Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Samsung of Iphone

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Mei 2016 17:49

Re: Samsung of Iphone

Marin schreef:
Sawadee schreef:Ik ben ook geen fan van Samsung. Veels te overpriced voor wat je krijgt, net als Iphone.

Het zijn gewoon high end telefoons. Net zoals dat een Ferrari meer kost dan een Dacia. Prima basis, die laatste, maar de kwaliteit van de eerste is beter. Voor een telefoon, wat zo ongeveer mijn meest gebruikte object is, ben ik zelf bereid dat wel te betalen. Een ander niet misschien, dat snap ik. Maar ik vind het niet overpriced. Wel duur, maar wel waar voor je geld.


Maar dat is een andere discussie toch? Ik bedoel enkel dat je voor die merken gewoon meer betaald, puur vanwege de merknaam. Terwijl je voor minder geld een vergelijkbare telefoon kan vinden. Als ik zie hoeveel problemen mijn ex bijvoorbeeld had met zijn dure S3 destijds..

Of je het het waard vindt of niet om er zoveel aan uit te geven, moet ieder voor zichzelf bepalen. Ik heb bijna 2 jaar geleden besloten geen high-end toestel te kopen, omdat ik daar geen budget voor had. Was 120 euro kwijt voor mijn LG L90 (los toestel, geen abonnement). Is een Iphone beter? Tuurlijk! Maar dat is een vergelijking tussen een mid range en high end toestel, en die moet je ook niet willen vergelijken. Ik mis niks aan mijn telefoon terwijl ik die toch ook zeer intensief gebruik en ik denk dat ik zeker nog wel een jaar met dit toestel kan doen. Zou ik ooit een high-end toestel kopen? Waarschijnlijk niet. En helemaal prima dat anderen dat wél doen.
Ik heb het dus puur over de prijsverschillen tussen vergelijkbare toestellen en de merken.

Ik snap overigens wel dat wanneer je van alles van Apple hebt, zoals een Macbook etc, het ideaal is om alles te kunnen synchroniseren. In dat opzicht zie ik echt wel de voordelen van een Iphone hoor. Maar ik zie geen meerwaarde van een Samsung toestel tov een Huawei of een LG bijvoorbeeld.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mei 2016 17:52

Re: Samsung of Iphone

Maar dat is toch exact wat jij zegt? Jij vindt het overpriced. Ik zeg, het zijn A merken, dus ik snap de prijs. Ik ben bereid dat te betalen, jij niet. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven. Maar ik snap waarom die prijs zo hoog ligt en als ik jouw berichtje lees begrijp jij dat ook prima alleen wil je het zelf niet betalen (wat absoluut je goed recht is, don't get me wrong). Maar als je zegt het is OVER priced, Nee dat vind ik niet. Hoog geprijst wel.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Mei 2016 18:09

Re: Samsung of Iphone

Marin schreef:Maar dat is toch exact wat jij zegt? Jij vindt het overpriced. Ik zeg, het zijn A merken, dus ik snap de prijs. Ik ben bereid dat te betalen, jij niet. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven. Maar ik snap waarom die prijs zo hoog ligt en als ik jouw berichtje lees begrijp jij dat ook prima alleen wil je het zelf niet betalen (wat absoluut je goed recht is, don't get me wrong). Maar als je zegt het is OVER priced, Nee dat vind ik niet. Hoog geprijst wel.


Overpriced in vergelijking met telefoons van andere merken die kwalitatief hetzelfde zijn.. En dus hetzelfde kunnen, soms zelfs béter zijn. Dus wat ik zei in mijn eerste berichtje "Overpriced voor wat je krijgt".
Als je voor een paar sneakers van een merk als Nike 200 euro betaald, en je kan dezelfde sneakers kopen voor 100 euro, die precies hetzelfde draagcomfort hebben etc, alleen zit er een ander merkje op, dan zijn in verhouding die Nikes toch overpriced?
Je betaald voor de naam, dat is gewoon zo. En die naam zegt verder niks over de kwaliteit, een Samsung toestel is niet per definitie beter dan een High end toestel van een ander merk, maar is wel duurder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mei 2016 18:12

Re: Samsung of Iphone

Oh ja dan zit t m denk ik in dat ik er van overtuigd ben dat ik één van de beste toestellen heb, qua specs. Zeker qua camera, wat voor mij een belangrijke factor is. En de processor was ook erg goed. Dat vind ik belangrijk en dáár ben ik bereid voor te betalen. Als LG een high end telefoon produceert, koop ik die. Ik ben merkbewust maar niet merkgebonden.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Mei 2016 18:25

Re: Samsung of Iphone

Marin schreef:Oh ja dan zit t m denk ik in dat ik er van overtuigd ben dat ik één van de beste toestellen heb, qua specs. Zeker qua camera, wat voor mij een belangrijke factor is. En de processor was ook erg goed. Dat vind ik belangrijk en dáár ben ik bereid voor te betalen. Als LG een high end telefoon produceert, koop ik die. Ik ben merkbewust maar niet merkgebonden.


Ja ik snap dat voor jou heel belangrijk is dat een telefoon een goede camera heeft, en dat je daar dan een toestel op uitzoekt. Zou ik ook doen in jouw geval!
Maar denk dat we elkaar nu begrijpen :) Dat je veel geld wilt betalen voor een high-end toestel begrijp ik ook helemaal want die zijn ook gewoon beter dan een toestel zoals ik heb. Ik kan alleen beetje slecht tegen mensen (en dan doel ik niet op jou hoor), die er blindelings vanuit gaan dat Samsung (bijv) het beste is, zonder zich uberhaupt in de specs te verdiepen, alleen maar omdat "iedereen" dat koopt.

Als jouw telefoon (bijv) 200 euro duurder is, maar er zit wel een (veel) betere camera in dan in een toestel die verder vergelijkbaar is qua specs, dan heeft het een reden dat jou toestel duurder is, en die bestempel in dan ook niet als overpriced.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mei 2016 18:28

Re: Samsung of Iphone

Oh ja dan bedoelen we hetzelfde alleen vanuit ander oogpunt haha. Dat is natuurlijk helemaal prima. Ik heb dit idd met mensen met iPhone, die doen alsof er níets anders is dan een iPhone.
Ik was vroeger ook wel fan hoor, maar voor mij te gelimiteerd. Maar ik kan heus toegeven dat het voor anderen wel heel prettig is.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Mei 2016 18:33

Re: Samsung of Iphone

Marin schreef:Oh ja dan bedoelen we hetzelfde alleen vanuit ander oogpunt haha. Dat is natuurlijk helemaal prima. Ik heb dit idd met mensen met iPhone, die doen alsof er níets anders is dan een iPhone.
Ik was vroeger ook wel fan hoor, maar voor mij te gelimiteerd. Maar ik kan heus toegeven dat het voor anderen wel heel
prettig is.


:smile: Ik ben soms ook niet heel goed om duidelijk en kort uit te leggen wat ik bedoel.
Grappig wat je inderdaad zegt over de iPhone, in Thailand bijvoorbeeld heeft volgens mij 90% een iPhone, terwijl mensen toch een heel stuk minder te besteden hebben. Puur omdat het daar echt als statussymbool wordt gezien.
Ging ik in Bangkok laatst voor mijn telefoon een hoesje zoeken, écht niet dat ik die ergens kon vinden.. Bij de meeste shops was het al gelijk "LG? No.. we don't have it" en dan op een toon die bijna zei "wat sneu zeg, heb je een LG?" :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mei 2016 18:38

Re: Samsung of Iphone

Haha ja dat geloof ik graag dat ze dat daar als statussymbool zien!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Mei 2016 22:14

Re: Samsung of Iphone

Sawadee schreef:
Marin schreef:Oh ja dan bedoelen we hetzelfde alleen vanuit ander oogpunt haha. Dat is natuurlijk helemaal prima. Ik heb dit idd met mensen met iPhone, die doen alsof er níets anders is dan een iPhone.
Ik was vroeger ook wel fan hoor, maar voor mij te gelimiteerd. Maar ik kan heus toegeven dat het voor anderen wel heel
prettig is.


:smile: Ik ben soms ook niet heel goed om duidelijk en kort uit te leggen wat ik bedoel.
Grappig wat je inderdaad zegt over de iPhone, in Thailand bijvoorbeeld heeft volgens mij 90% een iPhone, terwijl mensen toch een heel stuk minder te besteden hebben. Puur omdat het daar echt als statussymbool wordt gezien.
Ging ik in Bangkok laatst voor mijn telefoon een hoesje zoeken, écht niet dat ik die ergens kon vinden.. Bij de meeste shops was het al gelijk "LG? No.. we don't have it" en dan op een toon die bijna zei "wat sneu zeg, heb je een LG?" :smile:


Nee nee, ze zeiden 'solly, no hab' ;)

Ik wil ook een goede camera er in en dat ie dus waterdicht is, maar ik ga er geen 600€ voor neertellen...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mei 2016 22:18

Re: Samsung of Iphone

Sawadee schreef:
Marin schreef:Oh ja dan bedoelen we hetzelfde alleen vanuit ander oogpunt haha. Dat is natuurlijk helemaal prima. Ik heb dit idd met mensen met iPhone, die doen alsof er níets anders is dan een iPhone.
Ik was vroeger ook wel fan hoor, maar voor mij te gelimiteerd. Maar ik kan heus toegeven dat het voor anderen wel heel
prettig is.


:smile: Ik ben soms ook niet heel goed om duidelijk en kort uit te leggen wat ik bedoel.
Grappig wat je inderdaad zegt over de iPhone, in Thailand bijvoorbeeld heeft volgens mij 90% een iPhone, terwijl mensen toch een heel stuk minder te besteden hebben. Puur omdat het daar echt als statussymbool wordt gezien.
Ging ik in Bangkok laatst voor mijn telefoon een hoesje zoeken, écht niet dat ik die ergens kon vinden.. Bij de meeste shops was het al gelijk "LG? No.. we don't have it" en dan op een toon die bijna zei "wat sneu zeg, heb je een LG?" :smile:

Ik heb ook een paar collega's die zo doen over hun amazing iPhone. Stiekem heb ik gelachen toen ze een update moesten die op een bepaalde iPhone (3 was dat toen denk ik?) niet kon waardoor ze verplicht eigenlijk bijna een nieuwere moesten kopen. :smile:
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers