Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

<<

Anoniem281

Bericht 03 Mei 2016 09:20

Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Toen Tobias uit t ziekenhuis kwam, dronk ie even moeilijk. Dus we hebben Hero gehaald, zoals hij ook die 4 dagen in t ziekenhuis kreeg. Toen de Hero op was, zijn we toch weer overgestapt op Kruidvat eigen merk, omdat we hem dat ook probleemloos gaven voor de ziekenhuisopname.

Maar sinds die overstap is ie opeens moeilijker aan t doen! Geeft mondjes terug, drinkt minder enthousiast.. we zijn ook van 8 flessen naar 7 gegaan, op zich probleemloos maar die 7 neemt ie nu niet helemaal. Afgelopen 2 dagen zijn we blijven steken op nog geen 550 ml per 24 uur. Hij weegt 4.5 kilo dus als we het protocol volgen, zou hij 675 ml moeten krijgen (150 ml per kilo)

Met de Hero ging t allemaal prima, 120 cc per fles kreeg ie wel op, maar nu met moeite 95 en hij geeft dan dus ook mondjes terug. Vanmorgen zelfs weer golfjes...

Hij heeft nog wel plas- en poepluiers, geen verhoging, is alert. Hij slaapt alleen meer, 4 uur achter elkaar. Op zich geen punt, maar dan moet ie wel meer per fles drinken. Oh en t inslapen is wat moeizaam, sinds die paar dagen.

Hoort het erbij? Stel ik me aan? Met het ziekenhuisbezoek nog veel te vers in het geheugen, ben ik meer onzeker dan ik anders zou zijn, vrees ik.

Hoeveel spuugt een kindje van 3 weken?
<<

Linvi

Bericht 03 Mei 2016 09:25

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Ik zou zelf niet zo heen en weer switchen tussen 2 verschillende merken, dat terzijde.

Als je twijfeld hierover mag je altijd contact tact opnemen met het cb he? Ik denk dat het niet erg is als hij even wat minder binnen krijgt maar kan het niet om derbouwen.
<<

Anoniem281

Bericht 03 Mei 2016 09:39

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Ja achteraf is switchen mss niet het beste plan geweest, maar in t ziekenhuis had ik weinig keus omdat ze daar alleen Hero hadden en dat kreeg ie al voor wij zelf Kruidvat konden aanbieden. Omdat ie bij thuiskomst weinig tot niks accepteerde, zijn we toch maar Hero gaan halen en toen ging t weer prima.

En ik kan idd CB contacten, maar wilde hier eerst even peilen, mss is er herkenning en 'hoort' het bij de leeftijd? Ik heb geen idee namelijk..
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Mei 2016 09:42

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Ik heb er totaal geen verstand van, maar als hij sinds de overstap terug naar Kruidvat moeilijk doet, kun je toch beter weer Hero gaan geven? Als ie daar gewoon goed van drinkt enzo? Of denk ik nou te simpel?

♥♥
<<

Linvi

Bericht 03 Mei 2016 09:58

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Mijn beide kinderen hebben vrijwel nooit gespuugd. Dochtertje van mijn vriendin gaf na elke fles tot 3 keer een mondje terug en van mijn zus gaf haar oudste tijdens en na de fles heel vaak een mondje terug.

Ik denk dat je dus hele wisselende ervaringen gaat krijgen. Hopelijk kan iemand anders je onzekerheid wat minder maken
<<

Linvi

Bericht 03 Mei 2016 10:00

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Over overstappen heb ik wel veel ervaring. Wij moesten dat per 3 dagen met een schepje afbouwen. Ik zou dus niet weer zo heen en weer gaan.
<<

Patsy

Bericht 03 Mei 2016 10:01

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Het kanzo zijn dat hij wat last krijgt door de wisselingen van voeding. Zijn darmen moeten daar aan wennen, wat het lastiger inslapen zou kunnen verklaren. Ik weet eerlijk gezegd niet of het spugen daar ook van zou kunnen komen, maar het lijkt me niet onlogisch.

Mondjes terug is heel normaal, niks om je zorgen over te maken. Je schrijft ook dat hij in een golfje spuugde, was dat veel (als in een halve fles) of viel dat wel mee? Het kan natuurlijk stom toevallig zijn dat hij nu wat meer spuugde maar het kan ook dat hij niet helemaal fit is.

Een dagje te weinig drinken is geen ramp, zeker niet als hij nog wel 550 ml gehad heeft. Maar dat moet hij niet te lang doen natuurlijk.

Als je er onzeker van wordt gewoon het cb bellen, daar zijn ze voor.
Laatst gewijzigd door Patsy op 03 Mei 2016 10:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 03 Mei 2016 10:02

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Overstappen deden wij ook heel geleidelijk in meerdere dagen, als je nu in één keer over gestapt bent zou ik denken dat het daar mee te maken heeft.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 03 Mei 2016 14:20

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Ik denk dat hij inderdaad weer een beetje moet wennen. Kan ook izjn dat hij gewoon een dag minder honger heeft. F. heeft trouwens NOOIT 150 ml per kilo gehaald. Die dronk altijd minder, daar was ik ook wel onzeker over maar volgens het cb gaf ze zelf gewoon goed aan wat ze nodig had!
⁠♡♡♡
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 03 Mei 2016 14:33

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Sinds wij zijn overgestapt naar kruidvat a.r. geeft onze kleine meid nog maar weinig terug.
Voorheen gaf ze geregeld meerdere mondjes terug.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Anoniem321

Bericht 03 Mei 2016 14:58

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Onze zoon kreeg in het ziekenhuis Nutrilon. Toen hij thuiskwam hebben we hem nog ongeveer een maand Nutrilon gegeven en toen zijn we geleidelijk overgestapt op kruidvat.
Op advies van het cb zijn we de voeding gaan mengen.
(dus stel dat je 5 scheppen voeding in de fles doet 4 scheppen nutrilon en 1 schep kruidvat)
De verhouding hebben we steeds verschoven totdat hij alleen maar kruidvat kreeg. Dat ging prima.

Ik zou als ik jou was eerst gewoon Hero gaan geven, omdat je zegt dat T daar wel goed van drinkt.
Later kun je alsnog switchen als het allemaal niet meer zo gevoelig is.

Edit: Onze zoon spuugde ook vrij veel, wij zijn op een gegeven moment jbpm gaan gebruiken (kruidvat eigen merk) en dat helpt wel goed. (na een gewenningsperiode van een paar dagen waarin hij enorme poepluiers had).
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 03 Mei 2016 17:14

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Ik zou weer Hero gaan geven, mijn kinderen konden ook niet tegen alle soorten voeding. Dan kregen ze meer krampjes en gingen meer spugen.
Dat hij 550ml drinkt zou ik me verder niet druk om maken. Het ene kind drinkt wat meer en het andere wat minder. Mijn zoontje was echt een vreetzakje, die kon blijven drinken. Dochter had altijd snel genoeg en dronk ook een stuk minder dan de 150ml per kilo. Zolang ze goed groeien en vrolijk zijn maakt het niet uit.
2010 2012
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Mei 2016 17:54

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Ik zou ook weer Hero gaan geven en niet teveel en te snel meer wisselen tussen verschillende merken flesvoeding.

Hier 3 spugers, alle 3 hadden ze er geen last van maar ze spuugden soms weer halve flessen terug, of zelfs 3 uur na de voeding nog. Ik ben toen Johannesbroodpitmeel aan de flessen toe gaan voegen. Bij de oudste na een week of 12, bij de middelste na een week of 6 en bij de jongste heel erg snel al, denk na 3 weken ofzo? Al doende leert men :) Dat hielp heel erg goed tegen het spugen en het gulzige drinken en ze hebben nooit last van verstopping gehad, eerder het tegenovergestelde.

Ik zou voor nu overstappen op Hero en dit even een week of 2 aankijken of het nu wel goed gaat.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 04 Mei 2016 12:24

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Ik zou ook weer overstappen op hero en als je persé kruidvat voeding wil geven rustig aan daarmee overstappen, niet in 1x.
<<

Anoniem281

Bericht 04 Mei 2016 12:33

Re: Hoeveel 'mondjes terug' is normaal?

Ik weet niet of z'n lijfje inmiddels gewend is aan Kruidvat, maar hij heeft de afgelopen 24 uur niet meer gespuugd! Wel een keer of 3 een mondje terug gegeven, maar dat was echt maar heel weinig.

Oh en we hoeven niet perse bij Kruidvat te blijven, hoor. Zou wel leuk zijn omdat ik er 5 dozen van heb liggen, maar ach..

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers