Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuter kijkt soms scheel (update pag. 2)

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Feb 2016 16:42

Re: Peuter kijkt soms scheel

Heb een paar foto's genomen van mijn schele aap, hij was gek aan het doen haha:

Afbeelding

Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Feb 2016 19:36

Re: Peuter kijkt soms scheel

Als ik het zo zie lijkt het wel wat ik heb: strabisme. Bij mij prima opgelost met een bril!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Feb 2016 10:00

Re: Peuter kijkt soms scheel

We gaan 't zien! Mijn vader heeft ook een lui oog en zijn niet luie oog daar ziet hij behoorlijk slecht mee en hij heeft een flinke cilinder. Mijn zusje kreeg met 3 of 4 jaar een bril met +sterkte en een plakker voor een lui oog, die keek niet scheel.
Ik zelf kreeg rond 7 jaar een bril met -sterkte en Lu.'s vader kreeg pas rond zijn 18e een bril, maar wel gelijk met een groot links-rechts verschil waardoor hij geen diepte meer zag.
We gaan 't zien!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Apr 2016 20:11

Re: Peuter kijkt soms scheel

Nog steeds aan het wachten op de afspraak, die is in mei pas. Vandaag voor de vorm nog wel de ogentest op het consultatiebureau gedaan. Hij deed verschrikkelijk goed zijn best maar van de derde rij die ze aanwees kon hij weinig maken. Met zijn rechteroog kon hij 1 plaatje onderscheiden, met zijn linkeroog geen. Hij moest volgens de verpleegkundige van die rij 3 plaatjes goed hebben. Maar hij kwam er gewoon echt niet uit. Ze dacht nog even dat het concentratie was maar mijn vriend en ik denk dat niet, we zagen dat hij echt zijn best stond te doen en dat hij pas afgeleid raakte toen het niet lukte.

Ik heb alleen geen flauw idee wat het zegt, zo'n afstandstest test die dan niet alleen verziendheid en niet bijziendheid?

Maar goed, ik zal maar gewoon de orthoptist afwachten in mei, dan weten we het pas echt.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 01 Apr 2016 20:46

Re: Peuter kijkt soms scheel

:love:

Mijn vriend was ontzettend scheel als kind, echt veel erger dan l. Hij is geopereerd en verder altijd een bril/lenzen gehad. Zo jong is er nog wel goed wat aan te doen volgens mij.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Apr 2016 20:50

Re: Peuter kijkt soms scheel

Pompoen schreef:Nog steeds aan het wachten op de afspraak, die is in mei pas. Vandaag voor de vorm nog wel de ogentest op het consultatiebureau gedaan. Hij deed verschrikkelijk goed zijn best maar van de derde rij die ze aanwees kon hij weinig maken. Met zijn rechteroog kon hij 1 plaatje onderscheiden, met zijn linkeroog geen. Hij moest volgens de verpleegkundige van die rij 3 plaatjes goed hebben. Maar hij kwam er gewoon echt niet uit. Ze dacht nog even dat het concentratie was maar mijn vriend en ik denk dat niet, we zagen dat hij echt zijn best stond te doen en dat hij pas afgeleid raakte toen het niet lukte.

Ik heb alleen geen flauw idee wat het zegt, zo'n afstandstest test die dan niet alleen verziendheid en niet bijziendheid?

Maar goed, ik zal maar gewoon de orthoptist afwachten in mei, dan weten we het pas echt.


Hebben kinderen niet ook juist vaak een verziend afwijking? Mijn nichtje heeft ook een + afwijking (+6 of +6.5 ofzo)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Apr 2016 21:00

Re: Peuter kijkt soms scheel

Oh ik draai het om geloof ik. Als je bijziend bent dan zie je veraf niet goed en heb je -, als je verziend bent dan zie je dichtbij niet goed en heb je +.
Ik bedoelde dus, testen ze met die test niet vooral bijziendheid en dus -?
Want kinderen hebben inderdaad vaak + geloof ik, sowieso al.
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 03 Apr 2016 19:23

Re: Peuter kijkt soms scheel

Met een + sterkte ben je inderdaad verziend en kun je ver beter zien dan dichtbij.
Dit betekent niet dat je ver altijd goed ziet. Dit kan ook slecht(er) zijn..
+ sterkte kan echter ook deels zelf gecorrigeerd worden door de ogen (met name bij kinderen) vandaar de druppels, dan kan dat tijdelijk niet.

Succes alvast!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 11 Apr 2016 18:14

Re: Peuter kijkt soms scheel

Zou zomaar een (hoge) plussterkte kunnen zijn. Dat kan ook een verklaring zijn voor het scheelzien.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Apr 2016 20:09

Re: Peuter kijkt soms scheel

We gaan het zien, nog 3 weken voor we naar de orthoptist en oogarts kunnen. Maar ik verwacht wel iets in die richting, maar ja ik ben geen orthoptist en het blijft gissen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Mei 2016 16:40

Re: Peuter kijkt soms scheel

Vandaag zijn we bij de orthoptist en de oogarts geweest. 't duurde allemaal verschrikkelijk lang maar Lu. heeft het supergoed gedaan, werkte erg goed mee met alle testen. Conclusie: hij kijkt scheel (strabismus) en waarschijnlijk is dat aangeboren maar is het nu duidelijker zichtbaar geworden omdat hij ook steeds meer gefocust is op kleinere dingen. Op zich verbaasd het me niet zo, hij trok altijd al een beetje met zijn linkeroog, het ooglid hangt soms ook wat meer en hij kon al heel jong knipogen want hij knijpt 'm best vaak dicht.

Hij heeft geen lui oog, maar 't zat wel op het randje. Hij heeft +2 aan beide ogen, maar dat is iets wat op deze leeftijd nog mag, dat kan met de groei gewoon nog bijtrekken.
Hij moet over 4 maanden terug komen want ze willen de stand van zijn oog en de ontwikkeling van een lui oog in de gaten houden. Het kan zijn dat hij op een keer dus toch moet gaan plakken, het kan ook zijn dat hij in de toekomst toch een bril nodig heeft.

Volgende keer gelukkig minder uitgebreid, geen oogdruppels want hij deed de test met de plaatjes echt heel erg goed en ook de andere tests werkte hij echt goed aan mee. En volgende keer hoeft hij ook niet naar de oogarts dus dan zitten we vast geen 2,5 uur in de wachtkamer.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Mei 2016 16:52

Re: Peuter kijkt soms scheel (update pag. 2)

Wat fijn dat je zoontje goed meegewerkt heeft met de tests en fijn dat er wat uitgekomen is!

Het klinkt een beetje als wat ik heb: ook strabismus en vroeg gediagnosticeerd (volgens mij bij mij toen ik in groep 1 zat). Nooit hoeven plakken omdat het geen lui oog is, sterkte zat bij mij iets hoger (richting +3, nu ronde de +2). Bij mij doet een bril wonderen (en dat terwijl ik voor de sterkte geen bril nodig heb, zie goed zonder maar mijn rechteroog trekt als ik moe ben)!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Mei 2016 17:01

Re: Peuter kijkt soms scheel (update pag. 2)

Helix schreef:Wat fijn dat je zoontje goed meegewerkt heeft met de tests en fijn dat er wat uitgekomen is!

Het klinkt een beetje als wat ik heb: ook strabismus en vroeg gediagnosticeerd (volgens mij bij mij toen ik in groep 1 zat). Nooit hoeven plakken omdat het geen lui oog is, sterkte zat bij mij iets hoger (richting +3, nu ronde de +2). Bij mij doet een bril wonderen (en dat terwijl ik voor de sterkte geen bril nodig heb, zie goed zonder maar mijn rechteroog trekt als ik moe ben)!


Ja dat zou goed kunnen! We gaan het zien, hij wordt goed in de gaten gehouden in elk geval. Ze zeiden inderdaad dat hij voor de sterkte geen bril nodig heeft op dit moment. De oogarts zei dat het goed is dat we nu een meting hebben waarmee het volgende keer dan ook vergeleken kan worden.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 02 Mei 2016 17:28

Re: Peuter kijkt soms scheel (update pag. 2)

Wat fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt en dat hij ook zo goed meewerkte! Is toch altijd lastig bij die kleine kinderen, zeker als ze druppels enzo in krijgen.

Mocht hij trouwens toch uiteindelijk een bril nodig hebben, mijn nichtje was echt héél snel er aan gewend. Terwijl ze niet makkelijk is met dat soort dingen (haarelastiekjes bijvoorbeeld trekt ze altijd uit, afplakken weigerde ze), maar ze heeft vanaf het begin altijd haar bril gedragen zonder morren of wat dan ook. (Ze heeft alleen wel een tijd gehad dat ze, zodra ze boos of enorm verdrietig was, ze hem gelijk van d'r hoofd aftrok en wegsmeet :P)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Mei 2016 19:29

Re: Peuter kijkt soms scheel (update pag. 2)

Ja ach, dat zien we dan wel weer. T wordt steeds makkelijker om dingen uit te leggen. Dat merkte ik ook met de tests, hij deed echt enorm zijn best. Hij zat, zelfs toen de oogarts hem onmogelijke dingen liet doen steeds keurig af te wachten, hij deed het alleen niet als hij het niet begreep.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers