Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Mei 2016 10:51

Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Meer meiden hier last van? Hoop gewoon dat het beetje door het weer komt, maar ik ben de laatste weken echt zo enorm vermoeid. Was zo goed bezig met sporten, maar nu totaal geen energie meer voor. Slaap ieder weekend overdag extreem veel en voel me nooit eens uitgerust, heb enorme trek in zoetigheid en zout, kan ook blijven eten. Regelmatig last van licht gevoel in mijn hoofd en ook niet helemaal "helder" nadenken, als in veel vergeten, moet soms echt even nadenken wat ik ook alweer ging doen. Moet ook veel plassen weer de laatste weken, vet irritant, omdat ik daardoor ook constant een nog meer onrustiger gevoel heb.

Wil liever niet naar de huisarts omdat ik het gevoel heb een zeur te zijn. Ook al weet ik dat het misschien wel slimmer is. Maar ben paar maanden terug ook al voor een aantal dingen geweest, waaronder doorverwijzing naar ps.ycholoog. 2 weken terug geweest omdat ik steeds meer last kreeg van tics en hoopte iets er tegen kunnen krijgen omdat ik er helemaal gek van werd, maar moest ik via de ps.ycholoog regelen, afspraak maken om daar een medicijnconsult te krijgen.
Wil niet nu weer aankomen met allerlei vage klachten die misschien heel simpel zelf op te lossen zijn. :P
<<

Anoniem205

Bericht 08 Mei 2016 11:35

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Ik heb mijn vriend met veel slapen op een gegeven moment naar de huisarts 'geschopt'. En maar goed ook, die bleek diabetes type 1 te hebben.

Dus in jouw geval, gaan bij mij allemaal bellen rinkelen (vanwege vriend) en zou ik zéker nog een keer gaan. Boeiend dat je al eerder bent geweest! Daar is een huisarts voor.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 08 Mei 2016 11:50

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Klinkt zoals ik ben sinds ik zwanger ben. Maar dan had je het vast wel geweten?
Misschien een virus? Maar als het al weken duurt zou ik toch maar naar de dokter gaan.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Mei 2016 11:54

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Oh wat heftig Oreo van jouw vriend! En inderdaad maar goed dat je hem naar de huisarts gestuurd hebt, hoe gaat het nu het hem?
Mijn verstand weet ook wel dat je gelijk hebt, maar ik ben ergens ook bang dat ze het maar gewoon er op gaat gooien dat het komt omdat ik nu bezig ben met therapie. Terwijl ik daar zelf niet echt een verband in zie, omdat het nu juist beter gaat en ik het idee heb dat ik me nu vooral ellendig voel door die vermoeidheid.

Luisa, zwanger kan ik niet zijn, of ik moet een olifant zijn :smile:

Overigens gaat het tijdens een werkdag meestal wel, alleen slik ik dan mijn ADHD medicatie (werkt oppeppend). Afgelopen vrijdag had ik het bijvoorbeeld niet ingenomen en stortte ik halverwege de dag ook in qua vermoeidheid, ipv in de avond (als de medicatie uitgewerkt is)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Mei 2016 12:02

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Kan het dan geen soort ontwenningsverschijnsel zijn omdat je in het weekend niks slikt?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Mei 2016 12:16

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Nee want dat doe ik al jaren zo, en heb bijvoorbeeld tijdens mijn reis niks geslikt. Die medicatie is na paar uur gewoon ook uitgewerkt. Daarom moet je het ook op vaste tijden innemen over de dag omdat je anders een enorme rebound krijgt als je het te laat inneemt na de vorige, met juist ergere hyperactiviteit etc.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Mei 2016 18:11

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Ik ben sinds het warm is ook ineens megamoe. Vanmiddag ben ik zelfs maar onder de douche gaan staan, omdat ik mijn ogen niet meer open kon houden.

Ik ben dan wel zwanger, maar zo moe als deze dagen ben ik tot op heden niet geweest. Ik wijt het aan het weer.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Mei 2016 19:01

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Exogenesis schreef:Ik ben sinds het warm is ook ineens megamoe. Vanmiddag ben ik zelfs maar onder de douche gaan staan, omdat ik mijn ogen niet meer open kon houden.

Ik ben dan wel zwanger, maar zo moe als deze dagen ben ik tot op heden niet geweest. Ik wijt het aan het weer.


Vervelend dat jij er ook zoveel last van hebt! Ik heb het nu een week of 5. Hoopte eigenlijk dat het beter zou gaan nu het weer beter werd :P
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 08 Mei 2016 19:23

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Heel herkenbaar! Ik heb het nu een week of 4 en zou het liefst zoveel mogelijk willen slapen. Heb vanmiddag na de wandeling ook even een uurtje meegepakt. Voor mij hielp het ook niet dat ik woensdagmorgen om half 5 klaar wakker was, sindsdien is het alleen maar erger. Elke avond slaap ik tussen 10-11 sindsdien (ipv na 12 omdat ik niet kan slapen), een uur of 8-10 per nacht ook, maar uitgerust wakker worden ken ik niet, maar dat is al jaren zo. Echt per se zin in zout/zoet heb ik niet, maar wel licht in mijn hoofd. Dit heeft bij mij waarschijnlijk te maken met mijn te hoge bloeddruk. En idd, ook veel vaker plassen, heel vreemd!
Zwanger kan ik iig ook niet zijn.

Sterkte ermee Sawadee! Hopelijk gaat het snel beter
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem282

Bericht 08 Mei 2016 19:33

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Als ik eerlijk ben begrijp ik dit soort topics nooit zo goed. Je geeft expliciet aan liever niet naar je huisarts te willen. Tja, dan houdt het op en blijft er niet veel meer over dan: deal with it (in de hoop dat het vanzelf verdwijnt). Niemand hier kan jou vertellen waar het aan ligt, ook al hebben we wellicht allemaal last van vermoeidheid. Daar zijn tig oorzaken voor te bedenken, dat weten we ook allemaal. :)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Mei 2016 19:34

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Ik hoopte gewoon wat tips te vinden, wat ik nog kan proberen, voordat ik wel de stap zet naar de huisarts :) Is niet zo gek toch?
<<

Anoniem282

Bericht 08 Mei 2016 19:55

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Rust, ritme en regelmaat. Dat is algemeen bekend. :)

Ja sorry, ik vind het wel een beetje gek, omdat ook niemand kan voelen wat jij voelt. Sterkte iig.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Mei 2016 20:00

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Dat doe ik allemaal al, en dat helpt dus niet ;)
<<

Anoniem282

Bericht 08 Mei 2016 20:06

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Sawadee schreef:Dat doe ik allemaal al, en dat helpt dus niet ;)


Dan gaat m'n vorige reactie op. Meer smaken zijn er niet. :) Je maakt jezelf te belangrijk door te denken dat het de huisarts irriteert dat je daar naartoe gaat voor een consult. Het is het werk van de beste man/vrouw.

Ik zou wat meer denken in oplossingen, want je hebt jezelf hier alleen maar mee en als je naar de huisarts gaat, is het vaak ook niet meteen verholpen. Dus sowieso loop je hier nog wel een tijdje mee rond, tenzij het vanzelf verdwijnt. Maar goed, je weet dit allemaal zelf ook en dus zal ik je topic niet verder 'vervuilen', want ik ben hier geloof ik te nuchter/praktisch voor ingesteld.
<<

Anoniem174

Bericht 09 Mei 2016 15:05

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 20 Mei 2016 10:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 09 Mei 2016 15:05

Re: Herkenbaar, enorme vermoeidheid?

Met mijn vriend gaat het goed hoor, Sawadee. De diagnose is inmiddels 6 jaar geleden gesteld.

Wat je aan 'zelfdoktoren' nog zou kunnen proberen is wat aanvullende vitaminen gaan slikken, zoals vit C en D. En anders toch echt naar de huisarts

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers