Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Anoniem 3

Bericht 15 Okt 2013 09:26

Re: Sollicitatietopic

Wil je dat verwoorden in een sollicitatiebrief? Je kunt dit ook gewoon toelichten wanneer je uitgenodigd wordt en ze vragen ernaar..
<<

Anoniem29

Bericht 15 Okt 2013 09:31

Re: Sollicitatietopic

Ik heb vanmiddag een tweede gesprek. Hoop zo dat het lukt. Ik kreeg zowat een baan in mijn schoot geworpen namelijk.

Zo had ik geen baan, zo heb ik er keuze uit 3 :D
<<

Anoniem 3

Bericht 15 Okt 2013 09:37

Re: Sollicitatietopic

Wat gaaf Intoxicated!
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem29

Bericht 15 Okt 2013 15:06

Re: Sollicitatietopic

Het was echt zo raar. De persoon met wie ik het eerste gesprek had gehad had geen contact gehad met de personen waarmee ik vandaag een gesprek had.

Ze konden niet echt begrijpen waarom ik uitgenodigd was omdat het misschien maar tijdelijk is (werk bij de A.l.b.t.H.ej.n hahaha snappen we hem dan ;) ) en de functie die de manager mij had 'aangeboden' veel geld kost qua opleiding etc. en ze er dus niets voor terug zouden krijgen.

Ik snapte het in eerste instantie ook niet, maar ik dacht. Nouja, leuk! Ik vind het tof dat ze mij een kans geven.

Al met al was het gesprek dus raar. We wisten ale 3 wat we aan mij zouden hebben maar dat pas totaal niet bij de functie die mij 'aangeboden' was.

Tja ik weet het ook niet. Ik kan er niet meer van maken dan dit.

Nu gaat de persoon van vandaag het bespreken met die andere persoon (die nu op vakantie is) en wordt ik volgende week terug gebeld. Maar ik heb er echt een rotgevoel over. Wat een communicatie.
<<

Anoniem100

Bericht 15 Okt 2013 15:15

Re: Sollicitatietopic

Wat vaag Intoxicated! Hopelijk krijg je gauw duidelijkheid... Zou je er wel willen werken als je uiteindelijk wel die baan zou krijgen?

Ondanks dat ik vorige week ben aangenomen voor een functie van 20 uur, kijk ik nog steeds wel om me heen naar iets voor fulltime. Ook omdat dit niet helemaal de doelgroep is die ik voor ogen had, maar hee...ik heb na een half jaar weer een baan dus zal absoluut niet klagen.

Nu zag ik net een hele gave vacature binnen jeugdzorg, een functie die ik absoluut wel zou willen en het is fulltime... Dus ik heb gewoon maar een brief gestuurd en zie dan wel verder :)

Zelf start ik begin november met werken, dus heb nu nog even lekker tijd voor mezelf zonder die grote druk van het solliciteren :)
<<

Anoniem29

Bericht 15 Okt 2013 15:21

Re: Sollicitatietopic

Ja, het is lekker dichtbij en ik heb er al eerder gewerkt. Prima werk verder.

Ik vind het alleen vervelend dat ze niet even onderling communiceren over hoe of wat. Helemaal als je iemand van 25 uitnodigd voor een gesprek waar normaal gesproken 15 jarige worden aangenomen. Dan snap ik zelfs dat je wat dingen wilt afstemmen. Blijkbaar niet?

Maar ik denk dat het niets word. En heb nu ook mijn call center baantje voor 3 maanden. Echt bah. Ik voel mezelf gewoon klote op het moment door al die onduidelijkheid.
<<

Tamago

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:49

Bericht 15 Okt 2013 20:14

Re: Sollicitatietopic

Believe schreef:Wil je dat verwoorden in een sollicitatiebrief? Je kunt dit ook gewoon toelichten wanneer je uitgenodigd wordt en ze vragen ernaar..


Ik zie namelijk in veel voorbeeld brieven namelijk staan waarom men solliciteert als hij of zij nog een baan hebben.

Normaal gesproken laat het weg, maar wou het even over een andere boeg gooien.
<<

Anoniem 3

Bericht 16 Okt 2013 16:34

Re: Sollicitatietopic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 16 Okt 2013 21:29

Re: Sollicitatietopic

Ik duim voor je, believe!
toxi, voor jou ook! Wat een rare gang van zaken! Is Ar.nhem ver reizen voor je? Ik weet dat ze bij de grote or.anje leeuw veel callcenter mensen zoeken, via de grote uitzendbureaus. Geldt ook voor de regio leeu.warden.

Pffft, ik heb nu 3 dagen in mijn nieuwe baan gehad, veel training en ondertussen oefenen. Maar ik ben moehoeee... Ga zo weer slapen.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Okt 2013 15:57

Re: Sollicitatietopic

Oreo, een nieuwe baan vergt altijd een hoop hè. Bevalt het wel?

Intoxicated, wat een vaag gedoe joh!

Bloempje, hoezo is het niet helemaal de doelgroep die je voor ogen had?

Believe, wat spannend zeg! Ik duim met je mee. Lijkt me echt slopend, dat wachten.

Tamago, ik zet dat niet in m'n brief hoor. Dat komt in het gesprek wel ter sprake.


Nou, ik heb een briljante brief geschreven, al zeg ik het zelf. :laughcry:
M'n zus gaat er nog even naar kijken en dan ga ik hem straks versturen.
Ik hoop het zo!!! Het is echt een leuke baan. En het verdient goed! :bounce:
<<

Anoniem186

Bericht 17 Okt 2013 19:29

Re: Sollicitatietopic

Ik heb zojuist online gesolliciteerd. Ik moest een salarisindicatie invullen, dat was een verplicht veld. Argh!!
Hebben jullie dat ook al eens moeten doen? Wat heb je toen ingevuld?
Ik hoop dat m'n bedrag een beetje reëel is. :laughcry:
<<

Anoniem100

Bericht 18 Okt 2013 13:29

Re: Sollicitatietopic

@ Jans; Ik wil heel graag werken met kinderen/jonge jongeren in de jeugdzorg of gehandicaptenzorg, maar dan wel matig/hoog niveau zodat ik nog wel op enige manier met ze kan communiceren en iets met ze kan doen . Nu ga ik werken met een hele lage doelgroep waarbij de nadruk voornamelijk ligt op de verzorging en vele epilepsie. Qua leeftijd zijn ze tussen de 25 en 40, maar functioneren op het niveau van 6-18 maanden.

Ben natuurlijk superblij met deze baan en wil hoe dan ook na verloop van tijd mijn uren uitbreiden, maar wellicht ook op een andere locatie binnen de organisatie als dat mogelijk is.

Bijvoorbeeld werken met jonge kinderen met gedragsproblemen of kinderen/jongeren met down syndroom zou ik echt fantastisch vinden! Kijk nu elke week weer uit naar SynDroom met Johnny, zo mooi gedaan elke keer :)
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 18 Okt 2013 13:48

Re: Sollicitatietopic

Als iemand omgeving Eindhoven nog werk zoekt ... ik heb van mijn nieuwe werkgever een mailtje gekregen of ik nog meer mensen weet voor de sales afdeling bij een uitgeverij. Het is voor 12-20u/week.
<<

Anoniem170

Bericht 18 Okt 2013 19:43

Re: Sollicitatietopic

Ik ben ook aan het solliciteren :) Ik werk nu op debiteurenadministratie maar ik vind het werk niet meer zo leuk. Er speelt erg veel bij mijn huidige werkgever, het grootste deel van de functie ligt ook stil.
Van de week gesprek gehad bij een uitzendbureau die veel werft voor een hele grote internationale organisatie. Gesprek ging erg goed, ze gaan me voorstellen! Volgende week hoor ik of ik op gesprek mag komen.Het zou een functie zijn op de afdeling inkoop waar ik veel contact zal hebben met buitenlandse leveranciers en fabrieken. De collega's waar ik samen mee zou gaan werken komen ook uit verschillende landen.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 18 Okt 2013 19:47

Re: Sollicitatietopic

Isis schreef:Als iemand omgeving Eindhoven nog werk zoekt ... ik heb van mijn nieuwe werkgever een mailtje gekregen of ik nog meer mensen weet voor de sales afdeling bij een uitgeverij. Het is voor 12-20u/week.



Mijn interesse is gewekt ;) ik PM je even!
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem205

Bericht 20 Okt 2013 14:38

Re: Sollicitatietopic

Jans, ik heb het heel erg naar mijn zin. Maar het is vermoeiend hoor! De eerste week zit er op. Morgen moet ik weer aan de bak. Daarna ook door naar school, dat wordt een pittige dag...
<<

Nyx

Bericht 22 Okt 2013 22:15

Re: Sollicitatietopic

Ik heb een tijdje niet geschreven, omdat ik druk was met van alles en niets. Maar er is nieuws.

Vandaag ben ik gebeld door een UZB waar ik aan het begin van het jaar ook door benaderd ben. Er was een vacature vrij gekomen bij hetzelfde bedrijf als waar ik aan het begin van het jaar op gesprek ben geweest en of ik nog belangstelling heb. Natuurlijk, maar mijn eerste vraag was of het wel nut heeft om nogmaals op gesprek te gaan als ik aan het begin van het jaar ben afgewezen. Ze gaat dat voor de zekerheid nog navragen, maar voor zover zij wist en terug kon lezen hadden ze het gesprek als zeer plezierig ervaren, maar waren de mannen het niet eens over wie ze voor de functie wilden en daardoor niemand hebben gekozen. Ook handig dat ze dat dan even terugkoppelen. Maar goed, ik hoor deze week meer. Ik vind het allemaal maar vreemd, maar laat het maar op me afkomen.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2013 06:00

Re: Sollicitatietopic

Nyx, dat is zeker vreemd. Maar in deze tijd verbaasd niks me meer. Hopelijk wordt het iets. Was het een leuke functie?
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2013 06:02

Re: Sollicitatietopic

Ik heb nog niks gehoord over de sollicitatie die ik vorige week donderdag heb gedaan. Ik hoop het zo!! Ik wil daar zo graag werken!
<<

Anoniem 3

Bericht 23 Okt 2013 08:44

Re: Sollicitatietopic

Spannend Jans, hebben ze laten weten wanneer je wat zou horen?

Nyx, dat is inderdaad wel gek, maar wel positief dat ze jou hebben onthouden!

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2013 08:57

Re: Sollicitatietopic

Nee, alleen dat ik via de mail op de hoogte wordt gehouden. Het was heel raar, de vacature stond 3 dagen online, toen was tie er opeens vanaf. Ik was toen te laat met reageren. En 2 dagen later stond tie opeens alsnog online. Toen heb ik gauw gereageerd. Vaag hè.
Ik moest een salarisindicatie invullen. Ik heb 2800 euro ingevuld, ik hoop dat het een beetje reëel is. :laughcry:

Spannend, believe, ik duim met je mee!!
<<

Anoniem 3

Bericht 23 Okt 2013 09:02

Re: Sollicitatietopic

Je zou kunnen nabellen wat de procedure is? Doe ik ook vaak na een vacature, dan weet je waar je aan toe bent! :)
Wel een beetje gek dat hij er eerst weer af was.. :P
Je zou eens op internet kunnen kijken wat mensen verdienen in een vergelijkbare functie :) .
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 23 Okt 2013 09:05

Re: Sollicitatietopic

Spannend, Jans! Ik denk dat dat wel reëel is in jouw branche.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2013 09:15

Re: Sollicitatietopic

Sanne schreef:Spannend, Jans! Ik denk dat dat wel reëel is in jouw branche.


Het is wel een andere branche dan waar ik nu werk. Maar volgens mij is het ook hier wel een redelijk bedrag.

Believe, ja stom is dat hè. Dat is me ook al vaker opgevallen.
Of mbo functies en dan alleen maar hbo'ers aannemen. Dat is het lastige aan deze tijd.
<<

anoniem213

Bericht 23 Okt 2013 09:18

Re: Sollicitatietopic

oasis schreef:
Isis schreef:Als iemand omgeving Eindhoven nog werk zoekt ... ik heb van mijn nieuwe werkgever een mailtje gekregen of ik nog meer mensen weet voor de sales afdeling bij een uitgeverij. Het is voor 12-20u/week.



Mijn interesse is gewekt ;) ik PM je even!

Uitgeverij :cheering:.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers