Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

<<

Anoniem244

Bericht 02 Mei 2016 04:42

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

Bloemetjesgordijn schreef:Maar is die opmerking van je leidinggevende ook niet bedoeld als verbeterpunt. Hij heeft het al eerder aangegeven en collega's doen dit ook bij hem dus blijkbaar is er iets aan je uitstraling of houding dat storend is op de werkvloer. In plaats van hier nu je frustratie erover uiten kan je dit punt natuurlijk ook verbeteren. Wellicht zorgt dit er dan ook voor dat je onderling met de collega's vriendelijker omgaat en prettiger samenwerkt.


Maar als je hoofd gewoon zo staat kan je daar weinig aan doen toch?
Ik krijg ook vaak te horen wat kijk je boos terwijl Ik dan gewoon geconcentreerd of gewoon kijk en niet boos ben.
Mijn gezicht zit zo schijnbaar gewoon op haar lekkerst. Dan ga ik niet elke keer denken o fuck ik niet vrolijk kijken continue
Maar goed al zou iemand dat 100x zeggen zelf zou ik mij daar niet aan storen.

Cbl als je zijn opmerking weg lacht heeft hij ook geen idee dat je het vervelend vind
Gewoon netjes aangeven dat je die opmerking niet leuk vind
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mei 2016 12:06

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

Radler schreef:
Bloemetjesgordijn schreef:Maar is die opmerking van je leidinggevende ook niet bedoeld als verbeterpunt. Hij heeft het al eerder aangegeven en collega's doen dit ook bij hem dus blijkbaar is er iets aan je uitstraling of houding dat storend is op de werkvloer. In plaats van hier nu je frustratie erover uiten kan je dit punt natuurlijk ook verbeteren. Wellicht zorgt dit er dan ook voor dat je onderling met de collega's vriendelijker omgaat en prettiger samenwerkt.


Maar als je hoofd gewoon zo staat kan je daar weinig aan doen toch?
Ik krijg ook vaak te horen wat kijk je boos terwijl Ik dan gewoon geconcentreerd of gewoon kijk en niet boos ben.
Mijn gezicht zit zo schijnbaar gewoon op haar lekkerst. Dan ga ik niet elke keer denken o fuck ik niet vrolijk kijken continue
Maar goed al zou iemand dat 100x zeggen zelf zou ik mij daar niet aan storen.

Cbl als je zijn opmerking weg lacht heeft hij ook geen idee dat je het vervelend vind
Gewoon netjes aangeven dat je die opmerking niet leuk vind


Ik kan er niks aan doen net als anderen die dat hebben en blijkbaar is dat ruim meer dan de helft. Ik vind het vervelend, 1x zeggen is meer dan genoeg, maar dit was al de 3e keer, het is niet meer origineel zeg eens wat anders of niks denk ik dan. Ik ga het straks zeggen als ik de moed heb.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 02 Mei 2016 12:24

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

Succes daarmee CBL, misschien een tip. Vraag of je diegene even onder 4 ogen kan spreken, is niet iets wat je zo even op de werkvloer moet doen en haalt misschien ook stukje heftigheid van emoties weg.
Oh en probeer het bij jezelf te houden, dus "ik voel / vind" ipv "ja jij doet zus of zo"
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mei 2016 12:36

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

Sawadee schreef:Succes daarmee CBL, misschien een tip. Vraag of je diegene even onder 4 ogen kan spreken, is niet iets wat je zo even op de werkvloer moet doen en haalt misschien ook stukje heftigheid van emoties weg.
Oh en probeer het bij jezelf te houden, dus "ik voel / vind" ipv "ja jij doet zus of zo"


Dank je voor je tip. Onder 4 ogen spreken zal dan op de werkvloer zijn aangezien hij daar altijd is en ik ook. Eerder toen hij een keer wat tegen mij zei stonden we een beetje van de drukte af en toen reageerde ik daarop. Ik was nog helemaal niet uitgepraat en hij liep gewoon weg!
Van een collega waar ik het goed mee kan vinden bij haar deed hij dat ook.
Dat doe je toch niet als leidinggevende zijnde en nou is hij wel een geval apart moet ik zeggen en ik ben niet de enige die daar zo over denkt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Mei 2016 13:03

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

tot die keer dat je wel ergens boos over bent en mensen het niet gevraagd hebben. Dan is het ja ze konden het toch aan mijn gezicht zien.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Mei 2016 15:51

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

Ik sluit me helemaal aan bij Sawadee. Van een dergelijke cursus kun je de rest van je leven profijt hebben. Soms moet je gewoon in jezelf investeren en dat heeft niks te maken met "moeten veranderen voor een ander".
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 02 Mei 2016 15:54

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

Bliss schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Sawadee. Van een dergelijke cursus kun je de rest van je leven profijt hebben. Soms moet je gewoon in jezelf investeren en dat heeft niks te maken met "moeten veranderen voor een ander".


Ik ben het zeker met je eens, alleen vereist het wel dat je aan zelfreflectie doet en hierbij een patroon bij jezelf constateert. Als dit uitblijft, omdat je het niet ziet of wil zien, heeft zo'n cursus waarschijnlijk geen enkel nut.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mei 2016 16:18

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

Mijn man zou niks zeggen, maar ik zei dat het makkelijk praten is als het je nooit is overkomen. Dus ik zei wacht maar totdat het jou overkomt, dan praat je wel anders. Het stomme is dat mijn leidinggevende dan zegt dat ik nooit lach en dat is niet waar. Heb nl meerdere keren gelachen op het werk dus het slaat nergens op!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 02 Mei 2016 17:20

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

caribbeanlover schreef:Mijn man zou niks zeggen, maar ik zei dat het makkelijk praten is als het je nooit is overkomen. Dus ik zei wacht maar totdat het jou overkomt, dan praat je wel anders. Het stomme is dat mijn leidinggevende dan zegt dat ik nooit lach en dat is niet waar. Heb nl meerdere keren gelachen op het werk dus het slaat nergens op!


Probeer het eens iets breder te zien als alleen puur het lachen.. Mensen kunnen een bepaald negatief beeld van je krijgen, door allerlei dingen. Waarschijnlijk je hele houding, je reacties naar anderen toe etc, en dan ook het (niet) lachen. Dat draagt allemaal bij aan dat beeld, en zeker als mensen zich aan je storen.
Alleen is het makkelijker om tegen iemand te zeggen "je lacht nooit", omdat het echt een specifiek is wat benoemd kan worden, terwijl "ja je houding is niet zo fijn", is veel abstracter, en dus lastiger om aan iemand duidelijk te maken. Daarnaast kunnen mensen vaak ook niet duiden wat het nou precies is aan iemand waardoor die persoon negativiteit uitstraalt. Dan is het makkelijker om het op het "niet lachen" te gooien.
Ik denk écht dat het een totaal plaatje is CBL.. Waar je je waarschijnlijk zelf totaal niet van bewust bent..

Ben je bijvoorbeeld veel in jezelf gekeerd op het werk? Klets je gezellig met anderen, ben je geïnteresseerd naar anderen, zeg je mensen vriendelijk gedag, ben je behulpzaam naar je collega's tijdens de werkzaamheden?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Mei 2016 17:27

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

Guattari schreef:
Bliss schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Sawadee. Van een dergelijke cursus kun je de rest van je leven profijt hebben. Soms moet je gewoon in jezelf investeren en dat heeft niks te maken met "moeten veranderen voor een ander".


Ik ben het zeker met je eens, alleen vereist het wel dat je aan zelfreflectie doet en hierbij een patroon bij jezelf constateert. Als dit uitblijft, omdat je het niet ziet of wil zien, heeft zo'n cursus waarschijnlijk geen enkel nut.


Ja dat is ook weer zo. Kortom: een hopeloze zaak dus ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 02 Mei 2016 17:35

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

Bliss schreef:
Guattari schreef:
Bliss schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Sawadee. Van een dergelijke cursus kun je de rest van je leven profijt hebben. Soms moet je gewoon in jezelf investeren en dat heeft niks te maken met "moeten veranderen voor een ander".


Ik ben het zeker met je eens, alleen vereist het wel dat je aan zelfreflectie doet en hierbij een patroon bij jezelf constateert. Als dit uitblijft, omdat je het niet ziet of wil zien, heeft zo'n cursus waarschijnlijk geen enkel nut.


Ja dat is ook weer zo. Kortom: een hopeloze zaak dus ;)


Haha, ik denk dat je uiteindelijk vooral jezelf erg in de weg zit. Je hebt, over het algemeen, alleen invloed op je eigen gedrag. Maar ook dat moet een inzicht van de persoon zelf zijn. ;-)
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Mei 2016 11:20

Re: Opmerking leidinggevende beu en onbeschofte collega!

Ik heb niks gezegd en besloten dat als hij het nog eens zegt er dan wat van te zeggen.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers