Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Combineren werk met gezin

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 28 Apr 2016 09:07

Combineren werk met gezin

Mijn man werkt 6 dagen in de week, zo tussen de 50 en 60 uur. Hier hebben wij samen voor gekozen met het oog op overname van de zaak en het idee dat dit in de toekomst wat af te bouwen is. Ik heb gekozen voor 24 uur werken, vooral in de ochtenden (mijn man in de avonden) zodat we zo min mogelijk opvang nodig hebben. Nu is er flinke personele crisis op mijn werk. Ik voel me veel te verantwoordelijk en werk momenteel ook rond de 40 uur per week. Ik merk dat mijn eigen kinderen hier nu last van beginnen te krijgen. Mijn werk is ook fysiek en mentaal behoorlijk zwaar en als ik thuis kom ben ik vaak al volledig leeggezogen. Ik moet echt mijn best doen om dan nog een leuke moeder voor mijn kinderen te zijn.
Ik weet even niet meer hoe ik dit goed kan combineren. Ik wil thuis (leuk) zijn, maar ik wil mijn werk ook helpen. Hoe doen andere werkende moeders dit?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem193

Bericht 28 Apr 2016 09:37

Re: Combineren werk met gezin

Zolang het zo voelt voor jou, kies voor je kinderen en niet voor je werk.

Ik herken het ernstig, ik ging soms zelfs niet naar kijkmiddagen etc op school, omdat ik op mijn werk druk was. Nu ben ik daar anders is, hebben de kinderen iets speciaals, of hebben ze mij om een andere reden nodig, dan ben ik er voor ze en heeft het werk pech.
<<

Anoniem155

Bericht 28 Apr 2016 09:38

Re: Combineren werk met gezin

Ja, dat is lastig. Hier bespreken mijn man en ik het per periode. De ene keer heb ik veel drukte op mijn werk en vangt hij meer op. De andere keer andersom. Kan jouw man tijdelijk meer doen thuis? Is de drukte op je werk structureel, of tijdelijk? Als het structureel is, zou ik toch een duidelijk gesprek aangaan met je leidinggevende, dat je graag 24 uur wil werken en niet alles kan opvangen, dat ze misschien iemand moeten aannemen als het werk voor jou teveel is. Als het tijdelijk is, zou ik het proberen te regelen thuis en wel inspringen op het werk, omdat ik het belangrijk vind om loyaal te zijn naar mijn werknemer en dit soort periodes er nu eenmaal bij horen.

Hebben jullie een schoonmaker? Dat scheelt erg veel merk ik. Natuurlijk lopen sommige dingen gewoon door (de was, opruimen, eten, afwassen, etc.) maar de grote klussen worden dan tenminste gedaan.
<<

Anoniem236

Bericht 28 Apr 2016 12:28

Re: Combineren werk met gezin

Ik persoonlijk ben dan misschien een minder flexibele medewerker, maar voor mij is 24u ook 24u. Gelukkig staat het werk bij ons er niet anders in en worden er uitzendkrachten ingeschakeld.
Ik ben echt de beroertste niet om een keer meer te werken als een collega ziek zou zijn ofzo, maar 40 uur structureel zou ik weigeren.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Apr 2016 21:42

Re: Combineren werk met gezin

Ik zou, als het financieel mogelijk zou zijn, terug gaan naar mijn eerdere contracturen zoals jij beschreef. Jammer maar helaas voor het werk maar mijn eigen kinderen gaan voor.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 29 Apr 2016 09:12

Re: Combineren werk met gezin

Bedankt voor jullie reacties! Ik werk ook 24u(en niet structureel meer) zodat ik af en toe wat extra kan bijspringen tijdens vakantie of ziekte. Alleen nu word het dus we structureel en daar zit ik niet op te wachten. Vanaf maart zijn er 4 collega's weg gegaan, waarbij we al een gat van -2 hadden. Dus nu komen we 6 mensen tekort, en wordt er nu pas weer een vacature uitgezet.
Mijn man kan niet tijdelijk thuis werken of minder werken, hij moet nu echt alle uren investeren om er een succes van te maken. Thuis werken kan niet in zijn vakgebied (horeca).
Ik ga maar eens in gesprek met de roosteraar...

Een schoonmaakster is wel een goeie. Niet dat mijn kinderen daar beter van worden, maar haalt bij mij wel wat druk van mijn schouders.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem250

Bericht 29 Apr 2016 09:21

Re: Combineren werk met gezin

Ik zou me houden aan de 24 uur. Dat is voor jou haalbaar. Ze hebben er niks aan als jij ook nog uitvalt omdat je teveel hooi op je vork hebt genomen.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Apr 2016 15:14

Re: Combineren werk met gezin

Oei, da's wel veel hoor om standaard nu 40% meer uren te werken. Zoiets is fijn als je dat zelf graag zou willen en als jij er zelf niet onder zou lijden, maar aangezien dit beide niet zo is, zou ik jezelf nu meer in acht gaan nemen. Je hebt je collegiale kant ruimschoots laten zien en bij uitzondering kun je nog eens 28 uur maken, maar meer ook even niet. Je hebt ook gewoon het recht om vast te houden aan je 24 uur; dat zijn je contracturen en daar hoef je je echt niet bezwaard onder te voelen. :)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 29 Apr 2016 15:28

Re: Combineren werk met gezin

Gewoon niet doen. Af en toe een extra dienst als het uitkomt maar verder gewoon niet. Ik heb me daar een tijd schuldig om gevoeld maar het is nou eenmaal zo, ik werk niet voor niks niet fulltime. Als het zo uitkomt werk ik wel eens en dienst als er iemand ziek is maar niet standaard, dan kan ik aan de gang blijven want er is altijd wel iemand ziek/weg/op vakantie. Voordat ik kinderen had werkte ik vaak extra en als ze groter zijn zal dat ook vast wel weer komen, nu vind ik de kinderen ons gezin belangrijker.
2010 2012
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 11 Mei 2016 16:20

Re: Combineren werk met gezin

Ja ik vind het ook wel lastig zeker omdat ik alleenstaand ben en hier aan school geen bso is en ik dus op een andere locatie voorschoolse opvang moet afnemen. Ik werk in het ziekenhuis 28 uur en in het weekend ook nog 2 dagen op de hap. Gelukkig is mijn dochter in het weekend bij haar vader. Maar soms is het echt heel vermoeiend! Weet ik vaak niet hoe ik alles draaiend moet houden!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers