Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hooikoorts en medical tape

<<

Anoniem184

Bericht 29 Apr 2016 21:39

Hooikoorts en medical tape

Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het, of zou het meer een soort placebo-effect zijn?

Ik heb weer enorme last van m'n ogen en neus door hooikoorts en wil dit nu eens gaan proberen. Alleen snap ik echt niet hoe dat nou kan en werkt, je krijgt twee keer een week lang tape op je rug geplakt en dan zou je zomaar voor de rest van het seizoen klachtenvrij kunnen zijn. Hoe dan..? Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen. Wie heeft dit gedaan en had je er baat bij? Het hele seizoen?
<<

Zero

Bericht 30 Apr 2016 01:00

Re: Hooikoorts en medical tape

Voor mij werkt het, dit is het tweede seizoen dat ik het laat opplakken.
Ik ben inmiddels 2 x ingetaped (tape blijft 2-4 dagen zitten, soms iets langer) en ik ga het nog min 1 x doen. Vorig seizoen heb ik 3 x tape op gehad.
Niet twee weken achter elkaar, zat soms bijna een maand tussen maar wel in het begin van het seizoen gedaan (ben nu in maart al begonnen)

In de periode dat het écht heel erg was met pollen helpt het niet echt, maar in 'normale' omstandigheden had ik bijna/geen last meer. Ik heb zelfs gewoon in de lente midden in het bos op een grasveld gezeten.
Hoef ik normaal niet te proberen.

Dus ja, voor mij helpt het echt. Helemaal klachtenvrij ben je niet na één keer plakken, en ik ben ook niet het hele seizoen klachtenvrij, maar het is voor mijn gevoel 80% minder erg dan dat het was.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Apr 2016 08:46

Re: Hooikoorts en medical tape

Ik heb het afgelopen donderdag laten zetten op aanraden van sarah1985 en ik moet echt toegeven dat het werkt. Ik geloofde er niet zo in en liet het zetten onder het mom van 'baadt het niet dan schaadt het niet', omdat ik vanwege de zwangerschap geen medicatie mag slikken (die werkt). Maar sinds het erop zit heb ik geen loopneus meer en kan ik 's nachts slapen zonder te snurken omdat mijn neus continu verstopt zit. Ik ben er echt blij mee, wat een verademing!

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Apr 2016 08:56

Re: Hooikoorts en medical tape

Dat klinkt ideaal!
Waar laten jullie dat doen?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Apr 2016 08:57

Re: Hooikoorts en medical tape

Ik heb het bij de fysio laten doen. Zij gaf aan dat het er een week op mag blijven zitten en als ik merk dat het helpt moet ik de volgende keer mijn man meenemen zodat hij het kan leren. Dan kan hij me gewoon de rest van het seizoen tapen.

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Apr 2016 09:11

Re: Hooikoorts en medical tape

Top! Daar ga ik eens achteraan bij de fysio hier :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem201

Bericht 30 Apr 2016 09:28

Re: Hooikoorts en medical tape

Ik heb het sinds donderdag erop en tot heden ben ik heel tevreden. Ik heb woensdag echt op zijn minst 150x geniest. Afgrijselijk en zo vermoeiend. En sinds donderdag is dat aanzienlijk afgenomen.
<<

Anoniem184

Bericht 30 Apr 2016 11:34

Re: Hooikoorts en medical tape

Tot nu toe alleen maar positieve reacties dus :) ik stond er nogal twijfelachtig tegenover dus m'n vriend (hij vond het ook maar raar klinken) heeft een kennis die fysio is gebeld, die kende het begrip medical taping ook, maar medical tape als remedie voor hooikoorts, daar had hij echt nog nooit van gehoord. Maar misschien dat ik dan toch maar eens de fysio ga bellen, er zit er hier eentje in de buurt die dit aanbrengt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Mei 2016 07:06

Re: Hooikoorts en medical tape

Het helpt echt. Ik heb het vorig jaar gedaas. Door een tip hier en heb dat jaar amper last gehad geen medicijnen gebruikt dat jaar terwijl ik anders van april tot oktober medicijnen gebruik en vaak niet eens goed helpen.

Ik vond het ook raar tape voor hooikoorts maar had zo iets beter tape dan alle troep aan medicijnen. En ik heb echt alles geprobeerd ook om preventief er vanaf te komen.

Ik had vorige week weer wat last van mijn ogen en beetje niezen dus heb weer tape gedaan en de jeuk in de ogen is nu ook weg. Dus ik ben blij eindelijk normaal naar buiten

Dus gewoon doen maple
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 05 Mei 2016 22:16

Re: Hooikoorts en medical tape

Ik heb dinsdagavond een afspraak! Ik hoop dat het helpt. Heb momenteel echt vreselijke last, vooral van m'n ogen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 05 Mei 2016 22:48

Re: Hooikoorts en medical tape

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Zelf toch behoorlijk sceptisch maar ik ben het wel aan het overwegen op het moment.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mei 2016 08:46

Re: Hooikoorts en medical tape

Mijn tape is er nu af en er stroomt meteen weer water uit m'n neus en ogen. Ik ga het vanavond opnieuw plakken, ik mis het :laughcry:

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mei 2016 10:05

Re: Hooikoorts en medical tape

Heeft dus wel geholpen elliot?
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 13 Mei 2016 15:25

Re: Hooikoorts en medical tape

Heel bizar en geen idee hoe het nou precies kan, maar het lijkt te werken! De tape zit er sinds dinsdag op, de fysio zei dat het effect wel moest opbouwen en dat je niet meteen volledig klachtenvrij bent. De dag erna had ik amper tranende ogen. Gisteren nog wel een klein beetje tranende ogen maar nog steeds geen jeuk. En vandaag ga ik voor het eerst met droge en niet-jeukende ogen over straat! Ook qua kriebelende en snotteren merkte ik al snel effect. De tape zit er nog keurig op, en eind volgende week gaat ze het nog een keer overnieuw plakken en dan gaat ze bij m'n sleutelbeen ook tape doen. M'n astma kwam ter sprake en die tape bij je sleutelbeen schijnt dan weer goed te werken op de ademhaling.
Ik had alleen op mooie roze tape gehoopt, maar ik kreeg huidskleur :P
<<

Anoniem201

Bericht 13 Mei 2016 19:47

Re: Hooikoorts en medical tape

Elliot schreef:Mijn tape is er nu af en er stroomt meteen weer water uit m'n neus en ogen. Ik ga het vanavond opnieuw plakken, ik mis het :laughcry:


Dit heb ik dus ook. 5 dagen geen last van en de tape gaat af en krijg direct weer klachten. Wel in mindere mate dan normaal, maar de klachten nemen direct toe.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 13 Mei 2016 20:50

Re: Hooikoorts en medical tape

Ik krijg het volgende week. Ben ook heel erg benieuwd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers