Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 27 Apr 2016 14:33

Re: Naai topic

Ik vond zelf de blauwe kroontjes jumpsuit zo leuk dat ik er ook een in het roze gemaakt heb (in een maatje kleiner) voor onze baby.
Net even gekeken wat ik nu al aan kleertjes heb liggen in kleine maatjes en dat valt gelukkig mee dus ik kan vrijdag helemaal los op de stoffenbeurs :smile:

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Apr 2016 15:27

Re: Naai topic

Ik woon bij Eindhoven.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem260

Bericht 27 Apr 2016 18:11

Re: Naai topic

Fiwen wat doe je dat snel!

Ik ben vandaag bezig geweest met een boxkleed. Maak een blokjesrand en ontdekte, nadat ik er al een paar had vastgestikt, dat één van de kleuren een cm te klein is geknipt (verkeerd gemeten)... Alles weggestopt, later verder... Bah
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 27 Apr 2016 18:47

Re: Naai topic

Ohw wat balen Jerry, snap dat je het dan even helemaal gehad hebt met zo'n project.
Heb je nog genoeg stof om de fout geknipte blokjes opnieuw te maken? Zou echt heel jammer zijn als je het nu niet af kunt maken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Apr 2016 20:13

Re: Naai topic

O Jerry herkenbaar. Dat had ik laatst ook!
Zo irritant. Maar morgen met frisse blik en dan lukt het vast!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 27 Apr 2016 22:16

Re: Naai topic

ik dacht laatst ook even snel iets in elkaar te zetten. eerst de verkeerde delen aan elkaar genaaid. alles weer los gehaald en opnieuw, had ik de boel verkeerd om. :palm:
volgende dag met een frisse blik ging alles in 1x goed.
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 28 Apr 2016 06:30

Re: Naai topic

Gelukkig heb ik genoeg stof!
Vannacht al liggen bedenken hoe ik het ga aanpakken en denk dat ik er vanmiddag of vanavond weer even voor ga zitten
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 28 Apr 2016 17:08

Re: Naai topic

Was het nog gelukt met het boxkleed Jerry?

Gaat er nog iemand naar het Stoffenspektakel in Den Bosch morgen? Ik ga er samen met een vriendin heen, J blijft lekker bij oma en haar kindjes blijven ook thuis dus we kunnen heerlijk ongestoord rondneuzen. Heb er zin in.

Heb vandaag voor het eerst in jaren weer eens iets uit de Knippie gemaakt en weet meteen weer waarom ik daar zo'n hekel aan heb. De verhoudingen zijn zo raar van sommige patronen.
Ik wilde een jurkje maken in maat 50/56 en het is uitgevallen als een tuniekje/shirtje maat 68... Heb er dus maar een harembroekje bij gemaakt ik die maat zodat het alsnog een setje is. En het is wel leuk geworden uiteindelijk maar baal er wel van want ik wilde zo graag een jurkje maken. Iemand nog een tip voor een leuk patroontje van een jurkje in maat 56?

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Apr 2016 15:25

Re: Naai topic

Jerry, balen is dat he. Heb je later nog iets gedaan aan het boxkleed?

Fiwen, hoe was het op het stoffenspektakel, veel gekocht? Ik ben met mijn dochter even geweest vanmorgen, zij heeft 3 tricot stoffen uitgezocht om jurkjes van te maken. Ik heb niet heel lang kunnen kijken want we hadden niet veel tijd helaas.
Zelf heb ik nog een heleboel andere stoffen gezien die ik leuk vond voor haar, maar die vond zij niet mooi helaas (en dan weet ik zeker dat ze het nooit aantrekt als ik er iets van maak).
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Apr 2016 15:26

Re: Naai topic

Oh en dat is herkenbaar van patronen uit de knippie, ik heb er een jaar een abonnement op gehad maar liep tegen hetzelfde aan. Ik vind wel dat het een schattig setje geworden is maar als je een klein jurkje had gewild en het wordt een groter tuniekje dan is dat wel balen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 29 Apr 2016 15:33

Re: Naai topic

Wel een erg leuk setje inderdaad, Fiwen. Mooi stofje ook.

Leuke stoffen gekocht Liadan. Watvoor jurkjes ga je maken?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Apr 2016 15:42

Re: Naai topic

Sam, ik weet het nog niet precies. In ieder geval een jurk waarvan ik het patroon ooit van een gekochte jurk nagetekend heb. En ik wil heel graag een Candy Dress (van la maison victor) maken maar ik heb het patroon niet, misschien kan ik daar nog aankomen. En als het me niet lukt om eraan te komen dan ga ik het patroon zelf proberen te tekenen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Apr 2016 16:51

Re: Naai topic

Leuke stofjes Liadan en ergens ook wel leuk dat je dochter zo'n eigen smaak heeft. Hier ook een meisje dat precies weet wat ze wel en (vooral) wat ze niet leuk vindt.
Ik heb vooral voor de baby geshopt vandaag, J heeft al zo veel jurken voor de zomer. Wel 1 jurkjesstofje voor J gekocht om een verjaardagsjurk te maken, was een duur stofje maar voor de verjaardag vind ik dat niet erg.

Dit stofje is voor de jurk:
Afbeelding

Deze zijn voor babykleertjes:
Afbeelding

En deze zijn voor een dekentje in de kinderwagen (de kleuren passen heel mooi bij elkaar alleen op de foto komt het niet zo mooi over):
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem205

Bericht 30 Apr 2016 07:50

Re: Naai topic

Ik woon in de regio den haag en vind het geen probleem om een stuk te rijden!

Overigens heb ik veel last van de niet durveritis. Herkenbaar? Heb een patroontje (zelf overgetrokken) en een idee, maar ik durf niet...
<<

Anoniem219

Bericht 30 Apr 2016 10:27

Re: Naai topic

Oreo schreef:
Overigens heb ik veel last van de niet durveritis. Herkenbaar? Heb een patroontje (zelf overgetrokken) en een idee, maar ik durf niet...


Yep heel herkenbaar... Heb er helaas ook last van!
<<

Anoniem260

Bericht 02 Mei 2016 07:08

Re: Naai topic

Leuke stofjes Liadan! Die met die kruisjes vind ik heel erg leuk

Fiwen, jouw afbeeldingen kan ik niet zien...

Het boxkleed is goed gekomen! Ben zelf erg tevreden!
Nu nog een achterkant maken en dan nog vullen en doorstikken (doe maar één rand rondom).
Ik wilde m vullen met dikke fiberfill. M'n zus heeft de hare gemaakt met een goedkoop dekbed. Wat zouden jullie doen?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Mei 2016 07:45

Re: Naai topic

Ik heb mijn boxkleed ook gevuld met een goedkoop dekbed van de Ikea, was 4 euro. Die zit er 4 keer dubbel in, dus best lekker dik.

Ik heb mijn boxkleed zo gemaakt dat hij werkt als een kussensloop, aan de onderkant kan hij dus open en kan ik het dekbed er zo uit halen, daar zie je niks van. Ik was dus alleen de hoes als deze vies is in de avond en de volgende ochtend kan mijn zoontje de box weer in, dat vind ik wel ideaal, ik heb ook maar 1 boxkleed nodig op deze manier.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Mei 2016 10:13

Re: Naai topic

't Is, ondanks dat 't niet zo is uitgevallen als jij wilde, wel een erg leuk setje geworden Fiwen!!

Ik ben net ruim een uur op internet op zoek geweest naar een patroon voor een jurkje. Ik heb een stofje liggen waarvan ik een jurkje voor D. wil maken. Uiteraard heb ik al tijden precies in mijn hoofd wat voor soort jurkje het moet worden, maar alle patronen die ik tegenkwam, zijn voor grotere maten. Nu iets gevonden waar ik mee aan de slag kan! Ik ga eerst maar een proefje maken met een oud stofje, gekregen van mijn moeder, ben als de dood mijn mooie stof te verprutsen!
Dus ja Oreo, ook hier niet durveritis!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Mei 2016 22:01

Re: Naai topic

Leuk setje Fiwen! En die boxpakjes zijn ook super. Die wil ik ook nog gaan maken voor mijn zus die zwanger is.
Knippie vind ik ook erg groot vallen. Ik had laatst ook een jurkje gemaakt. Maar dan was meer een zak om haar lijfje. Heb hem toen nog ingenomen, maar alsnog blijft hij te groot. Hopelijk past hij nu in het najaar.

Leuke stofjes Liadan! Ik las dat LMV het Candy dress patroon opnieuw in bestelling heeft, dus die zal binnenkort weer te bestellen zijn als het goed is.

Ik moet even klagen:
Pfff, ik kom maar niet toe aan tijd voor mijn naaimachine.
Hij staat inmiddels wel weer klaar op zolder na de verhuizing, was ook begonnen met een bestelling, maar door een dochter met 5 dagen buikgriep en de laatste 2 avonden niet willen slapen voor 22.00 uur heb ik gewoon geen tijd.

Hopelijk morgen tijdens haar middagslaapje even aan het werk. De oudste is toch hele dagen lekker buiten met alle buurkinderen. Dan kan ik in elk geval verder met de bestelling van een poppensetje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 03 Mei 2016 16:20

Re: Naai topic

Wat schattig allemaal Fiwen!!

Fijn Jerry, dat het toch gelukt is.

Liadan, er is een gratis patroon dacht ik dat erg op de candy dress lijkt. Dat zou je eens kunnen vragen op 1 van de facebook pagina's.

Ik heb echt weken niks gedaan. Mijn hoofd liep over van ideeen maar er kwam niks uit mijn handen. Nu ben ik gisteren begonnen aan een tipi tent. Beetje recht toe recht aan werk maar misschien dat ik de drive dan weer te pakken krijg.

Heeft iemand van jullie een lockmachine? Is het fijn? Gebruik je 'm veel? Welke heb je?

Ik ben trouwens nog naar het stoffencircus in Turnhout geweest. Wat een fantastische markt!! Veel beter dan het stoffenspektakel. Wel kleiner maar niet zo rete druk en meer afwisseling in stoffen en wat kramen met echt leuke aanbiedingen!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Mei 2016 17:38

Re: Naai topic

Wat leuk dat je aan een tipi bent begonnen Mien, ik heb daar toevallig vanochtend stof en stokken voor gehaald. Ik ben benieuwd hoe die van jou wordt, ik wil er ook snel aan gaan beginnen.
En het Candy patroon heb ik nog kunnen bestellen en krijg ik deze week binnen als het goed is:-)
<<

Anoniem219

Bericht 04 Mei 2016 05:37

Re: Naai topic

Ik heb stof geknipt liggen voor de solis dress. Voor B, wel nog is een te grote maat maar er is een win je geld terug actie dus dacht tja toch maar proberen haha!

Is dat niet de simple dress die lijkt op de Candy?
http://kaatjenaaisels.blogspot.nl/p/com ... s.html?m=1
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mei 2016 15:10

Re: Naai topic

Wat leuk Liadan!
Ik zit er over te twijfelen. Ik loop meestal achter de hype aan, nu vind ik het niks maar over een maand waarschijnlijk wel :palm:

Er komt overigens binnenkort ook een gratis versie van de Julia sweater. Daar zit ik wel echt op te wachten, haha.

De tipi tent is klaar. De afwerking had beter gemogen maar ik vond de beschrijving ook wel erg summier.
Maar goed, dat zit toch aan de binnenkant, niemand die er last van heeft :razz:

Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Mei 2016 15:27

Re: Naai topic

Ik vind 'm superleuk! Leuke stof ook! Ik zie wel dat de mijne iets anders gaat worden, ik ga 'm volgens die van Zilverblauw maken. Hoe groot heb je 'm gemaakt? Kunnen ze erin staan?
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mei 2016 15:35

Re: Naai topic

Meteen even gespiekt en die is inderdaad anders maar zo te zien wel minder kans op afzakken.
Van binnen gemeten tot aan de grond is de tent 1.40 hoog. Ze kunnen er dus makkelijk in staan.

De stof komt bij de kwantum vandaan. Daar hebben ze ook nog hele leuke stof met een herfst/bos print. Die heb ik gekocht voor de tipi die ik voor mijn neefje ga maken.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers