Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


corticosteroïden en zwanger worden

<<

Tissie

Bericht 15 Okt 2013 10:12

corticosteroïden en zwanger worden

Hi,

Heb een korte vraag. Mijn man gebruikt een huidzalf met corticosteroïden erin ( elocon)
Weet iemand hier of dit van invloed is/ kan zijn op sperma? Ik heb al hier en daar gezocht op internet, maar lees wat tegenstrijdigheden.
Misschien hier een ervaringsdeskundige?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Okt 2013 10:13

Re: corticosteroïden en zwanger worden

Volgens mij heeft een zalf daar sowieso geen invloed op en is Elocon ook vrij licht. Ik mocht gewoon Elocon gebruiken tijdens de zwangerschap, in redelijke hoeveelheden dan natuurlijk, geen tube per dag. Maar ik denk dat het niet uitmaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 15 Okt 2013 10:41

Re: corticosteroïden en zwanger worden

zalf kan via de bloedvaten in de huid worden opgenomen en daardoor ook in de rest van het lichaam komen. Ik weet alleen niet of dit middel ook invloed heeft op sperma en hoeverre dit een probleem kan zijn bij het zwanger worden. Ik zou dit even navragen bij een apotheek! Met nadruk apotheek, omdat ik bepaalde medicijnen die ik zelf gebruik(te) heb gevraagd aan de huisarts en sommige mocht ik doorgebruiken terwijl ze bij de apotheek iets anders zeiden. Dus medicijnen altijd navragen bij een apotheek.

even gekeken voor je in het kompas wat ze bij de apotheek gebruiken. het kan de placenta passeren en heeft een vruchtbeschadigend effect. MAAR dit is gebaseerd op een zwangerschap. Ik weet dus niet precies hoe het werkt op geslachtscellen en in hoeverre dat die daar schade aan aanbrengen
Afbeelding
<<

Tissie

Bericht 15 Okt 2013 14:57

Re: corticosteroïden en zwanger worden

Ben even langsgeweest bij de apotheek en die mevrouw zei hetzelfde als jullie Als je zwanger bent ,moet je er wel mee oppassen.

Bedankt dames!
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 15 Okt 2013 15:24

Re: corticosteroïden en zwanger worden

fijn dat je nu duidelijkheid hebt!!
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Okt 2013 15:27

Re: corticosteroïden en zwanger worden

Maar je man gebruikt het toch, als je zwanger bent maakt het toch niet uit wat hij smeert?

Ik had in mijn eerste zwangerschap heel veel last van jeuk en eczeem en toen mocht ik het wel smeren, maar ik durfde het niet goed, heb het toen ook weinig gebruikt, maar daardoor had ik wel heel veel last van mijn huid. De tweede keer had ik juist een heel gave huid dus toen was het niet nodig. Maar volgens de huisarts was het dus geen probleem, althans, niet in de mate waarin het aan mij was voorgeschreven. Volgens mij zei mijn huisarts toen ook zoiets als wanneer je met een bepaald medicijn moet oppassen tijdens de zwangerschap, dat meteen voor die hele medicijngroep zo wordt genoteerd, terwijl sommige specifieke middelen dan wel gewoon kunnen.

Ik snap trouwens wel dat mensen het zekere voor het onzekere nemen, maar het komt wel voor dat iets gewoon mag, al staat in de bijsluiter van niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tissie

Bericht 15 Okt 2013 16:26

Re: corticosteroïden en zwanger worden

Klopt, Susan. Man smeert, maar ik dacht ik zet het er toch even bij.

Ga denk ik toch vragen of hij aankomende week koelzalf wil gebruiken.... Freak as I am ;)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Okt 2013 16:32

Re: corticosteroïden en zwanger worden

Laat hem anders zelf even de huisarts bellen. Zeker als het meerdere maanden gaat duren voor je zwanger bent is het voor hem wel vrij vervelend om niet gewoon zijn zalf te mogen gebruiken, als het dan niet echt nodig is dan is het wel zonde als hij voor niks met jeuk en plekken rondloopt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron