Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Au! Onstoken eierstok

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Apr 2016 19:32

Au! Onstoken eierstok

Anderhalve week geleden heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen. Vlak daarna werd ik gelijk goed ongesteld. Ik moest ook nog een echo van mijn onderbuik laten maken omdat ik last heb van pijn bij het vrijen. Mijn huisarts heeft aan mijn eierstokken gevoeld en dat was normaal.
Donderdag en vrijdag voelde ik me al niet helemaal fit, mijn buik deed een beetje zeer maar met afleiding had ik er geen last van. Zaterdag had ik de hele dag pijn in mijn buik aan de rechterkant. 's avonds kon ik niet slapen ondanks twee paracetamol en een ibuprofen. Heb uren liggen draaien en ben uiteindelijk toch in slaap gevallen.
Vandaag bleef de pijn maar flink aanwezig, ik wist niet zo goed wat ik met mezelf aan moest, kon geen lekkere houding vinden om te zitten, liep steeds rond. Mijn vriend vond dat ik de HAP moest bellen, ik zelf vond het uiteraard onzin. Maar op een gegeven moment moest ik huilen van ellende en toen heeft mijn vriend gezegd dat ik toch moest bellen dus dat heb ik maar gedaan, ook omdat ik dacht dat het misschien toch een blaasontsteking was. Ik had ook verhoging.
Ik moest toch echt even langskomen, de arts vroeg eerst of ik mijn blindedarm nog had, nee dus, maar de pijn voelde wel een beetje vergelijkbaar alleen wat minder heftig. Uiteindelijk inwendig onderzoek, verrek wat deed dat pijn!
Mijn eierstok bleek verdikt en ook mijn klachten wezen er op.

Ik heb dus een eierstokontsteking hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het verwijderen van mijn spiraaltje :pale: . Nu twee soorten antibiotica en moet ik me gauw beter gaan voelen. Volgende week als mijn kuur klaar is moet ik de echo van mijn buik alsnog laten maken en dan kunnen ze gelijk zien of de ontsteking weg is.

Ik voel me echt zo'n doos dat ik mezelf niet serieus neem en niet naar de HAP wilde. En dat terwijl ik met mijn blindedarmontsteking precies hetzelfde had, die pijn werd op een gegeven moment erger maar ik wilde níet de HAP bellen. Ik vond het maar onzin en kon echt niet geloven dat ik zoiets als een blindedarmontsteking zou kunnen hebben. :palm:

Iemand toevallig ervaring met eierstokontsteking? Was dat na een weekje antibiotica echt klaar? Geen nadelige gevolgen? Of toch wel ellende daarna. No worries, ik hoef niet gerustgesteld te worden, ik geloof toch nooit dat ik iets ergs heb :laughcry: .
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 10 Apr 2016 19:39

Re: Au! Onstoken eierstok

**
Laatst gewijzigd door Ravioli op 25 Jun 2016 01:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 10 Apr 2016 19:48

Re: Au! Onstoken eierstok

Auch, klinkt pijnlijk! Geen ervaring gelukkig, maar beterschap!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Apr 2016 20:05

Re: Au! Onstoken eierstok

Mijn nichtje had het een half jaar geleden ofzo, die heeft een week met pijn gelopen, maar na de antibiotica ging het heel vlot beter gelukkig.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Apr 2016 20:23

Re: Au! Onstoken eierstok

Ik ben in oktober erg ziek geworden na het plaatsen van een spiraaltje. Ik ben opgenomen, kreeg een kijkoperatie en bleek een dubbele eileider- en vaarmoederontsteking te hebben. Drie soorten antibiotica gedurende 2,5 week en toen was ik zo goed als genezen. Nu heb ik nergens last meer van.

Ik denk dat je vooral heel goed moet luisteren naar je eigen lichaam. Beterschap!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Apr 2016 20:54

Re: Au! Onstoken eierstok

Oh, ik wist wel dat je ziek was geweest Lady maar niet dat het kwam door het plaatsen van het spiraaltje. Wat naar dat er een OK aan te pas moest komen. Ik hoop maar dat de antibiotica helpt.
Ik ben ook zo moe de laatste dagen, voel me echt een beetje uitgeput.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Apr 2016 21:24

Re: Au! Onstoken eierstok

Bah Pompoen! Sterkte, klinkt echt naar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem280

Bericht 10 Apr 2016 21:27

Re: Au! Onstoken eierstok

Ik heb ook enorme pijn gehad na het plaatsen van het spiraaltje, klapte dubbel van de pijn.
Ding eruit en nergens last meer van gehad. Nou ja nergens last van, ik heb tijdens mijn eisprong altijd buikpijn. Ook dan klap ik dubbel van de pijn, lopen, zitten liggen is dan al pijnlijk. Spiraaltje voelde als zelfde soort pijn, alleen dan 1000x erger, alsof er mensen met naalden en messen in mijn eierstok prikten.

Hoop dat de antibioticum snel zijn werk doet.
Akelig zo'n pijn in de eierstokken/baarmoeder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Apr 2016 14:41

Re: Au! Onstoken eierstok

Ai ai wat vervelend zeg! Beterschap en wat balen zeg!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Apr 2016 19:07

Re: Au! Onstoken eierstok

Hoe gaat het met je Pompoen?
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Mei 2016 16:34

Re: Au! Onstoken eierstok

Oh sorry zie het nu pas, lief dat je er naar vroeg. Ik knapte van de AB-kuur snel op, tenminste, de klachten verdwenen maar van de AB zelf werd ik aardig ziek. Ik heb daarna nog een echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers