Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 15 Okt 2013 18:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh kindje Jezus is leuk!
Ik had via de site van boekenvoordeel het boekje aapjes en kleine knuffels besteld, dacht ik. Maar door een foutje op de site hebben ze nu het boekje gelukspoppetjes gestuurd. Morgen maar even bellen dus.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 15 Okt 2013 20:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Grappig Rush, ik ben ook eerst begonnen aan jezus en de kribbe. Heb jij ook het gevoel dat de kribbe niet helemaal mooi "valt"? Ik heb er zelfs twee gehaakt omdat ik dacht dat ik een foutje had gemaakt.. Nu heb ik jezus in de kribbe en maria af. Van Jozef moet ik nog 1 arm....
<<

Anoniem12

Bericht 15 Okt 2013 20:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja dodo, de kribbe zwabbert wat naar mijn idee haha.
<<

Anoniem273

Bericht 15 Okt 2013 20:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Angela, nee, nooit meer iets gehoord helaas. Ook niets ontvangen. Maar burgemeester Nicky heeft contact met mij opgenomen hierover en probeert nu contact te krijgen met VC. Ik kijk nog steeds elke dag hoopvol in de brievenbus :laughcry:

Mijn moeder heeft een col voor me gehaakt, okergeel. Ben erg benieuwd hoe -ie geworden is :) Zaterdag ga ik naar haar toe.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 15 Okt 2013 20:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Gelukkig ligt er heel mooi stro in de kribbe :thumbup:
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 15 Okt 2013 21:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Azi wat ontzettend jammer dat je niks meer hebt gehoord van de hoesjes, hoop dat je ze ooit nog krijgt. Wel een vaag iets zo.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 15 Okt 2013 21:58

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Erg leuk Rush! Hoe maak je zulke oogjes? Ik weet nooit zo goed hoe ik dat mooi afgewerkt krijg. Maak je ze al voordat je het opvult of als laatst?
<<

Anoniem12

Bericht 15 Okt 2013 22:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Als laatste als alles klaar is. Dit zijn gewoon 2 streepjes zoals in het patroon staat. Ronde oogjes borduren is bij mij ook nooit echt een succes geweest haha.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 16 Okt 2013 06:19

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oke, maar hoe zorg je ervoor dat dat mooi afgewerkt is? Ik snap niet zo goed hoe je ervoor zorgt dat je alleen het streepje (oogje dus) te zien krijgt en verder de draden niet. Hoe steek je je naald erin etc? Beetje simpele vragen misschien, maar krijg het nooit zo mooi als bij jou..
<<

Anoniem12

Bericht 16 Okt 2013 07:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Gewoon ergens insteken, maakt niet uit waar. Draad laten hangen waar je m erin gestoken hebt. Dan borduur je 2 oogjes en trek je de rest van het draad een paar keer door je haakwerk. Afknippen en dan het begindraad aan je naald en die ook door je haakwerk halen.

Zo hecht ik ook af. Hoe hecht jij dan af?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 16 Okt 2013 14:25

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben echt simpel denk ik, maar begrijp het niet haha. Op internet kon ik het ook al niet vinden.

Edit: heb wat geoefend. Wel op een andere manier dan jij beschreef, maar opzich kan dit denk ik ook wel. Foto hieronder is even proef balletje, is het wat?

Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 16 Okt 2013 14:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, ik weet ook niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen. Hoe hecht jij af dan?

Je steekt gewoon willekeurig je naald en draad in, borduurt 2 oogjes en dan heb je op 2 plaatsen uit je haakwerk een draad hangen. Die hecht je af door 'm een paar keer door het haakwerk te halen.

Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven hoor haha.
<<

Anoniem12

Bericht 16 Okt 2013 14:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hoe heb je dat proefbolletje gedaan dan? Want dat ziet er toch eigenlijk hetzelfde uit?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 16 Okt 2013 15:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het ligt ook niet aan je manier voor uitleggen hoor. Alleen wat bedoel je met afhechten door hem een paar keer door je haakwerk heen te halen?

Dat proefbolletje heb ik gedaan door draad in de steken, 2 oogjes maken, afknippen zodat je stukje draad overhoudt en dit draad door mijn haakwerk halen zodat het restantje draad ergens in de vulling zweeft.. niet echt de beste manier maar wist het nog niet zo goed.

Maar ik heb het priegelwerkje maar even aan de kant gelegd. Ga morgen verder met mijn Sintje, ga zo gewoon wat granny's maken. Kan mij vandaag denk ik niet zo goed concentreren haha.
<<

Anoniem12

Bericht 16 Okt 2013 15:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Kaas schreef:Het ligt ook niet aan je manier voor uitleggen hoor. Alleen wat bedoel je met afhechten door hem een paar keer door je haakwerk heen te halen?

Dat proefbolletje heb ik gedaan door draad in de steken, 2 oogjes maken, afknippen zodat je stukje draad overhoudt en dit draad door mijn haakwerk halen zodat het restantje draad ergens in de vulling zweeft.. niet echt de beste manier maar wist het nog niet zo goed.

Maar ik heb het priegelwerkje maar even aan de kant gelegd. Ga morgen verder met mijn Sintje, ga zo gewoon wat granny's maken. Kan mij vandaag denk ik niet zo goed concentreren haha.

Dat dus. :dance:
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 16 Okt 2013 15:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Haha oke! Nou mooi dat ik het weet, kan ik er wat mee gaan proberen. Bedankt voor je hulp.

Een hele andere vraag, nu ik toch bezig ben ;) Ik ben een babydekentje aan het haken van granny squares. Nou wil ik de binnenkant bekleden met fleece. Heb jij dit al is gedaan, zo ja, heb je tips of handigheidjes?
<<

Anoniem12

Bericht 16 Okt 2013 15:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, zo simpel kan het zijn. Een paar keer goed heen en weer en het zit heel stevig in de vulling hoor!

Ik heb nog nooit iets deken/gevoerd achtigs gemaakt, dus daarmee kan ik je niet helpen. Ze hebben wel mooie fleecedekentjes bij de Kruidvat nu trouwens.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 16 Okt 2013 15:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:Ja, zo simpel kan het zijn. Een paar keer goed heen en weer en het zit heel stevig in de vulling hoor!

Ik heb nog nooit iets deken/gevoerd achtigs gemaakt, dus daarmee kan ik je niet helpen. Ze hebben wel mooie fleecedekentjes bij de Kruidvat nu trouwens.


Hoe doe je dat dan? Ik heb namelijk net mijn draadje in mijn vulling gestoken en daarbij gelaten hahah.

Bedankt voor de tip van Kruidvat.
<<

Anoniem12

Bericht 16 Okt 2013 15:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Je hebt er toch een stopnaald aan hangen?

Dus gewoon, erin, erdoorheen, eruit, in het zelfde gat er weer in, door je haakwerk heen, in een ander gat eruit, erin, erdoor, eruit, in hetzelfde gat er weer in, erdoor, eruit etc. etc. etc.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 16 Okt 2013 15:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dat begrijp ik idd, maar dan zie je dat toch qua kleur? Volgens mij zit je nu echt achter je computer te denken wat is dat voor stom geval haha. Ik voel mij ook echt heel dom.

Edit: of doe je dat heen en weer halen dan op een plek waar bijv nog iets overheen komt?
<<

Anoniem12

Bericht 16 Okt 2013 15:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hahahaha. Stiekem denk ik dat wel inderdaad.

Het gat waar je naald en draad uit komt, daar steek je 'm ook weer in, dus het draad gaat weer naar binnen, je naald komt er via een ander gat weer uit, dan trek je het wat aan en dan zie je er niks meer van. Vervolgens ga je weer via hetzelfde gat waar je uit kwam, naar binnen etc. Je ziet dat niet hoor.

Misschien even proberen in je proef bolletje :)
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 16 Okt 2013 15:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oke, bedankt voor al je moeite! Ga er vanavond of morgen mee verder.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 16 Okt 2013 17:19

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Kaas ik heb het volgende filmpje gebruikt http://www.youtube.com/watch?v=qgpAPdWzhsk
<<

Anoniem 53

Bericht 16 Okt 2013 17:26

Re: Haak&Brei Topic

sokpop schreef:
Ben gister denk ik wel 6 uur bezig geweest om 30 vierkantjes aan elkaar te naaien, nog 236 te gaan :shock: .

Afbeelding


Genoeg foto's ? ;)

Dit wil ik ook maken, maar ben nog steeds niet begonnen met oefenen. :thumbdown: Ik heb nog steeds geen motivatie, en moet weer avonden werken tegenwoordig.. Maar tot ik begin mag ik wel in dit topic blijven toch :D
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 16 Okt 2013 19:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat zijn er weer veel leuke dingen gemaakt! Rush, dat kindeke Jezus is echt te schattig :heart:

Auxo, natuurlijk mag dat!

Ik duik zo ook weer op de bank voor een avondje haken. Heb niet veel te showen aangezien ik weer met vanalles tegelijk bezig ben. Heb vorige week mijn collega leren haken, het lijkt erop dat ze het haak-virus ook echt te pakken heeft hahaha!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers