Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 15 Okt 2013 06:53

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

wij hadden bij de eerste ook met 9 en 20 weken de echo en hebben toen op eigen kosten een echo gedaan om zeker te weten dat we de 12weken voorbij waren. Alsof dat een garantie is....haha!
Nu ga ik ook niet zo panisch aan die grens vasthouden.
Het kan inderdaad altijd misgaan máár ook veel vaker GOED gaan!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem123

Bericht 15 Okt 2013 07:16

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Bij S hebben we echt gewacht tot 12/13 weken. Dit omdat een eerste goede echo mij niets zegt, want bij de MA hadden we ook 1 goede echo. De echo daarna was stil. Bij S hebben we gewacht tot 3 echo's, toen was ik bijna 13 weken. Ouders/broers/aanhang en naaste vrienden wisten het al wel. Mijn naaste collega's ook, maar die hadden het zelf al geraden.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Okt 2013 07:26

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Wij hebben het met 6 weken verteld aan ouders en schoonouders. Een week later aan mijn broertje en aan mijn schoonzus.
Na de echo met tien weken hebben we het verteld aan andere familie en aan goede vrienden. Een met 12 op het werk en via fb.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem85

Bericht 15 Okt 2013 08:22

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Bij onze praktijk kregen we praktisch elke keer een echo, was erg leuk. Doen ze bij iedereen, niet omdat er risico s waren. Maar mijn ouders hebben we het verteld voor de eerste echo, de rest erna. Collega s heb ik het met 9 weken verteld, op Facebook na de goede echo met 11 weken. Maar stel dat men niets zou zeggen op het werk, maar wacht tot 12 weken, met 11 weken gaat het mis, dan denk ik dat je toch wel even uit de running bent en collega s dat dan ook wel weten waarom, tenminste dat was bij mij een reden om niet te wachten.

Lekker genieten van je zwangerschap en proberen zo weinig mogelijk aan te trekken van wat anderen zeggen, maar misschien komt het ook al voort uit bescherming ofzo, mijn tante vond dat ik het ook vroeg verteld had en vertelde dat zij het met 12 weken wereldkundig had gemaakt en de dag erna ging het mis.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Okt 2013 08:46

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Allereerst, wat een achterlijke reacties! Moet je toch lekker zelf weten...

Bij zowel mijn eerste als tweede zwangerschap eigenlijk het hetzelfde gedaan: Na de test meteen verteld aan ouders/schoonouders. Toen ik me misselijk begon te voelen meteen op mijn werk verteld (naaste collega op de groep en leidinggevende, puur praktisch, omdat ik het moeilijk trok en hun steun wel kon gebruiken), dat was denk ik rond de 6/7 weken. Verder meteen aan vrienden/vriendinnen verteld. Ik heb het aan iedereen verteld aan wie ik het ook had willen vertellen als het een miskraam zou zijn geworden...
Ik heb het wel stil gehouden tot na die 12 weken, om eerder genoemde redenen. Het is misschien geen magische grens van- ervoor wel, erna niet... Maar wel omdat de kans ineens heel erg keldert.

Ach, je kan nu toch niet meer terug, kans dat het mis gaat is heeelll klein (volgens mij in het begin van die weken veel meer dan nu nog inderdaad), maak je er niet te druk over! :hug:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem133

Bericht 15 Okt 2013 09:09

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Wij hebben het de tweede keer pas tegen iedereen verteld toen ik ruim 13 weken was. Daarvoor was het namelijk rond de 12/13 weken misgegaan en hadden we het al wel verteld en hebben we echt nare reacties gehad. Bij de tweede was ik al een week of 15, maar dat was ook omdat ik laat achter kwam en het best spannend was allemaal vanwege medicatiegebruik van mij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Okt 2013 09:24

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Silke schreef:Wij hebben het de tweede keer pas tegen iedereen verteld toen ik ruim 13 weken was. Daarvoor was het namelijk rond de 12/13 weken misgegaan en hadden we het al wel verteld en hebben we echt nare reacties gehad. Bij de tweede was ik al een week of 15, maar dat was ook omdat ik laat achter kwam en het best spannend was allemaal vanwege medicatiegebruik van mij.


Echt waar? Wat lomp. Al zou iemand het vertellen als de test nog niet eens droog is en het zou diezelfde week nog misgaan, dan zou ik nog niet rot reageren. Wat kunnen mensen toch naar zijn soms.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 15 Okt 2013 10:06

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Wij hebben het ook vrij vlot vertelt, bij 5 en bij 8 weken. Beide keren hadden we nog geen echo gehad, maar door bepaalde omstandigheden moest ik het wel vertellen.
<<

Artemis

Bericht 15 Okt 2013 10:20

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Ik hoor het van de meeste mensen rond de 8/9/10 weken. Vind ik doodnormaal om het dan te vertellen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Okt 2013 11:07

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Bij de eerste met 9 weken (wist het toen zelf nog maar net), bij de tweede met 10w op een familiefeest.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Okt 2013 11:11

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Ik hoor het trouwens ook vaak andersom, dat vrouwen die pril zwanger zijn allerlei smoezen moeten verzinnen om geen alcohol te drinken omdat de vrienden anders gaan zitten vissen. Ik vind dat ook altijd zo raar. Als je iets in de gaten hebt kun je toch wel de aardigheid opbrengen om net te doen of je het niet door hebt? Als iemand het nog niet wil vertellen dan ga je iemand toch niet voor het blok zetten, dan gun je diegene toch haar eigen momentje?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 15 Okt 2013 12:12

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Erg vreemd dat mensen zo reageren. Het is toch jouw zwangerschap en jouw keuze?
Wij hebben het na de eerste goede echo aan mijn ouders en schoonouders verteld. Dit was met 8/9 weken. Een week later aan goede vrienden. Na de termijnecho hebben we het wereldkundig gemaakt. Ik was toen 13 weken.
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 15 Okt 2013 12:17

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Ik heb op vrijdagochtend getest en nog geen 2 uur laten wisten mijn directe collega's (ongeveer 12 stuks) het. Ze hadden zo meegeleefd in het half jar dat ik in het ziekenhuis liep en ik was zo ontzettend blij dat ik het niet meer voor me kon houden.

Hier dus geen negatieve reacties gehoord, we hadden zelfs een klein feestje met gebak :cheering:

De rest van het bedrijf (150 man) wist het met 10 weken en 5 dagen. Toen werd ik door de gyn overgedragen aan de vk en had ik de termijn echo gehad.
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 15 Okt 2013 16:41

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Susan schreef:Ik hoor het trouwens ook vaak andersom, dat vrouwen die pril zwanger zijn allerlei smoezen moeten verzinnen om geen alcohol te drinken omdat de vrienden anders gaan zitten vissen. Ik vind dat ook altijd zo raar. Als je iets in de gaten hebt kun je toch wel de aardigheid opbrengen om net te doen of je het niet door hebt? Als iemand het nog niet wil vertellen dan ga je iemand toch niet voor het blok zetten, dan gun je diegene toch haar eigen momentje?


Dat hoor ik ook wel eens. Dan ben je toch ook niet meelevend.
Bij ons is ook iemand in de familie die bij iedere verjaardag (van anderen) ging vragen of ik 'al' zwanger was. Laat iedereen toch zelf zijn moment uitkiezen om het te vertellen, of dat nu heel vroeg of heel laat is, doet er in mijn ogen niet toe.
<<

Anoniem198

Bericht 15 Okt 2013 18:26

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Jammer dat er vervelende reacties komen.

Wij hebben het toen we het wisten meteen verteld aan onze ouders. Ik heb sowieso al een hechte relatie met mijn moeder dus ik zou dat echt niet geheim voor haar kunnen houden. Daarna ben ik het langzaam verder gaan vertellen en zo zullen we het blijven doen.
Op mijn werk heb ik het al wel snel moeten vertellen omdat ik echt veel last heb van mijn misselijkheid en mijn werk daar onder lijdt.

Zelf vond ik het fijn om het al vroeg met mensen te kunnen delen en erover te praten.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Okt 2013 19:08

Re: Wachten met wereldkundig maken zwangerschap

Inderdaad jammer van de vervelende reacties!

Hier weten inmiddels onze familie en vrienden het, evenals mijn directe collega's. Ik heb dinsdag de termijnecho en dan maak ik het ook wereldkundig, ik heb dan lang genoeg mijn mond gehouden en kan het qua buik dan ook niet meer verborgen houden. Ik ben dan 10,5 week en dat is dan mijn derde echo.

En Filoria, ik wist dat ook niet van die 12 weken, ik dacht dat die overgang rond de 10 weken zat... Brrr weer iets om me zorgen over te maken...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers