik mij maar moet aanpassen . En dat ik maar moest werken . Maar dit is toch niet normaal . ik heb ook mijn eigen leven . Wat vinden jullie hier van ? En mag dit ook zo dat ik verplicht
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Mei 2016 18:50

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou je cao hier even op na slaan.
Maar zulke dingen horen naar mijn idee in overleg gedaan te worden.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers