Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Mei 2016 18:09

Re: Naai topic

Ik heb ook stof van de Kwantum, de goedkoopste van 2,50 per meter. Ik heb met beige ruitjes en sterren:-)
Ik zag nog meer leuke stoffen daar van 5 euro per meter maar wilde het eerst maar eens zo uitproberen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mei 2016 19:03

Re: Naai topic

Mien, gaaf die tent! Kun je die ook binnen zetten?

Goeie tip van de stof van de kwantum. Ga ik misschien ook wel eens kijken.

Ik heb vanmiddag in 20 minuutjes een legging in elkaar gezet terwijl m'n baby in de draagzak zat want die moest natuurlijk precies een half uur brullen op het moment dat ik haast had: we gingen op kraamvisite en ik wilde een setje kunnen geven.
Mutsje had ik al af, en nu dan samen met de legging als kraamcadeau voor een nieuw neefje dat gisteren geboren is.
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mei 2016 21:14

Re: Naai topic

Superleuk UN!

Ja hoor, de tent kan ook gewoon naar binnen.

Liadan, ja mijn stof was ook 2.50 bedenk ik me nu. Haha.
<<

Anoniem219

Bericht 04 Mei 2016 22:07

Re: Naai topic

Leuke tent Mien!


En leuk setje UN! Ik wil dat er ook een baby geboren wordt in mijn omgeving haha! Kan ik ook iets leuks maken!

Mijn jurk is af! Man wat ben ik trots :smile:
(Het lijkt blauw maar is mint groen!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 05 Mei 2016 07:29

Re: Naai topic

Ooh wat maken jullie toch een gave dingen!

Ik snap dat je trots bent op je jurk, hij is super leuk! Leuke stoffen ook, voorjaarsgevoel.
Zo een tipi lijkt mij zo leuk! Kan je hem ook makkelijk in elkaar vouwen ivm opruimen?
UN, wat een gaaf kraamcadeau, ook super snel gemaakt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Mei 2016 08:23

Re: Naai topic

Ik blijf met bewondering kijken naar jullie creaties!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem255

Bericht 05 Mei 2016 10:57

Re: Naai topic

Superleuk Aagje! Is het volledig tricot of heb je de rok van katoen gedaan? Is het een makkelijk patroon?

@ wolf: ja heel makkelijk zelfs. Je zet het zo opgevouwen in een hoekje of je legt het bovenop de kast. Echt ideaal.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 05 Mei 2016 13:19

Re: Naai topic

Hier ook aan het naaien geslagen.
Heb allemaal couponnetjes gekocht op de stoffenspektakel om dingen te proberen.
Heb nu bijna een tshirtjurk af en heb met Koningsdag oude shirts tot een shirt van de Nederlandse vlag gemaakt voor de jongens. Nu ga ik als ik thuis ben van vakantie een raglan shirt maken voor de jongens.

Leuk jurkje aagje!!
Mien leuk die tipi tent. StA ook op m'n lijstje.
Un: vi D dat z'n leuk broekje met mutsje!! Waar heb je dat patroon van beide vandaan? Leuk kraamidee voor m'n buurvrouw!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem219

Bericht 05 Mei 2016 13:28

Re: Naai topic

Mien schreef:Superleuk Aagje! Is het volledig tricot of heb je de rok van katoen gedaan? Is het een makkelijk patroon?



Hij is helemaal van tricot, en het boven lijfje is gevoerd. Het is heel makkelijk!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Mei 2016 13:39

Re: Naai topic

#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Mei 2016 17:26

Re: Naai topic

UN, wat een leuk cadeautje! Lief stofje en mooi gemaakt!

Aagje, superleuk! Welk patroon is dat?

Ik heb vandaag de tipi gemaakt, heeft heel wat uurtjes gekost, maar de kinderen zijn er heel blij mee (wel irritant om 'm boven goed genoeg vast te knopen zodat de stof niet gaat zakken, dat heeft me wel even tijd gekost):
Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 05 Mei 2016 18:39

Re: Naai topic

Liadan schreef:
Aagje, superleuk! Welk patroon is dat?




Leuk is di geworden liaden!

Het is de Solis van Sofilantjes
<<

Anoniem255

Bericht 05 Mei 2016 21:05

Re: Naai topic

Leuk Liadan!
Ik ga rubberen elastiekjes bovenin maken zodat de stof blijft hangen. Ik erger me er ook aan ;)

Vandaag heb ik van 10 lange broeken met gaten op de knieën, korte broeken gemaakt. Hoef voor mijn zoon dus niks meer aan korte broeken te kopen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Mei 2016 13:17

Re: Naai topic

Mien, slim idee van die elastiekjes, dat ga ik ook maar eens proberen. En goed bezig met broeken kort maken, ik heb er hier ook al tijden 1 klaar liggen maar heb steeds geen zin om eraan te beginnen.

Gisterenavond heb ik nog even een rokje gemaakt, het elastiek is zilver. En het patroon van de candy dress heb ik inmiddels overgetrokken en uitgeknipt, nu hopelijk deze week tijd en zin vinden om 'm in elkaar te zetten.
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 09 Mei 2016 12:54

Re: Naai topic

ik ben jaloers op jullie...
hier nog steeds last van de niet durveritis...

oh ja, en last van ongelijke lengte van broekspijpen :palm:
<<

Anoniem255

Bericht 09 Mei 2016 19:28

Re: Naai topic

Maar waarom wil je niet aan patronen beginnen dan?
Dat maakt het waarschijnlijk een stuk makkelijker om ergens aan te beginnen.
En heb je ook minder snel kans op ongelijke broekspijpen ;)

Ik heb een topje voor mijn dochter gemaakt.
Niet perfect, maar ook echt alles ging fout! Een naaimachine die er ineens mee ophield, naden al dicht gestikt die nog niet dicht moesten, ik had er zelf van alles aan veranderd t.o.v. het patroon waardoor ik echt veel zelf moest uitzoeken en dat ging niet helemaal van een leie dakje. Ook voor het eerst met paspel gewerkt. Maar goed, het is draagbaar en ik weet wat ik de volgende keer wel of niet moet doen :^^:

Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 09 Mei 2016 20:00

Re: Naai topic

Leuk topje Mien! En inderdaad, volgende keer weet je waar je op moet letten. Plus dat de 'foutjes' die er misschien nog in zitten vooral voor jou opvallend zijn, anderen zien dat waarschijnlijk niet eens.

Rokje is super leuk geworden Liadan, is je dochter vast heel blij mee. Tent is trouwens ook heel leuk. Heerlijk met dit weer om mee buiten te spelen.

Gewoon proberen Oreo, het ergste dat kan gebeuren is dat je een keer een stofje verprutst... Maar daar leer je alleen maar van en dan gaat het vast de volgende keer een heel stuk beter.

Volgens mij gaat onze kleine meid straks alleen maar Kiind jumpsuits dragen, blijf het zo'n leuk patroontje vinden en ik heb nog veel te veel schattige stofjes liggen. Vandaag deze afgemaakt:

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem255

Bericht 09 Mei 2016 20:18

Re: Naai topic

Liadan: Is dat zachte elastiek?
Ik heb het patroon van de Candy Dress ook bemachtigd :)
Ben heel benieuwd.

Fiwen: Maar ze zijn ook wel echt superschattig!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Mei 2016 10:32

Re: Naai topic

Wat een leuke dingen weer!
Ik twijfelde ook erg over het solis patroon, maar wil eerst de semper sweater nog maken, dat patroon heb ik al gekocht. Die kan ook als jurk met korte mouwen.


Hier ook eindelijk weer aan de slag geweest.
Vorige week toch de bestelling op tijd af gekregen en nu maar eens begonnen met zomerkleding voor de kinderen.
Door het plotselinge warme weer kwam ik er achter dat dochter maar erg weinig zomerkleding heeft.

Deze dus gisteren gemaakt en ik denk dat ik er hier nog wel meer van ga maken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Mei 2016 15:09

Re: Naai topic

Leuk jurkje Dolphine, heerlijk zomers. Staat haar ook echt heel leuk.

Ik heb vandaag een jurkje gemaakt. Heb een flinke stapel babykleertjes gekregen van een moeder van een klasgenootje van J dus als bedankje dit jurkje gemaakt voor haar dochtertje van 1,5.

Afbeelding

En 2 lakentjes voor de baby. Heel simpel maar vind ze zelf heel schattig geworden. Meteen bedje opgedekt om het complete resultaat te zien :angel:
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem219

Bericht 11 Mei 2016 22:09

Re: Naai topic

Dolphinne schreef:Wat een leuke dingen weer!
Ik twijfelde ook erg over het solis patroon, maar wil eerst de semper sweater nog maken, dat patroon heb ik al gekocht. Die kan ook als jurk met korte mouwen.




Deze heb ik ook gemaakt! Als jurk met korte mouwen en capuchon
<<

Anoniem219

Bericht 13 Mei 2016 14:49

Re: Naai topic

Ik heb deze gemaakt van de week. De top van de solisjurk met het liv rokje maakt samen weer een jurk! :)

Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 14 Mei 2016 09:21

Re: Naai topic

Fiwen, wat een lief cadeau, daar was ze zeker wel blij mee? En die lakentjes, zo mooi!

Aagje, wat een leuke jurk! En jouw dochter staan toch weer andere kleuren dan mijn dochter met haar rode haren. Mooi staat het haar, dat wit en blauw. Mijn dochter kan veel wit niet goed hebben, dan lijkt ze nog witter dan ze al is.
<<

Anoniem219

Bericht 14 Mei 2016 10:12

Re: Naai topic

Wat grappig liaden! Misschien is het haar van jou dochter ook nog wel rooier als dat van mijn dochter. Volgens de kapster is het haar van mijn dochter nu champagne met rode plukken haha... Oke prima :smile:
Iets wat mijn Dochter dus niet kan hebben is geel... Tenminste niet zo goed
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 14 Mei 2016 11:40

Re: Naai topic

Haha, dat vind ik bij mijn dochter nou juist weer wel leuk staan:-) Wel hardgeel, zachtgeel vind ik ook niet zo.
En haar haar is maar net hoe het licht erop valt. Soms lijkt het heel rood, soms meer blond en vaak er tussenin.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers