Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vanaf prijs/inschrijving huis

<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 10 Mei 2016 21:26

vanaf prijs/inschrijving huis

Iemand ervaring met een vanaf prijs ?
Hoeveel heb je uit eindelijk ''meer'' geboden ?

Of heb heb je ervaring met een inschrijving van een huis (koophuis)
Hoeveel was je eerste bod ? en heb je daarna nog een bod kunnen doen ?

Of juist andersom ...heb jij je huis te koop staan met een vanaf prijs en hoeveel heb je er voor gekregen ?

Alle tips/informatie is welkom
<<

Anoniem236

Bericht 11 Mei 2016 05:56

Re: vanaf prijs/inschrijving huis

Wij hadden ons huis te koop staan met een vanaf prijs.
Toch was het eerste bod van de kopers onder die vanaf prijs. Makelaar heeft ze toen nogmaals uitgelegd wat een vanaf prijs inhield. Toen de vanaf prijs gekregen. We hadden waarschijnlijk nog wel meer kunnen krijgen, maar we hadden al een overeenkomst met de koop van een nieuw huis.
<<

Anoniem166

Bericht 11 Mei 2016 07:45

Re: vanaf prijs/inschrijving huis

Wij hebben een vanafprijs gehanteerd die € 5.000 boven het bedrag lag waarvoor we de woning wilden verkopen. De makelaar vertelde dat de meeste mensen er namelijk toch onder bieden. De koper bood uiteindelijk € 10.000 onder de vanaf-prijs. Toen hebben wij geantwoord wat het bedrag was wat wij wilden ontvangen en als hij daarmee niet akkoord ging, dan niet. En daarmee ging de koper akkoord. Was allemaal binnen 5 minuten geregeld, maar het was wel een zakelijke koper die het huis kocht voor de verhuur, dat maakt de onderhandeling wel anders.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 11 Mei 2016 07:58

Re: vanaf prijs/inschrijving huis

Ik zie eigenlijk steeds vaker huizen te koop staan met een vanaf prijs. Waarom is dat?
Ik denk dan altijd de potentiele koper die bied toch wat hij of zij het huis waard vindt?
Het komt mij een beetje hebberig over als er een vanaf prijs staat, zo van, nou voor minder hoef ik het huis niet te verkopen hoor!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 11 Mei 2016 08:13

Re: vanaf prijs/inschrijving huis

Bij ons is dat op advies van de makelaar gegaan.
Op funda trokken wij zo ook een groter publiek, maar dat ligt echt aan de vraagprijs.

En inderdaad, voor minder deden we het niet. Wij zijn toch degene die elke euro die minder geboden werd moest ophoesten (restschuld) dus onder de vanaf prijs hadden we ook niet verkocht.

Maar of het een goede constructie is weet ik niet. Nu werd er alsnog onderhandeld over schilderwerk, oplever datum etc.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 11 Mei 2016 17:53

Re: vanaf prijs/inschrijving huis

Wij willen nu een bod gaan doen dat 5000 boven de vanaf prijs. Is dit wel slim ? Mijn vriend wilt zo graag het huis en is zelfs bereid 10.000 meer te bieden. Nou sorry gaat mij te ver. Er zijn dus meer gegadigde en het huis is helemaal af je kan er zo in.
We zitten dus nu in zo"n inschrijvings proces.
Wat is slim/reëel/verstandig ?
<<

Anoniem236

Bericht 11 Mei 2016 21:18

Re: vanaf prijs/inschrijving huis

Hoeveel meer gegadigden zijn er? Weet je dat?
Als er een andere koper is dan zou ik 5 doen, maar als het er 3 of meer zijn dan zitten ze al snel aan de 5000 hoor. Denk ik zo.

Het is echt wat jullie het waard vinden, wat je kan lenen, wat het doet met je maandlast, en wat het huis ook waard is volgens een taxateur.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Mei 2016 14:37

Re: vanaf prijs/inschrijving huis

We hebben 6500 meer geboden ...maar helaas. :(
We zaten dan al redelijk aan ons max.
En ik vind het echt te gek voor woorden om 8000 a 10.000 meer te bieden als de rest van de postcode gewoon voor de vanaf prijs is verkocht of lager dan de vanaf/vraag prijs (info kadaster).

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron