Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fietskar

<<

Anoniem272

Bericht 05 Okt 2013 14:26

Fietskar

Welke heb jij? Voor 1 of 2 kinderen? Hoe bevalt het? Kun je er makkelijk mee door deuren, winkels etc? Hoe snel gaat het loskoppelen? Ben even heel nieuwsgierig gezien mijn schoonouders hebben aangeboden een wat grotere aankoop voor ons tweede kindje te vergoeden. Een fietskar lijkt me zo handig. Wij hebben namelijk geen auto.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Okt 2013 14:27

Re: Fietskar

En klopt het dat mijn zoon van bijna 5 (en ongeveer 1m20 lang) er waarschijnlijk al te groot voor is?
<<

Anoniem33

Bericht 05 Okt 2013 14:48

Re: Fietskar

Wij hebben een roze fietskar, een goedkope, via marktplaats toen gekocht.
Ik wil nu graag een `goede` gaan aanschaffen dus lees even mee.

Ik heb zelf ook geen rijbewijs en dus de fietskar met E héééél veel gebruikt. Dat was voor mij de manier om overal te komen en niet afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 05 Okt 2013 14:50

Re: Fietskar

De nieuwe Croozer voor 2 kindjes. Ik ben echt gek om dat ding. Hij is gemakkelijk om los te koppelen. Ik heb hem nog neit gebruikt als wandelwagen.
Ikzelf heb ook geen auto en doe ook alles met de fiets/ov (maar het ov en ik hebben geen goede relatie, dat botst altijd), ook de meeste boodschappen. Ik gebruik hem dagelijks, en meermaals per dag.

Bij ons in de handleiding staat dat het voor kindjes tot 6j is, maar daarvoor is ie naar mijn mening toch te klein.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 05 Okt 2013 15:12

Re: Fietskar

Ik heb een fietskar, geen idee wat voor. Loskoppelen gaat makkelijk maar ik haat het dat ik dan op mijn hurken moet zitten, dan zit mijn broek op half 7. Ik gebruik hem niet als wandelwagen maar neem de doek mee of til hem gewoon.
R. 2013
D. 2016
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 05 Okt 2013 17:13

Re: Fietskar

wij hebben er eentje maar ik vind hem niet zo handig wel toen onze jongste nog niet op het fietsstoeltje kon maar nu niet meer. hij past maar net door onze poort heen en ik kan hem moeilijk afkoppelen. wel is hij ook te gebruiken als buggy.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Okt 2013 17:28

Re: Fietskar

Ik heb ook een fietskar van chariot, tweedehands op marktplaats gekocht. Ik ben er echt onzettend blij mee, het is een geweldig ding! Ik heb wel een auto maar ik vind het wel erg fijn om de vrijheid te hebben met een kleintje ook op de fiets te kunnen. Ook in de winter als het koud is of regent is dit veel fijner.
Ik vind het overigens wel pittig als ik wind tegen heb, het is gewoon echt een stuk zwaarder fietsen. Maar goed, dat is goed voor mijn conditie denk ik dan maar.

Hij is voor 2 kinderen, van mij had het ook best een 1 persoons mogen zijn maar ja die was tweedehands niet te vinden en nu heb ik wel ruimte voor mijn boodschappen. Ik kan nu wel de maxicosi er in zetten (vastgezet met spanbanden), dat vind ik wel fijn.
Ik kan 'm op zich redelijk makkelijk loskoppelen maar ik vind het niet heel fijn en ik het aankoppelen daar zit ik altijd mee te hannesen. Op zich loopt hij wel lekker en kom ik de winkels ook wel aardig door, maar ik stop 'm toch liever in de Manduca draagzak als ik dan ter plaatse ben.
Verder denk ik inderdaad dat je zoon er al te groot voor is, het bankje is echt heel smal. Ik denk dat het tot een jaar of 3 misschien 4 wel gaat. Dan zou ik eerder een bakfiets kopen als je zoon er ook nog in moet.
<<

Anoniem16

Bericht 05 Okt 2013 21:30

Re: Fietskar

Ik heb er eentje van Kidcar voor twee kinderen. Hij is tevens te gebruiken als buggy. Ik vind hem ideaal, hij is makkelijk aan de fiets gekoppeld, snel eraf en het is een erg fijne 'buggy'. Op zich kan ik overal redelijk goed doorheen omdat ze bij supermarkten bijv toch ook altijd een breder gangpad bij de kassa hebben.

Ik vind het een ideaal ding!!
<<

Anoniem272

Bericht 14 Okt 2013 21:26

Re: Fietskar

Pompoen, welke heb jij precies van Chariot? Wij gaan morgen even kijken bij iemand die via Marktplaats de Chariot CTS Cabriolet aanbiedt voor 200 euro. Nieuw kan deze wel 530 euro kosten zie ik.

En nog meer mensen die ervaring hebben met Chariot-karren? Ook mensen met wat grotere kindjes? Ben benieuwd!

Vind het wel jammer om te lezen van Pompoen dat los- en vastmaken niet heel gemakkelijk gaat, ik ben wel van plan dat veel te doen namelijk. Aan de andere kant werkt het ook prima als je een draagzak of draagdoek meeneemt inderdaad.

Zo ziet 'ie eruit trouwens:
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Okt 2013 23:16

Re: Fietskar

Dan moet ik even kijken. Ik vind het gewoon gepiel. Echt heel moeilijk is het ook weer niet hoor en op vakantie had ik een kar die heel makkelijk ging dus misschien ligt het gewoon aan mijn kar. Ik vind het gewoon niet echt handig, ook met de kar boodschappen doen vind ik niet niet heel fijn. Hij is breed en Lucas zit van me af dus die kan ik helemaal niet zien. Misschien als hij ouder is en zwaarder en het dragen minder fijn wordt en hij zichzelf wel vermaakt.
<<

Anoniem272

Bericht 15 Okt 2013 13:31

Re: Fietskar

We hebben m hoor! Vind het los- en vastmaken best makkelijk gaan! En wat licht issie zeg. Maar toch groot genoeg voor T. Hij heeft zijn eerste ritje net gemaakt. Hij werd er een beetje wagenziek van zei hij haha :P
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Okt 2013 13:33

Re: Fietskar

Wat fijn!!
<<

Anoniem272

Bericht 15 Okt 2013 19:12

Re: Fietskar

Vraagje nog: vanaf hoe oud kan een baby nou (in een babyschaal / maxi cosi) in de fietskar? Ik lees tegenstrijdige dingen. van 1 maand tot 3 maanden.

De weg naar de school van T is niet ontzettend hobbelig trouwens, gewoon een fietspad.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Okt 2013 19:26

Re: Fietskar

Hmmm geen idee eigenlijk, ik dacht vanaf het begin, maar ik heb pas deze fietskar gekocht toen Lucas 11 weken was. Hij zat toen best goed in de maxicosi, hoewel hij heus wel eens een beetje door elkaar gerammeld werd.
<<

Anoniem272

Bericht 15 Okt 2013 19:30

Re: Fietskar

Baby's houden toch van door elkaar geschud worden? :thumbup:

Nee ik wil niks onverantwoords doen natuurlijk. Dus ben wel benieuwd of het kwaad zou kunnen voor nek of rug om al met 4/5 weken te gaan fietsen.

Ik hoop trouwens dat ik zelf kan fietsen tegen die tijd, met alle eventuele hechtingen etc :dance:
<<

Anoniem16

Bericht 15 Okt 2013 19:56

Re: Fietskar

Ik heb N, in een babyschaal, al snel meegenomen. Er stond dat het mocht dus waarom niet. Ze vindt/ vond het heerlijk.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 15 Okt 2013 20:20

Re: Fietskar

Wij hebben een hangmatje en hebben die vanaf 1 maand gebruikt. Ze ligt binnen no time te knorren.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers