Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaccineren

<<

Anoniem166

Bericht 30 Apr 2016 12:40

Re: Vaccineren

Ik heb bij mijn zoon heel even overwogen om niet (of aangepast) te vaccineren, maar dat kwam vooral omdat ik het toch niet fijn vindt om allerlei stoffen in mijn kind te laten spuiten. Ik laat de vaccinaties nog steeds met tegenzin zetten, maar de voordelen wegen voor mij toch beduidend zwaarder dan de nadelen.

Ik vind het vooral vervelend dat er steeds meer niet gevacineerde kinderen rondlopen en die kinderen mijn kinderen kunnen besmetten voordat ze ingeënt zijn. De ziekte is immers vaak besmettelijk voordat de eerste ziekteverschijnselen zich uiten, dus de ouders van niet ingeënte kinderen kunnen er geen rekening houden. En dat vind ik best kwalijk, ook omdat het ene kind misschien de ziekte prima kan doormaken, maar genoeg anderen ook niet. Voor mijn dochter vind ik de inentingen ook belangrijk, omdat ze later gezond zwanger moet kunnen zijn. Stel je voor dat ik haar niet laat inenten, zij geen rode hond krijgt en dan in de zwangerschap een kind met rode hond treft en zelf alsnog ziek wordt. Dat vind ik echt een ontzettend nare situatie die makkelijk voorkomen kan worden.

Hpv ga ik vooralsnog niet geven. Ik vind dat vaccin te jong. Er is ongetwijfeld heel veel onderzoek naar gedaan, maar de gevolgen op de lange termijn weet ik niet. Met het oog op situaties als DES wil ik dat vaccin vooralsnog niet geven, misschien dat ik er t.z.t. anders over denk.
<<

Anoniem184

Bericht 30 Apr 2016 12:48

Re: Vaccineren

Marin schreef:
Maple schreef:Ik zou er geloof ik ook wel moeite mee hebben om een hele kleine baby te laten vaccineren trouwens. Je baby is een maand oud en hoppa, daar gaan de eerste prikken met verzwakte ziektekiemen er al in.


Oh ja, dat lijkt mij juist prettig. Zielig, absoluut, klein arm kind. Dat is ook echt heel sneu, zo'n huilend kindje, ziek gemaakt door het vaccin. Maar wel zo veilig. Die leeftijd is er niet voor niets denk ik dan. Is het later als ze ouder zijn dan minder zielig?

Ik denk dat niet elke moeder het zo rationeel kan bekijken als ze eenmaal een klein hummeltje in handen heeft om voor te zorgen :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Apr 2016 12:50

Re: Vaccineren

Maple schreef:
Marin schreef:
Maple schreef:Ik zou er geloof ik ook wel moeite mee hebben om een hele kleine baby te laten vaccineren trouwens. Je baby is een maand oud en hoppa, daar gaan de eerste prikken met verzwakte ziektekiemen er al in.


Oh ja, dat lijkt mij juist prettig. Zielig, absoluut, klein arm kind. Dat is ook echt heel sneu, zo'n huilend kindje, ziek gemaakt door het vaccin. Maar wel zo veilig. Die leeftijd is er niet voor niets denk ik dan. Is het later als ze ouder zijn dan minder zielig?

Ik denk dat niet elke moeder het zo rationeel kan bekijken als ze eenmaal een klein hummeltje in handen heeft om voor te zorgen :)


Ook dat kan ik me héél goed voorstellen. Vandaar dat ik pro verplichting ben. Dan heb je geen keuze, want het is en blijft de verstandigste keuze. Ik ben van mening dat dit op ratio gebaseerd zou moeten zijn en niet op gevoel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 30 Apr 2016 13:18

Re: Vaccineren

Ik ben ook helemaal voor vaccineren.
De eerste prikjes gingen er al heel vroeg in ja en ik had me wel een beetje zorgen gemaakt hoe b erop zou reageren. Gelukkig pakte dat voor ons goed uit. B slaapt hooguit wat langer na een inenting.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 30 Apr 2016 14:59

Re: Vaccineren

Elliot schreef:Laat ik voorop stellen dat ik pro vaccineren ben en mijn kind straks gewoon volgens het schema wil vaccineren. Toch schrik ik heel erg van de felheid van sommige reacties hier. Dom en egoïstisch? Natuurlijk is het beter om iedereen te vaccineren, maar er zijn echt kinderen die er heftig op reageren. Er zijn ook gevallen waarbij een kindje ernstig ziek is geworden of zelfs overleden is na het krijgen van vaccins. Deze gevallen vind je alleen terug op sites die eerder in dit topic al als onbetrouwbaar bestempeld zijn, maar laten we eerlijk zijn, zouden sites van de overheid zulke gevallen nou echt publiceren? Natuurlijk niet. Volgens mij is in die gevallen de relatie tussen het vaccin en het overlijden ook niet officieel bewezen. Of dat nou is omdat die relatie er écht niet is, of omdat het in de doofpot gestopt wordt uit angst dat mensen hun kinderen niet meer gaan vaccineren durf ik niet te zeggen. Want als er op officiële sites zou staan dat dit verband bewezen is, zou niemand het risico meer durven lopen en zouden ouders massaal stoppen met het laten vaccineren van hun kinderen.
Nogmaals, ik ben pro vaccineren en wil mijn eigen kindje straks gewoon laten vaccineren, maar om ouders die het niet doen nou direct dom en egoïstisch te noemen? Nee, dat vind ik echt niet terecht. Die ouders maken in veel gevallen ook echt een weloverwogen keuze, waarschijnlijk uit angst.


Elliott, niks geen doofpotaffaires hoor, het Lareb publiceert elk jaar een rapport met alle door artsen en ouders gemelde bijwerkingen van vaccinaties, kijk maar:


http://www.lareb.nl/Zoekresultaten?sear ... de=anyword


Gewoon vrij voor iedereen inzichtelijk, inclusief enkele gevallen die onderzocht zijn waar een arts of ouder een relatie vermoedde tussen het overlijden van een kind en een vaccinatie. Die relatie kon gelukkig nooit worden aangetoond.
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Apr 2016 15:15

Re: Vaccineren

Ik heb juist weinig moeite met het laten prikken van een baby. Vond het een maand geleden veel vervelender om m'n vierjarige te laten prikken.
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Apr 2016 15:37

Re: Vaccineren

Urban Naked schreef:Ik heb juist weinig moeite met het laten prikken van een baby. Vond het een maand geleden veel vervelender om m'n vierjarige te laten prikken.


Ik vind het nu ook lastiger worden. Juist toen hij zo klein was was het spuit klaar.
2015 💙
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 30 Apr 2016 15:43

Re: Vaccineren

Ik vond die laatste (bijna 4 jaar) ook echt de ergste. Heb J echt krijsend in de houdgreep moeten leggen zodat die verpleegkundige kon prikken :omg:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 30 Apr 2016 15:52

Re: Vaccineren

Hier zijn de kinderen wel volgens het normale schema ingeënt. De meiden laat ik zoals ik er nu over denk niet vaccineren voor HPV omdat ik te veel verhalen hoor over de bijwerkingen er van en het vaccin nog maar kort gebruikt wordt. Gelukkig hebben we nog een paar jaar en misschien zijn er dan meer bijwerkingen bekend. Voor de waterpokken hangt het af van de leeftijd, de oudste was rond 1 jaar toen hij ze kreeg en is er verder ondanks dat hij er van kop tot teen onder zat niet heel ziek van geweest. M'n dochter is ondertussen 4 en heeft al 3 epidemieën met waterpokken op het Kdv/psz/school doorstaan zonder ze zelf ook te krijgen. Hoe later ze waterpokken krijgt hoe meer last ze er van gaat hebben dus als ze ze binnen nu en twee jaar niet krijgt zit ik er wel over te denken om op eigen kosten te gaan enten.
<<

Anoniem168

Bericht 30 Apr 2016 15:52

Re: Vaccineren

Urban Naked schreef:Ik heb juist weinig moeite met het laten prikken van een baby. Vond het een maand geleden veel vervelender om m'n vierjarige te laten prikken.


Dat inderdaad, hoe ouder hij wordt hoe vervelender ik het vind (en zoon ook). Maar wij volgen gewoon het programma. Heb me nav eerder topics hier erover wel wat ingelezen maar de redenen om niet te vaccineren kunnen mij niet overtuigen. Al denk ik wel dat het zeker goed is kritisch te kijken.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Apr 2016 19:45

Re: Vaccineren

Fantine schreef:
Wasmand schreef:Ik ben dus een mama die niet vaccineert.
Ik heb heel erg getwijfeld in het begin. Ik heb veel gelezen oa vaccinvrij (facebook en site) en gekozen om niet te vaccineren.
De ziektes waartegen gevaccineerd wordt die liepen al terug op het moment dat de vaccinatie kwam. Oa door betere leefomstandigheden.
Sommige vaccinaties vind ik onzin oa hepatitis B bij een jong kind. De mazelen kunnen kinderen ook prima doorstaan als het gezond is. En het kinkhoest vaccin werkt niet voldoende (aldus RIVM)
Als een kind vaak oorontsteking heeft of eczeem oid kan dit een bijwerking van de vaccinaties zijn.

Ja ik vind het soms heel eng maar ik vind niet dat ik mijn kind mishandel.


Wat een domheid in een post. Waar baseer je op welk onderzoek met goed onderbouwde wetenschappelijke bron dat ziektes al terugliepen? Leefomstandigheden, welke dan? En op welke manier verhoudt dat zich tot het niet nodig hebben van vaccinaties? Weet je uberhaupt wat de risico's zijn van de mazelen?

En ja ik geloof in wetenschappelijk bewijs en onderzoek en niet in rare site als vaccinvrij of kritisch prikken. Deze mensen hebben geen wetenschappelijke achtergrond en geven gevolgen aan oorzaken die niks met elkaar te maken hebben.[/quote]
Zo he, kon je niet normaal reageren?

Hoe mensen kiezen te vaccineren is hun eigen keus. Als je je inleest en goed uitzoekt hoe de zaken zitten, dat moedig ik alleen maar aan. Kritisch kijken en niet alles maar voor lief nemen. Ik ben blij dat vaccineren niet verplicht is. Er zijn namelijk genoeg gevallen waarbij vaccinaties niet zo positief zijn uitgevallen. Kijk naar je kind.

Ontopic: mijn oudste en middelste zoon zijn volgens het gewone programma gevaccineerd. Bij mijn jongste heb ik een jaar gewacht met de bmr omdat hij een behoorlijk lage weerstand had van zijn koemelkallergie.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Apr 2016 19:52

Re: Vaccineren

Fantine schreef:Lady Starstruck de alternatieve hoek heet niet voor niks alternatief. Ze kunnen niet wetenschappelijk bewezen worden in hun werking. Er is geen effect behalve het placebo effect. Ik snap nooit zo goed dat mensen de farmacie als een "boeman" zien. Vaak hebbenze echt geen idee hoe het werkelijk gaat.

Mijn achtergrondkennis hierin:
Vriend is farmaceut
Vriend van ons is arts
Vriend van ons is apotheker in een onderzoeksbedrijf naar nieuwe medicijnen

Dat is niet zomaar een achtergrond van "mijn kind kreeg een vaccinatie en daarna oorontsteking dus alle vaccinaties zijn slecht". Maar een jarenlange achtergrond in de industrie en gedegen onderzoek. Dit is denk ik ook mede oorzaak van mijn felheid hierin. De risico's wegen niet op tegen het zielig vinden van je kind die een prikje krijgt. Of welke andere ongegronde reden mensen hebben om niet te vaccineren.


Als je zelf een universitaire studie had gevolgd, had je waarschijnlijk ook geleerd dat niet wetenschappelijk bewezen niet betekent dat iets niet bewezen gaat worden. Echt een denkfout die veel mensen maken. Oh het is nog niet wetenschappelijk bewezen dus het is onzin. Nee, helaas werkt het niet zo simpel.

Alternatief betekent trouwens ook niet dat iets niet wetenschappelijk bewezen is. Er zijn diverse methodes en therapieën die wetenschappelijk bewezen werken. Denk eens aan mindfulness of acupunctuur. Vallen in de alternatieve sector , Maar toch echt wetenschappelijk bewezen.

Even wat verder proberen te denken dan je eigen kaders. Dat helpt, echt!
<<

Anoniem211

Bericht 30 Apr 2016 19:59

Re: Vaccineren

Overigens nog een puntje: mensen die voor een bepaald jaar zijn geboren, bijv 1976. Zijn nooit gevaccineerd met de bmr. Mijn moeder vertelde mij dat zij ook gewoon allemaal die ziektes hebben doorstaan. Het betekent niet dat je per definitie doodziek wordt als je bepaalde prikken niet krijgt. Ook als het virus rond gaat, kan het zijn dat je de ziekte niet krijgt als je niet gevaccineerd bent.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 30 Apr 2016 20:16

Re: Vaccineren

Pluis schreef:Hier zijn de kinderen wel volgens het normale schema ingeënt. De meiden laat ik zoals ik er nu over denk niet vaccineren voor HPV omdat ik te veel verhalen hoor over de bijwerkingen er van en het vaccin nog maar kort gebruikt wordt. Gelukkig hebben we nog een paar jaar en misschien zijn er dan meer bijwerkingen bekend. Voor de waterpokken hangt het af van de leeftijd, de oudste was rond 1 jaar toen hij ze kreeg en is er verder ondanks dat hij er van kop tot teen onder zat niet heel ziek van geweest. M'n dochter is ondertussen 4 en heeft al 3 epidemieën met waterpokken op het Kdv/psz/school doorstaan zonder ze zelf ook te krijgen. Hoe later ze waterpokken krijgt hoe meer last ze er van gaat hebben dus als ze ze binnen nu en twee jaar niet krijgt zit ik er wel over te denken om op eigen kosten te gaan enten.

Mijn dochter is bijna 9 en heeft net 4 weken terug nog de waterpokken gehad. Maar ze had alleen last van de jeuk meer niet. Dat is natuurlijk niet voor alle kinderen zo maar hier viel het dus mee.
<<

Pitty

Bericht 30 Apr 2016 20:36

Re: Vaccineren

Marilyn schreef:Overigens nog een puntje: mensen die voor een bepaald jaar zijn geboren, bijv 1976. Zijn nooit gevaccineerd met de bmr. Mijn moeder vertelde mij dat zij ook gewoon allemaal die ziektes hebben doorstaan. Het betekent niet dat je per definitie doodziek wordt als je bepaalde prikken niet krijgt. Ook als het virus rond gaat, kan het zijn dat je de ziekte niet krijgt als je niet gevaccineerd bent.


En andersom kan ook: ook als je gevaccineerd bent, kun je ziek worden. Op dit moment heb ik 4 VO-leerlingen die ik les geef: 3 met kinkhoest en 1 had de bof.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Apr 2016 20:53

Re: Vaccineren

Fiwen schreef:Ik vond die laatste (bijna 4 jaar) ook echt de ergste. Heb J echt krijsend in de houdgreep moeten leggen zodat die verpleegkundige kon prikken :omg:



Dat verschilt dan toch per kind, mijn zoon is best kleinzerig maar die prik ging gewoon best goed.

Mij moesten ze ook in de houdgreep nemen vroeger :angel:
M:21072011
J :08012014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Apr 2016 21:18

Re: Vaccineren

Kiatu schreef:
Urban Naked schreef:Ik heb juist weinig moeite met het laten prikken van een baby. Vond het een maand geleden veel vervelender om m'n vierjarige te laten prikken.


Dat inderdaad, hoe ouder hij wordt hoe vervelender ik het vind (en zoon ook). Maar wij volgen gewoon het programma. Heb me nav eerder topics hier erover wel wat ingelezen maar de redenen om niet te vaccineren kunnen mij niet overtuigen. Al denk ik wel dat het zeker goed is kritisch te kijken.

Ik moest zo hard huilen toen mijn dochter haar prikjes kreeg dat de verpleegkundige aan mij vroeg of het wel ging.. :laughcry: en toen moest ik die wacht kamer weer in.. Gelukkig had ik geen mascara op.

Wij hebben meegedaan aan het reguliere vaccinatieprogramma, ik ga er van uit dat de verantwoordelijke hun huiswerk gedaan hebben en ben blij dat ze er zijn. Maar ik vond zes weken erg vroeg.
De hielprik vond ik ook erg. Brrr
<<

Anoniem205

Bericht 30 Apr 2016 21:35

Re: Vaccineren

Marin schreef:Oreo, wat vind jij dan het verschil tussen vaccineren met 6-8 weken en vaccineren op latere leeftijd? Vanaf welke leeftijd zou je wel die antistoffen toe willen dienen? Ben je niet juist bang dat je kindje ziek wordt in die onbeschermde periode? Maakt het überhaupt wat uit wanneer je vaccineert? Ik vraag me dit openlijk af want ik zie zelf niet waarom je er mee zou wachten.


Ik zou willen wachten totdat het kindje een maand of 3 is. Maar dat is gevoelsmatig he. Nergens op gebaseerd.
<<

Anoniem280

Bericht 30 Apr 2016 22:58

Re: Vaccineren

Wanneer ik naar het CB ga en de verpleegkundige of arts wil ze zien, dan vinden ze de verpleegkundige of arts echt niet leuk hoor.
Ze hebben echt wel in de gaten dat zij hen pijn hebben gedaan.
Hoe klein ze ook zijn, volgende maand 16 maanden.
Ik had er de eerste keer geen moeite mee dat ze de vaccinatie kregen, tweede keer wel en gebeurde thuis. S. was ontroostbaar en nog steeds. Vind het echt niet leuk die injecties, heb ze 1000x liever dan mijn meisjes.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 30 Apr 2016 23:05

Re: Vaccineren

Happydobby schreef:
Fiwen schreef:Ik vond die laatste (bijna 4 jaar) ook echt de ergste. Heb J echt krijsend in de houdgreep moeten leggen zodat die verpleegkundige kon prikken :omg:



Dat verschilt dan toch per kind, mijn zoon is best kleinzerig maar die prik ging gewoon best goed.

Mij moesten ze ook in de houdgreep nemen vroeger :angel:


Ik vond het ook zieliger toen ze klein waren, vooral omdat ze geen idee hadden wat er gebeurde. Toen ze vier waren wisten ze wat er ging gebeuren. Ze gingen zitten, kregen een prik en vroegen of ze weer mochten gaan spelen, geen gegil of gehuil. Zolang ze een beetje mooie pleister krijgen vinden ze het wel prima.
2010 2012
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 01 Mei 2016 00:21

Re: Vaccineren

meisjesmama schreef:
Pluis schreef:Hier zijn de kinderen wel volgens het normale schema ingeënt. De meiden laat ik zoals ik er nu over denk niet vaccineren voor HPV omdat ik te veel verhalen hoor over de bijwerkingen er van en het vaccin nog maar kort gebruikt wordt. Gelukkig hebben we nog een paar jaar en misschien zijn er dan meer bijwerkingen bekend. Voor de waterpokken hangt het af van de leeftijd, de oudste was rond 1 jaar toen hij ze kreeg en is er verder ondanks dat hij er van kop tot teen onder zat niet heel ziek van geweest. M'n dochter is ondertussen 4 en heeft al 3 epidemieën met waterpokken op het Kdv/psz/school doorstaan zonder ze zelf ook te krijgen. Hoe later ze waterpokken krijgt hoe meer last ze er van gaat hebben dus als ze ze binnen nu en twee jaar niet krijgt zit ik er wel over te denken om op eigen kosten te gaan enten.

Mijn dochter is bijna 9 en heeft net 4 weken terug nog de waterpokken gehad. Maar ze had alleen last van de jeuk meer niet. Dat is natuurlijk niet voor alle kinderen zo maar hier viel het dus mee.


Goed om te horen! Ik zag de afgelopen weken hoe de halve school onder de blaasjes zat en er een aantal ook echt ziek van zijn geweest. Zo sneu. Op de een of andere manier vond ik dat voor oudere kinderen erger dan voor een kind in de peuter leeftijd
<<

Anoniem211

Bericht 01 Mei 2016 09:35

Re: Vaccineren

Ik reageerde vroeger trouwens heel heftig op vaccinaties. Was wekenlang ziek en lusteloos. Mijn moeder is op gegeven moment met mij naar een homeopaat geweest om te ondersteunen en dat heeft erg goed geholpen.

Het is dus niet zo dat kinderen nooit problemen kunnen ondervinden door vaccinaties. Als je een een beetje gevoelig lijf hebt (zoals ik dus) kun je er echt last van hebben.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Mei 2016 12:57

Re: Vaccineren

Mouette schreef:
Elliot schreef:Laat ik voorop stellen dat ik pro vaccineren ben en mijn kind straks gewoon volgens het schema wil vaccineren. Toch schrik ik heel erg van de felheid van sommige reacties hier. Dom en egoïstisch? Natuurlijk is het beter om iedereen te vaccineren, maar er zijn echt kinderen die er heftig op reageren. Er zijn ook gevallen waarbij een kindje ernstig ziek is geworden of zelfs overleden is na het krijgen van vaccins. Deze gevallen vind je alleen terug op sites die eerder in dit topic al als onbetrouwbaar bestempeld zijn, maar laten we eerlijk zijn, zouden sites van de overheid zulke gevallen nou echt publiceren? Natuurlijk niet. Volgens mij is in die gevallen de relatie tussen het vaccin en het overlijden ook niet officieel bewezen. Of dat nou is omdat die relatie er écht niet is, of omdat het in de doofpot gestopt wordt uit angst dat mensen hun kinderen niet meer gaan vaccineren durf ik niet te zeggen. Want als er op officiële sites zou staan dat dit verband bewezen is, zou niemand het risico meer durven lopen en zouden ouders massaal stoppen met het laten vaccineren van hun kinderen.
Nogmaals, ik ben pro vaccineren en wil mijn eigen kindje straks gewoon laten vaccineren, maar om ouders die het niet doen nou direct dom en egoïstisch te noemen? Nee, dat vind ik echt niet terecht. Die ouders maken in veel gevallen ook echt een weloverwogen keuze, waarschijnlijk uit angst.


Elliott, niks geen doofpotaffaires hoor, het Lareb publiceert elk jaar een rapport met alle door artsen en ouders gemelde bijwerkingen van vaccinaties, kijk maar:


http://www.lareb.nl/Zoekresultaten?sear ... de=anyword


Gewoon vrij voor iedereen inzichtelijk, inclusief enkele gevallen die onderzocht zijn waar een arts of ouder een relatie vermoedde tussen het overlijden van een kind en een vaccinatie. Die relatie kon gelukkig nooit worden aangetoond.

Oh wat goed, dat wist ik niet! Al kan ik me dan alsnog indenken dat er ouders zijn die niet geloven dat dit een onafhankelijk rapport is enzovoorts. Maar ik vind dit wel heel goed om te weten, bedankt!

♥♥
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers