Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overspannen?

<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 28 Apr 2016 18:57

Overspannen?

Hoe herken je dat nou?
Er zijn dagen dat ik er compleet doorheen zit en me ziek wil mrlden op mijn werk. Moe, down, nergens zin in. Maar er zijn dagen dat het wel gast.
Bovendien heb ik het helemaal niet naar mijn zin in mijn huidige baan, dat helpt natuurlijk wel mee.

Ik voel me gewoon zo rot, ik snap niet wat het is. Loop ook vaak met een dof/duizelig gevoel rond.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Apr 2016 19:20

Re: Overspannen?

Je klinkt eerder alsof je je depressief voelt. Ik zou voor zekerheid naar je huisarts gaan en je laten doorverwijzen. Dan heb je over een tijdje een diagnose.

Ik vind het verder lastig om te reageren, omdat je het hebt over hoe je overspannen zijn kunt herkennen en vervolgens omschrijf je m.i. de symptomen van een depressie.

Overspannen zou je kunnen herkennen aan opgejaagd/gehaast gevoel, snel(ler) emotioneel, onrustig, gevoel dat er teveel prikkels zijn, moe, last van hoofdpijn en niet meer helder je leven c.q. dagelijkse activiteiten kunnen overzien ---> alles is en voelt als teveel. Maar goed, ook deze symptomen verschillen per persoon. Bij iedereen geldt echter dat draaglast en draagkracht uit balans zijn.

Vervelend dat je je zo rot voelt. Sterkte!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 28 Apr 2016 19:36

Re: Overspannen?

Ik zou hiermee naar de huisarts gaan om te kijken hoe je hierbij geholpen kunt worden. Wellicht is de laagdrempelige zorg van de praktijkondersteuner GGZ wat voor je? Hier wat info hierover http://www.meestersindepsychologie.nl/p ... cties.html

Wat doet de POH GGZ? De POH GGZ zit vaak bij de huisarts in het gebouw en dat maakt het aanbieden van laagdrempelige hulpverlening mogelijk. Iedereen weet immers zijn/ haar huisarts te vinden en de lijntjes tussen de huisarts en de POH GGZ zijn kort. Tot het takenpakket van de POH GGZ behoren het signaleren, interveniëren en ondersteunen bij psychische problemen (in samenwerking met de huisarts). De werkzaamheden van de POH GGZ zijn gericht op het helder krijgen van de psychische aspecten van gezondheidsproblematiek, goede doorverwijzing en urgentiebepaling (triage), kortdurende begeleiding en psycho-educatie.

Deze persoon kan een inschatting maken van de klachten en eventueel samen met jou kijken welke doorverwijzing nodig is. En wanneer dat niet zo is, de ondersteuning zelf aan jou bieden.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Apr 2016 20:31

Re: Overspannen?

Ik loop bij de praktijkondersteuner. Mijn valkuil is juist dat ik door door door ga (net zo'n duracel konijn), maar verder energieloos, niet kunnen genieten van leuke dingen, de rust niet kunnen vinden, vroeg wakker worden, continu problemen zien, ik voel alles als druk/ teveel, heel vermoeiend in elk geval.

We hebben nu in drie sessies volgens mij de reden gevonden hiervan. Nu hoop ik nog 1 of 2x nodig te hebben om hiervoor handvaten te krijgen. Zo niet, dan een doorverwijzing, want het is wel echt iets waar ik iets mee moet doen.

Kan het bij jou niet de overgang zijn van heel druk en veel druk naar een 'normale' baan en wat meer huisje, boompje, beestje zonder je vriend zijn? Dat lijkt me ook wel impact hebben. Naast dat je je huidige baan niet leuk vindt, dat is natuurlijk ook wel een stressfactor.
L2014 & H2017
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 29 Apr 2016 21:57

Re: Overspannen?

Wat een goede tip fantine, dank je.
Ik vind het lastig te omschrijven wat ik voel. Constant moe, slaap slecht. En inderdaad ontzettend rusteloos, opgejaagd, snel emotioneel. T gevoel dat alles teveel is.

Er is ontzettend veel gebeurd ook tijdens mijn laatste contract aan boord, heftige periode. Wat jij zegt mzcharlotte is denk ik ook heel erg waar. De overgang is heel groot. Ik vind een 9-5 baan ook ontzettend beklemmend.

Ik werk via een uitzendbureau dus veel ondersteuning kan ik denk ik niet verwachten.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers