Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oude vriendin biedt excuses aan

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Apr 2016 16:00

Oude vriendin biedt excuses aan

Zoals sommigen van jullie nog wel weten ben ik vorig jaar aan de kant gezet door een -toen- vriendin. Ik ben daar heel boos en verdrietig om geweest, maar kon het best snel loslaten. Mede dankzij jullie meningen.

Nu heeft zij mij een tijdje terug een bericht gestuurd. Met excuses daar in en dat ze wilde praten. Ik heb niet direct de excuses aangenomen, maar haar verhaal aanhoren wilde ik wel. Dingen aangehoord en besloten dat ik haar nog wel een kans wilde geven. Zij leek mijn kant te begrijpen.

Wat denk je...een vos verleerd zijn streken niet. Het is weer precies zo gegaan als voorheen. Ik heb mijn hoofd weer op het hakbijl gelegd en ze hakt er weer lekker op los. Niet te geloven. Zij mag mij 15 berichten per dag sturen en ik hoor het aan en geef haar advies. Ik zit ergens mee en kan dat niet bij haar kwijt, omdat ik dan te veel contact zoek, aldus haar. Dit keer ben ik zo sterk geweest haar direct aan te spreken hier op, maar heb ook het contact op alle manieren verbroken.

Wederom boos en verdrietig over. Niet zo zeer om haar, wel om mezelf; dat ik dit weer laat gebeuren. Ik voel mijn oude onzekerheid om de deur kijken. Ik dacht dat ik die ver weg op reis gestuurd had.

Hebben jullie tips hoe ik dit kan voorkomen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 28 Apr 2016 16:06

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Wat een.... trut! Ik denk dat je minder vertrouwen in mensen moet hebben die eerder iets geflikt hebben. Afstand houden. Niet te snel weer een diepgaande vriendschap aangaan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Apr 2016 16:19

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Het was nog niet eens diepgaand, althans ik vind van niet. Afstand houden is wel inderdaad een goede.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 28 Apr 2016 16:27

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Maar het raakt je wel diep, zo te lezen. Dus dan heb je haar verder toegelaten dan je misschien dacht.

Ik zou voortaan je onderbuikgevoel volgen. Volgens mij heb je er ondertussen wel een radar voor gekregen, maar moet je jezelf een duidelijkere grens stellen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Apr 2016 16:30

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Niet om haar. Wel dat ik er 'weer' ingetrapt ben. Ik wil altijd het goede in een ander geloven, maar mijn onderbuik zei inderdaad wel wat anders.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem155

Bericht 28 Apr 2016 16:31

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Waarom nog energie steken in zo iemand. Ik snap het wel hoor, ik ben zelf ook erg vergevingsgezind, maar nu moet het toch wel klaar zijn. Afkappen en proberen echt af te sluiten voor jezelf.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Apr 2016 16:34

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Met haar hoef ik nooit meer contact.

Ik wil graag voorkomen dat het mij nog ooit eens overkomt. Nouja, nooit weet je natuurlijk niet, maar wat Exo zegt toch beter naar mijn gevoel luisteren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Apr 2016 18:54

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Wat goed van je Jip, dat je het zo snel herkende en een einde aan de situatie hebt gemaakt. Dat kun je dan nu toch maar mooi. Balen van de vriendschap natuurlijk, maar wel een compliment voor jou.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Apr 2016 18:57

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Knap van je Jip dat je de overhand hebt genomen en het contact hebt verbroken.
Ik heb vorig jaar ook een vriendschap verbroken en denk er nog vaak aan. Geen spijt van de breuk maar het raakt me nog altijd wel, hoe stom ook. Dus geef dat tijd. Een vriendschap is ook heftig om te verbreken.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Apr 2016 22:05

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Jip, ik heb geen tips, want zij gewoon een eersterangse trut. Wel ben ik super trots op jou! Ik heb bewondering voor je vergevingsgezindheid en vind je enorm sterk dat je het aan hebt gegeven direct en het contact hebt verbroken.

Ik vind jou een stoer wijf!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Apr 2016 09:07

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Lief van jullie. Sterkt mij toch weer!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 29 Apr 2016 09:31

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Wat goed van je Jip!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Apr 2016 10:26

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Jip schreef:Met haar hoef ik nooit meer contact.

Ik wil graag voorkomen dat het mij nog ooit eens overkomt. Nouja, nooit weet je natuurlijk niet, maar wat Exo zegt toch beter naar mijn gevoel luisteren.


Jeetje wat vervelend voor je! Je geeft aan dat je niet wilt dat het je nog eens overkomt. Misschien kun je jezelf helpen door erachter te komen wat er voor zorgde dat je deze vriendschap weer een kans wilde geven. Dus naar welk gevoel je op zoek was. Als je dat weet herken je het misschien de volgende keer beter en kun je beter weerstand bieden en bij jezelf blijven.

Maar misschien ga ik nu veel te diep hoor! In dat geval moet je het maar negeren :)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Apr 2016 10:30

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Zenna schreef:
Jip schreef:Met haar hoef ik nooit meer contact.

Ik wil graag voorkomen dat het mij nog ooit eens overkomt. Nouja, nooit weet je natuurlijk niet, maar wat Exo zegt toch beter naar mijn gevoel luisteren.


Jeetje wat vervelend voor je! Je geeft aan dat je niet wilt dat het je nog eens overkomt. Misschien kun je jezelf helpen door erachter te komen wat er voor zorgde dat je deze vriendschap weer een kans wilde geven. Dus naar welk gevoel je op zoek was. Als je dat weet herken je het misschien de volgende keer beter en kun je beter weerstand bieden en bij jezelf blijven.

Maar misschien ga ik nu veel te diep hoor! In dat geval moet je het maar negeren :)


Haha, lief van je om zo mee te denken!

Ik geloof niet dat ik echt op zoek was. Wel ben ik erg vergevingsgezind, vind vaak dat iemand een tweede of zelfs derde kans verdient. Voor mij zou het beter zijn om dat niet meer te doen. Iets minder te vergeven/vergeten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 29 Apr 2016 10:30

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Gadver wat naar zeg! Wat een misselijk mens! KLinkt een beetje als een "vriendin" die ik had. Altijd leuk en gezellig tot de momenten dat ze een relatie had, dan was ik letterlijk lucht. Veel waarschuwingen gehad van trap er niet in elke keer maar deed dat toch telkens weer. Nu zie ik wel in dat dat niet slim was maar zo moeilijk omdat die vriendin toch dierbaar was. Ben er best verdrietig van geweest maar zie nu wel in dat ik de juiste keuze heb gemaakt!

Goed dat je er dit keer gelijk wat van gezegd hebt hoor! Luister naar je gevoel idd want in je onderbuik voel je wel wat echt is en wat niet!
⁠♡♡♡
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Apr 2016 10:52

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Jip schreef:
Zenna schreef:
Jip schreef:Met haar hoef ik nooit meer contact.

Ik wil graag voorkomen dat het mij nog ooit eens overkomt. Nouja, nooit weet je natuurlijk niet, maar wat Exo zegt toch beter naar mijn gevoel luisteren.


Jeetje wat vervelend voor je! Je geeft aan dat je niet wilt dat het je nog eens overkomt. Misschien kun je jezelf helpen door erachter te komen wat er voor zorgde dat je deze vriendschap weer een kans wilde geven. Dus naar welk gevoel je op zoek was. Als je dat weet herken je het misschien de volgende keer beter en kun je beter weerstand bieden en bij jezelf blijven.

Maar misschien ga ik nu veel te diep hoor! In dat geval moet je het maar negeren :)


Haha, lief van je om zo mee te denken!

Ik geloof niet dat ik echt op zoek was. Wel ben ik erg vergevingsgezind, vind vaak dat iemand een tweede of zelfs derde kans verdient. Voor mij zou het beter zijn om dat niet meer te doen. Iets minder te vergeven/vergeten.


Ja ik zou dan zelf dus willen weten waarom ik zo vergevingsgezind ben.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Apr 2016 11:38

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Deels weet ik dat inmiddels wel oa omdat ik het goede in de mens wil zien. Misschien naïef.

Ben er verder niet van slag van. Net een mail gehad (die kan ik blijkbaar niet blokkeren) en ongeopend weggegooid.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem244

Bericht 29 Apr 2016 12:56

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Wat een trut dat ze weer misbruik heeft gemaakt van jou.
Maar haal er, zoals hierboven ook al benoemd word, juist het positieve uit. Je hebt het ingezien, je hebt haar meteen aangesproken en het contact stop gezet.

Ik herken het helemaal hoor, ik heb dat ook dat ik altijd het goede in de mens blijf zien en wil blijven zien... en ben ook erg vergevingsgezind. Ergens een mooie eigenschap, maar het moet niet ten koste van jezelf gaan
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 29 Apr 2016 13:29

Re: Oude vriendin biedt excuses aan

Super balen van de vriendschap, maar wees heel trots op jezelf!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers