Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wond op tong

<<

Anoniem186

Bericht 08 Mei 2016 17:50

Wond op tong

Ik heb aan de beide zijkanten van m'n tong grote wonden. Ik ben gister flauwgevallen en heb kennelijk keihard op m'n tong gebeten.
Heeft iemand een idee hoe ik het herstel kan bespoedigen? Het doet echt mega zeer en ik kan amper eten. Ik spoel al met water en keltisch zeezout, maar het helpt nog niet echt.
<<

Anoniem185

Bericht 08 Mei 2016 18:02

Re: Wond op tong

Isobetadine mondspoeling halen en daar regelmatig mee spoelen (4x daags en sowieso na iedere maaltijd).
<<

Anoniem186

Bericht 09 Mei 2016 18:28

Re: Wond op tong

Bob schreef:Isobetadine mondspoeling halen en daar regelmatig mee spoelen (4x daags en sowieso na iedere maaltijd).


Ik ben bij verschillende drogisterijen geweest, maar nergens hadden ze het. Ik heb uiteindelijk pyralvex gekocht. Brandt echt als de hel! Hopelijk helpt het. Zo niet, dan ga ik woensdag naar de dokter, want ik kan nagenoeg niet eten...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Mei 2016 20:33

Re: Wond op tong

Jeeeee wat enorm pijnlijk zeg?? Door de warmte out gegaan?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

anoniem203

Bericht 09 Mei 2016 21:04

Re: Wond op tong

Pyralvex is meer voor aften. Als het echt een wond is zou ik de Pyralvex laten staan en waterstofperoxide gaan gebruiken. Kan je gewoon bij de drogist kopen (staat bij het huishoud) en dan aanlengen met water en dan 2x per dag spoelen en niet langer dan 3 dagen gebruiken. En ik weet niet welke tandpasta je gebruikt maar als je er een hebt waar natriumlaurylfosfaat is zit moet je die even niet gebruiken. Dat stofje zorgt ervoor dat het genezingsproces vertraagd en de wondjes kunnen daar van ook gaan irriteren.

Ik ben zelf toen ik een kleuter was hard gevallen met de fiets en heb toen ook op mijn tong gebeten. Ze konden het toen niet hechten en ik heb nu echt een soort van flapje op mijn tong. Is nooit goed genezen.

Sterkte Jans!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 09 Mei 2016 21:09

Re: Wond op tong

Inderdaad waterstofperoxide. Wel echt 50/50 aanlengen met water, zodat je van de 3% 1,5% maakt. En zeker niet doorslikken.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Mei 2016 22:26

Re: Wond op tong

Ik had nog een fles waterstofperoxide staan van 3%. Aangelengd met water en gaan spoelen. Holy shit, dat brandt als de hel!

Zora, nee, ik ben een beetje dom geweest en zwaar over m'n grens gegaan. Flauwvallen was de prijs wat ik er voor betaalde. Dat heb ik geweten. Pfffff!
<<

Anoniem185

Bericht 10 Mei 2016 00:41

Re: Wond op tong

Ah balen, isobetadine mondspoeling gebruiken wij dus echt bij alle OK patiënten die wonden in hun mond hebben en dat brandt totaal niet. Zal waarschijnlijk iets zijn wat in Nederland niet te krijgen is en in België wel, of misschien alleen in ziekenhuizen...

Hopelijk gaat het snel een beetje beter!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Mei 2016 14:58

Re: Wond op tong

Met sporten ofzo dan?? Ohhh auch!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 10 Mei 2016 16:51

Re: Wond op tong

wat je ook nog zou kunnen kopen is camilosan. Dat is een heel geconcentreerd kamille mondspoeling. Ik heb regelmatig aften en verdun het dan niet. Het moet eigenlijk wel maar onverdund gaat het sneller. jij heb natuurlijk wonden dus dat zal wat langer duren maar dan nog denk ik dat dit prettig spul is.

Super pijnlijk wat je hebt! Qua eten is yoghurt lekker koud en zacht qua pijn. Sterkte ermee!
<<

Anoniem186

Bericht 11 Mei 2016 11:23

Re: Wond op tong

Zora schreef:Met sporten ofzo dan?? Ohhh auch!


Ja en te weinig eten, te weinig slapen en teveel feesten. Toen ging het licht uit. Harde les.

Die waterstofperoxide helpt heel goed. Het gaat al een stuk beter.
<<

Anoniem187

Bericht 11 Mei 2016 12:08

Re: Wond op tong

Hoe gaat het nu met je tong Jans?
<<

Anoniem186

Bericht 11 Mei 2016 18:00

Re: Wond op tong

Serendipity schreef:Hoe gaat het nu met je tong Jans?


Een heel stuk beter! Nog wel pijnlijk met eten, maar gaat al iets soepeler. En ik praat weer normaal, ook fijn hahaha.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers