Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reisrubriek #26: Auschwitz

<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 20 Nov 2015 15:04

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Ik ga begin volgend jaar en verblijf dan ook in Krakau. Thnx voor je tips!
<<

Anoniem149

Bericht 20 Nov 2015 15:31

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Ik ben vandaag over een week gewoon al in Auschwitz. Ben zo benieuwd!
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 20 Feb 2016 13:12

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Vorige week geweest en vond het zo heftig. Heb daar ook echt moeten huilen. Heel indrukwekkend. Hier moet echt iedereen een keer zijn geweest.
<<

Anoniem168

Bericht 21 Feb 2016 11:32

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Wow, interessant stuk Lauren! Die foto's geven echt een goede indruk van dichtbij. Krijg er kippenvel van.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 21 Feb 2016 20:11

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Bedankt voor jullie reacties!

Jeanette, heel indrukwekkend en heftig inderdaad. Het is gewoon niet te beschrijven wat je kan verwachten voordat je er heen gaat. Ik vind ook dat iedereen hier een keer moet zijn geweest.

Brooke, dank je wel! Echt kippenvel inderdaad, ik moet ook nog vaak aan het bezoek denken.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Apr 2016 20:10

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Hi Lauren, heb je stuk er nog even bij gepakt, want volgende week donderdag vertrek ik naar Krakau! Zat even te kijken op die site waar je een gids kunt boeken, maar dat gaat hem al niet meer worden zag ik... Ik neem aan dat er ter plekke in Krakau ook wel iets te regelen valt toch?
❤ 7 juni 2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Apr 2016 20:18

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Ja je kan het gewoon in Krakau regelen Bliss! Het loont om even rond te shoppen als je de tijd hebt, want ik betaalde achteraf een stuk meer dan iemand anders in mijn hostel. Ik had het in het hostel geboekt omdat ik weinig tijd had, hij had het bij een toeristenbureautje geregeld ergens in het centrum.

Overigens zijn de free walking tours in Krakau ook zeker een aanrader!
http://freewalkingtour.com/krakow/tours ... wn-krakow/ Links in het menu zie je nog meer gratis tours. Maar deze organisatie is in ieder geval echt heel goed!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Apr 2016 20:46

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Oké top! En die free walking tours zijn leuk ja, die gaan we zeker nog een keer doen!
❤ 7 juni 2018
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 01 Mei 2016 20:44

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Wil je een tour rechtstreeks vanaf Krakau of ga je zelf met het ov naar Auschwitz? In Krakau zelf zijn er verschillende organisaties die een bezoek aan Auschwitz aanbieden. Dan betaal je iets meer maar wordt je vervoer ook door hen geregeld. Indien je zelf naar Auschwitz gaat kan je in de voormiddag ieder uur met een Engelstalige gids meegaan (dit was een jaar geleden zo toen wij er waren), in de namiddag weet ik niet. Voor 10u en na 15u kan je zonder gids naar binnen.

De free walking tours zijn inderdaad leuk. In Krakau hebben wij zelf de tour door Kazimierz (Jewish Krakau) gedaan, deze eindigt bij Schindlers Factory, hier kan je kiezen om met hen verder het museum te bezoeken (tegen betaling) of op jezelf (of niet uiteraard).
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

anoniem224

Bericht 01 Mei 2016 20:51

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Toen ik er was in november wilden we in eerste instantie met het OV naar Auschwitz gaan en zonder gids naar binnen gaan, tot we ergens kwamen waar ze de excursie aanboden met vervoer en gids. Dat was uiteindelijk niet veel duurder dus wij hebben dat gedaan, hoefden we ons geen zorgen te maken over het vervoer. Maar een volgende keer doe ik het denk ik zonder gids (als die er gaat komen), ze hebben ons de belangrijkste dingen laten zien en verteld, maar je kan meer tijd nemen als je daar zelf bent.

Veel plezier alvast Bliss!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 01 Mei 2016 20:55

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Lauren schreef:Wil je een tour rechtstreeks vanaf Krakau of ga je zelf met het ov naar Auschwitz? In Krakau zelf zijn er verschillende organisaties die een bezoek aan Auschwitz aanbieden. Dan betaal je iets meer maar wordt je vervoer ook door hen geregeld. Indien je zelf naar Auschwitz gaat kan je in de voormiddag ieder uur met een Engelstalige gids meegaan (dit was een jaar geleden zo toen wij er waren), in de namiddag weet ik niet. Voor 10u en na 15u kan je zonder gids naar binnen.

De free walking tours zijn inderdaad leuk. In Krakau hebben wij zelf de tour door Kazimierz (Jewish Krakau) gedaan, deze eindigt bij Schindlers Factory, hier kan je kiezen om met hen verder het museum te bezoeken (tegen betaling) of op jezelf (of niet uiteraard).


Daar heb ik ook naar gekeken, maar toen ik er was in november, bleek dat helemaal niet mogelijk te zijn en was je verplicht om met een tour te komen. Had met het seizoen te maken. Geen idee hoe dat nu is, maar als het al mogelijk is, moet je volgens mij van te voren wel reserveren.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 01 Mei 2016 23:27

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Een naar gevoel in mijn buik, en dit enkel en alleen door het bekijken van foto's. De werkelijkheid is 100000x erger. Ik vind dat je een mooi en respectvol verslag hebt geschreven van je bezoek. Wat een verschrikkingen hebben daar plaatsgevonden :(
AfbeeldingAfbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 02 Mei 2016 05:48

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Meneer Nilsson, zo'n excursie is ook wel gemakkelijk en dan hoef je je inderdaad geen zorgen te maken over het vervoer. Als wij nog eens gaan willen we ook zonder gids gaan, dan kan je meer tijd nemen.

Sawadee, in november zijn er ook andere openingsuren. Wij zijn vorig jaar in mei geweest maar dat lijkt ook alweer zolang geleden. We hadden zelf een aantal dagen van tevoren gereserveerd voor de Engelstalige rondleiding.

Briggy, dank je wel! Echt verschrikkelijk en niet te omschrijven wat daar en in andere kampen is gebeurd :snik:

Bliss, ik wens je alvast veel plezier! Het bezoek aan Auschwitz is echt zwaar maar ik vond het fijn om het te combineren met Krakau.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Mei 2016 14:31

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Knap geschreven en mooie foto's gemaakt. Maar toch krijg ik er een beetje buikpijn van. Het was voor mij een ultieme geen foto's maken maar geschiedenis beleven ervaring en ik ben de nuchterheid zelve en raak nooit emotioneel, maar daar ben ik op een aantal plaatsen even naar buiten gelopen omdat het me naar de keel vloog en ik mijn tranen over zoveel onrecht en leed niet kon bedwingen. Ik weet niet, ik kan niet zoveel met de foto's omdat ik denk aan de mensen die daar allemaal rondlopen om kiekjes te nemen van dezelfde dingen. Normaal ben ik pro foto's en vakantieherinneringen, maar Auschwitz hoef je je niet te herinneren, dat komt zo weer binnen.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 02 Mei 2016 16:49

Re: Reisrubriek #26: Auschwitz

Pff kan me toch gewoon niet voorstellen dat het allemaal gebeurd is. En toch is het zo. Indrukwekkende foto reportage. Ik zou het ook wel willen bezoeken maar aan de andere kant ook weer niet. Heb ooit Westerbork bezocht en dat vond ik al heftig. De foto met de nagel krassen is echt vreselijk. De rest ook zo indrukwekkend. Ik heb meerdere keren met mijn hand voor mijn mond gezeten tijdens het lezen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers