Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij introvert of extravert?

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Mei 2016 12:58

Re: Ben jij introvert of extravert?

Marin schreef:Haha ja ik ben ook meer een mix. Ik ben best extravert en open en kan heel aanwezig zijn, maar ik kan ook mezelf helemaal opsluiten, rustig zijn en er zijn maar weinig mensen die me écht kennen.


Ik wist het bij jou eigenlijk niet zo goed (mijn verwachting dan he).
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Mei 2016 12:59

Re: Ben jij introvert of extravert?

UN en Caufield, naar welke kant neigen jullie het meeste dan denk je? Of is het echt 50/50?
<<

anoniem213

Bericht 10 Mei 2016 14:03

Re: Ben jij introvert of extravert?

Lot schreef: Ik vind het ook belangrijk om juist blij te zijn met mezelf en alleen te kunnen zijn met mezelf en dan gelukkig te zijn.

Wat een bijzondere opmerking in de context. Ik vind het ook belangrijk om blij te zijn met mezelf. Ik snap niet zo goed wat dat er verder mee te maken heeft. Ik ben ook graag een avond alleen. Ik ben afgelopen zomer ook vijf dagen alleen naar Boedapest geweest bijvoorbeeld. Geen probleem en ik kan het prima met mezelf vinden, máár ik word wel gelukkiger van contact met leuke mensen op regelmatige basis en dat heb ik harder nodig dan die avond alleen. Soms heb ik ook die avond alleen nodig, zeker na een weekend weg met twintig mensen bijvoorbeeld, maar ik heb juist ook dat contact nodig. Je schrijft ook dat sommige mensen je heel veel energie kosten. Dat heb ik ook. Ik denk dat bijna iedereen dat wel heeft. Ik bedoel ook dat ik oplaad van contact met mensen met wie ik het goed kan vinden en die me geen energie kosten. Dat lijkt me logisch en dat staat ook vooral heel erg los van of ik blij ben met mezelf.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 10 Mei 2016 14:23

Re: Ben jij introvert of extravert?

Ik dacht dus dat ik extravert was, maar naar aanleiding van dit topic ben ik er eens wat meer over na gaan denken. Ik ben denk ik toch meer introvert. Ik moet echt thuis (alleen) opladen als ik wat met vrienden heb gedaan. Wie of waar het ook is. Ik denk ook dat het komt omdat ik drukker word als ik met andere mensen ben, juist omdat ik makkelijk contact maak en dan veel praat. Afgelopen weekend heb ik een heel druk weekend gehad en veel mensen gezien. Ik vond het heel leuk, maar ik raak daar toch soort van overprikkeld door of zo.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Mei 2016 15:48

Re: Ben jij introvert of extravert?

Lot schreef:
Pompoen schreef:Ik weet het op dit moment oprecht niet! Ik ben heel snel overprikkeld, wil vaak graag even alleen zijn maar heb ook enorm behoefte aan gezelschap. Ik praat met iedereen, ben niet verlegen, maar ik vertel zelden wat ik écht denk en voel, dat stop ik zo diep weg dat ik soms zelf niet eens weet wat ik voel.

Ik kan echt enorm genieten van gezelschap, vind het heerlijk als er mensen over de vloer komen. Mijn motto is hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar tegelijkertijd heb ik regelmatig de neiging om weg te lopen en vind ik het zó fijn om gewoon de hele dag alleen te zijn, mijn eigen dingen te kunnen doen en mijn eigen plan te kunnen trekken.

Kortom, ik denk dat ik introvert ben maar gedraag me extravert, zoiets. Het is ook niet ambivert denk ik, want ik zit er niet tussenin, ik sla echt door naar twee kanten of zo.


Maar heb je dit altijd of is dit nu even een fase zeg maar? Als het zo is als wat je in je laatste zin zegt 'ik denk dat ik introvert ben maar gedraag me extravert'. Kost je dit dan niet veel te veel energie en ben je dan wel trouw aan jezelf? :)


Ik denk dat dit altijd al is geweest. Ik ben onzeker en verlegen maar dat uit ik door juist drukker te gaan doen. Ik ben áltijd moe, niet een klein beetje maar echt doodmoe. Ik ga zo vaak over mijn eigen grenzen heen zonder dat ik het door heb. Ik begin steeds meer te denken dat ik introvert ben en me veel te extravert gedraag. Ik denk dus dat ik inderdaad niet trouw ben aan mijn eigen behoeften. Ik ben op zoek naar de balans en ik vind dat echt erg lastig.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Mei 2016 15:57

Re: Ben jij introvert of extravert?

June schreef:
Lot schreef: Ik vind het ook belangrijk om juist blij te zijn met mezelf en alleen te kunnen zijn met mezelf en dan gelukkig te zijn.

Wat een bijzondere opmerking in de context. Ik vind het ook belangrijk om blij te zijn met mezelf. Ik snap niet zo goed wat dat er verder mee te maken heeft. Ik ben ook graag een avond alleen. Ik ben afgelopen zomer ook vijf dagen alleen naar Boedapest geweest bijvoorbeeld. Geen probleem en ik kan het prima met mezelf vinden, máár ik word wel gelukkiger van contact met leuke mensen op regelmatige basis en dat heb ik harder nodig dan die avond alleen. Soms heb ik ook die avond alleen nodig, zeker na een weekend weg met twintig mensen bijvoorbeeld, maar ik heb juist ook dat contact nodig. Je schrijft ook dat sommige mensen je heel veel energie kosten. Dat heb ik ook. Ik denk dat bijna iedereen dat wel heeft. Ik bedoel ook dat ik oplaad van contact met mensen met wie ik het goed kan vinden en die me geen energie kosten. Dat lijkt me logisch en dat staat ook vooral heel erg los van of ik blij ben met mezelf.


Dat snap ik dat jij dat ook belangrijk vindt. Ik denk dat ik me teveel richt op die vriendin, waarvan ik het gevoel heb dat ze het niet fijn vindt om alleen te zijn, en dus wel andere mensen nodig heeft om gelukkig te zijn.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Mei 2016 15:58

Re: Ben jij introvert of extravert?

Pompoen schreef:
Lot schreef:
Pompoen schreef:Ik weet het op dit moment oprecht niet! Ik ben heel snel overprikkeld, wil vaak graag even alleen zijn maar heb ook enorm behoefte aan gezelschap. Ik praat met iedereen, ben niet verlegen, maar ik vertel zelden wat ik écht denk en voel, dat stop ik zo diep weg dat ik soms zelf niet eens weet wat ik voel.

Ik kan echt enorm genieten van gezelschap, vind het heerlijk als er mensen over de vloer komen. Mijn motto is hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar tegelijkertijd heb ik regelmatig de neiging om weg te lopen en vind ik het zó fijn om gewoon de hele dag alleen te zijn, mijn eigen dingen te kunnen doen en mijn eigen plan te kunnen trekken.

Kortom, ik denk dat ik introvert ben maar gedraag me extravert, zoiets. Het is ook niet ambivert denk ik, want ik zit er niet tussenin, ik sla echt door naar twee kanten of zo.


Maar heb je dit altijd of is dit nu even een fase zeg maar? Als het zo is als wat je in je laatste zin zegt 'ik denk dat ik introvert ben maar gedraag me extravert'. Kost je dit dan niet veel te veel energie en ben je dan wel trouw aan jezelf? :)


Ik denk dat dit altijd al is geweest. Ik ben onzeker en verlegen maar dat uit ik door juist drukker te gaan doen. Ik ben áltijd moe, niet een klein beetje maar echt doodmoe. Ik ga zo vaak over mijn eigen grenzen heen zonder dat ik het door heb. Ik begin steeds meer te denken dat ik introvert ben en me veel te extravert gedraag. Ik denk dus dat ik inderdaad niet trouw ben aan mijn eigen behoeften. Ik ben op zoek naar de balans en ik vind dat echt erg lastig.


Vervelend Pompoen, ik kan me voorstellen dat dat doodvermoeiend is inderdaad. Hopelijk kom je er een beetje uit :hug:
<<

anoniem213

Bericht 10 Mei 2016 15:58

Re: Ben jij introvert of extravert?

Lot schreef:Dat snap ik dat jij dat ook belangrijk vindt. Ik denk dat ik me te veel richt op die vriendin, van wie ik het gevoel heb dat ze het niet fijn vindt om alleen te zijn, en dus wel andere mensen nodig heeft om gelukkig te zijn.

Misschien ben ik dan niet zo heel extravert hoor, maar ik vind het heerlijk om alleen te zijn.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 10 Mei 2016 15:59

Re: Ben jij introvert of extravert?

Lot schreef:
Marsy31 schreef:Ik ben onwijs extravert. Ik kan moeilijk alleen zijn, ik laad op van mensen om me heen. Daarnaast ben ik toch vaak de 'gangmaker' in grote groepen, sta ik voor de klas en die aandacht hou ik van.


Ik denk ook weleens dat juffen extravert zijn en dus graag aandacht krijgen (even bot gezegd). Je moet tenslotte heel de dag voor een grote groep praten en daar houd ik bijvoorbeeld niet zo van. Zoals ik Bliss dan bijvoorbeeld verkleed zie gaan voor een schoolthema dat is niet zo mijn ding haha. Maar Exo zegt bijvoorbeeld dat ze introvert is, gaat dit goed samen met juf zijn, kost dit jou veel energie?

Ik ben ook introvert. Grote groepen kosten mij ook veel energie.


Ik ben hartstikke introvert, maar lesgeven vind ik iets heel anders. Ik zie dat ook niet als voor een grote groep praten (want dat vind ik wel doodeng). Lesgeven kost met niet zoveel energie, de personeelskamer kost me veel meer energie.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 10 Mei 2016 23:13

Re: Ben jij introvert of extravert?

MrsMath schreef:
Lot schreef:
Marsy31 schreef:Ik ben onwijs extravert. Ik kan moeilijk alleen zijn, ik laad op van mensen om me heen. Daarnaast ben ik toch vaak de 'gangmaker' in grote groepen, sta ik voor de klas en die aandacht hou ik van.


Ik denk ook weleens dat juffen extravert zijn en dus graag aandacht krijgen (even bot gezegd). Je moet tenslotte heel de dag voor een grote groep praten en daar houd ik bijvoorbeeld niet zo van. Zoals ik Bliss dan bijvoorbeeld verkleed zie gaan voor een schoolthema dat is niet zo mijn ding haha. Maar Exo zegt bijvoorbeeld dat ze introvert is, gaat dit goed samen met juf zijn, kost dit jou veel energie?

Ik ben ook introvert. Grote groepen kosten mij ook veel energie.


Ik ben hartstikke introvert, maar lesgeven vind ik iets heel anders. Ik zie dat ook niet als voor een grote groep praten (want dat vind ik wel doodeng). Lesgeven kost met niet zoveel energie, de personeelskamer kost me veel meer energie.


Ja, hier ben ik het mee eens. Voor een grote groep volwassenen spreken is ook niet mijn ding, lesgeven aan kinderen vind ik anders. Het is ook niet zo dat ik de gehele dag voor de groep aan het praten ben, lesgeven houdt veel meer in. Ik vind het ook niets te maken hebben met 'graag aandacht willen krijgen'. Daar houd ik juist niet zo van. Verkleed naar school gaan vind ik geen probleem en verlegen ben ik ook niet, eerder sociaal. Toch vind ik mijzelf echt meer introvert. Volgens mij staat dat ook los van elkaar. Werken kost mij trouwens sowieso energie :laughcry:
2011 2012 2017
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers